יום שלישי, 18 במאי 2021

הרפתקאות טרמלם הגמד - ספר ילדים נפלא

 




אני אוהבת ספרי ילדים למרות שאני כבר סבתא. ומצד שני בזכות היותי סבתא אני אוהבת את ספרי הילדים עוד יותר כי ההנאה המזוקקת של לשבת עם נכדי להקריא, לשוחח, להתבונן באיורים הייחודיים ולהפעיל את הדמיון, אני זוכה לחוויה שהמילים קטנות מלהכיל. 
השבוע הגיע לידי ספר ילדים חדש ומיוחד על טרמלם הגמד שכתב רז קלמנוביץ. 


הַשָּׁעָה כְּבָר הָיְתָה מְאֻחֶרֶת, וּטְרַמְלָם הַגַּמָּד סִיֵּם זֶה עַתָּה לְהָכִין אֶת אֲרוּחַת הָעֶרֶב שֶׁלּוֹ.

כְּמוֹ כָּל גַּמָּד נָהַג טְרַמְלָם בְּסוֹף יוֹם הָעֲבוֹדָה לְהִתְפַּנֵּק בִּסְעוּדָה מְהַנָּה שֶׁל כּוֹס תֵּה רֵיחָנִי וּמַגָּשׁ מָלֵא בִּכְרִיכֵי חֶמְאַת בָּטְנִים וְרִבָּה.

רֶגַע לִפְנֵי שֶׁנָּגַס הַגַּמָּד בַּכָּרִיךְ, נִשְׁמְעוּ שָׁלוֹשׁ נְקִישׁוֹת עַל דֶּלֶת הַכְּנִיסָה.

"מִי זֶה יָכוֹל לִהְיוֹת בְּשָׁעָה כָּזֹאת?" הוּא מִלְמֵל לְעַצְמוֹ בְּזַעַף וְנִגַּשׁ לִפְתֹּחַ אֶת הַדֶּלֶת, "בַּכְּפָר

שֶׁלָּנוּ הַגַּמָּדִים מְכַבְּדִים אֶת זְמַן הַמְּנוּחָה שֶׁל הַגַּמָּדִים הָאֲחֵרִים".

בַּפֶּתַח עָמְדָה יָעֵן אֲרֻכַּת צַוָּאר וּגְדוֹלַת עֵינַיִם. הִיא כּוֹפְפָה אֶת צַוָּארָה אֶל עֵבֶר מִפְתַּן הַדֶּלֶת וְחִיְּכָה אֶל הַגַּמָּד הָרָעֵב.

"טְרַמְלָם הַגַּמָּד?" הִיא שָׁאֲלָה בַּחֲבִיבוּת.

"כֵּן, זֶה אֲנִי", עָנָה הַגַּמָּד בְּנִימָה חֲבִיבָה פָּחוֹת.

"שְׁמִי יָעֵל הַיָּעֵן", הִיא חִיְּכָה, "אֲנִי פֹּה כִּי אֲנַחְנוּ זְקוּקִים לְעֶזְרָתְךָ!"

"מִי הֵם אֲנַחְנוּ?" שָׁאַל הַגַּמָּד וְהֵחֵל לְאַבֵּד אֶת סַבְלָנוּתוֹ, "אֲנִי רוֹאֶה רַק יָעֵן אַחַת שֶׁאֵינֶנִּי מַכִּיר, וְעוֹד בִּשְׁעַת אֲרוּחַת הָעֶרֶב".

"אֶבֶן הַגּוֹרָל שֶׁל מַמְלֶכֶת הַיְּעֵנִים נִלְקְחָה בִּידֵי הַטְּרוֹלִים", הִיא הֵשִׁיבָה, הַפַּעַם מְחֻיֶּכֶת פָּחוֹת. "וּמִי יוּכַל לְהָשִׁיב אוֹתָהּ אִם לֹא אַתָּה, חָבֵר בְּמִשְׁמַר הַגַּמָּדִים?"


טרמלם הוא גמד שקט וביישן. כשיעל היען מבקשת את עזרתו במציאת אבן הגורל של היענים (אבן קסם אשר חטפו הטרולים המרושעים), הוא נרתם למשימה ומצטרף אליה. במסעם המשותף הצמד פוגש חברים חדשים ואויבים מפתיעים, ומגלה עולם של קסמים וחווה חוויות בלתי נשכחות




יצאתי למסע עם טרמלם הגמד ויעל היען. בדרך פגשנו דמויות מפתיעות, מעניינות, מצחיקות ומסקרנות שעוררו דיאלוג ומחשבה. 
טרמלם הגמד הוא ספר הרפתקאות ופנטזיה המיועד לילדים בגילאי 5-11 בספר 40 עמודים מנוקדים, מאוירים על ידי הסופר, בתו נגה והמאיירת בר פביאן גם יחד. זהו ספר הרפתקאות המספק שעת הנאה להורים המקריאים ולילדים המתנסים בקריאה. דרך הרפתקאות טרמלם וחבריו אנו למדים על חברות, עזרה הדדית והתמודדות עם פחדים שחבויים בכל אחד מאתנו. מבטיחה הנאה גדולה להורים ולילדים. 






טרמלם הגמד ואבן הגורל מאת רז ונגה קלמנוביץ, הוצאת ניב. לרכישה - עכשיו במחיר השקה.












ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה