יום ראשון, 16 באפריל 2023

עוגיות פיסטוק וקינמון


בכל פעם כשאני נוחתת בארץ אחרי חופשה בחו"ל, אני נכנסת הביתה פורקת מזוודות מפעילה את מכונת הכביסה וממהרת להכניס לתנור עוגה או עוגיות כדי למלא את הבית בניחוח של חיים ושמחה.

בסוף השבוע כששבתי מטיול משפחתי בסופיה בולגריה ציפה לי משלוח מפנק של תבלינים אורגניים איכותיים תבלינים מבית "תבואות" והיה לי ברור שאני עומדת לאפות את עוגיות הפיסטוק קינמון של אמא שכולנו אוהבים כאן. 

העמדתי מכונת כביסה, איתרתי את המתכון במחשב הוצאתי את כל המרכיבים וערבבתי בהתאם להוראות. לא חלפו דקות ארוכות עד שכל הבית התמלא ניחוח מושלם של פיסטוק וקינמון שילוב מנצח שהריץ את כולם למטבח. 

הרתחתי מים, הכנתי קנקן גדול של תה צמחים וג'ינג'ר, הוצאתי את העוגיות מהתנור והנחתי על קרש עץ. אחרי המתנה קצרה לצינון והתקשות התיישבנו יחד בסלון וחגגנו על תה, עוגיות וחוויות מהחופשה עם הנכדים. מכונת הכביסה המשיכה לעבוד עד השעות המאוחרות ובין לבין נשנשתי עוגיות והשלמתי את כל המשימות. 

מבטיחה לכם שלקראת יום העצמאות אכין אותן שוב.


עוגיות פיסטוק וקינמון

המרכיבים
150 חמאה רכה
כוס סוכר לבן
רבע כוס סוכר חום
2 ביצים
כפית אבקת קפה נמס
תמצית וניל
כוס וחצי קמח

שקית אבקת אפיה
כפית קינמון 
פיסטוק שבור/גרוס לפיזור מעל
מחממים תנור ל180 מעלות

ההכנה
מערבבים חמאה רכה עם הסוכרים
מוסיפים את הביצים אחת אחת ואת תמצית וניל וממשיכים לערבב.
מוסיפים קפה נמס, קמח, אבקת אפיה וקינמון טחון אורגני ומערבבים עד שמתקבל בצק רך
בעזרת כף מעבירים לתבנית מרופדת בניר אפיה ושומרים על רווחים בין העוגיות
מפזרים מעל העוגיות שברי פיסטוק ואופים 10-15 דקות 



אבל לא עוגיות בהמלצה שלי היום. תבליני חברת "תבואות" מאפשרים לנו לתבל את הבשר, התוספות והקינוחים - עם תבלינים אורגניים ואיכותיים שיעשו את ההבדל.

התבלינים ותערובות התיבול של תבואות עשויים מ-100% תבלין, והם מיוצרים מחקלאות אורגנית, ללא גלוטן או תוספות. 
התבלינים נהדרים לכל סוגי הבשר ולא רק ביום העצמאות: בקר, עוף או כבש, דגים, טופו, לירקות וגבינות על האש (למשל חלומי), הם מצוינים בתוספות כמו תפוחי אדמה, אורז או קינואה, בקטניות כמו עדשים או חומוס ועוד. הכמון והפלפל קאיין ישתלבו מצוין גם בחטיפים מלוחים ואילו הקינמון, מתאים מאוד גם לקינוחים ולשתייה חמה. בסך הכל שלושה תבלינים, וכמה אפשרויות!

בסדרת התבלינים של תבואות: פלפל שחור גרוס אורגני, קינמון טחון אורגני, כמון טחון אורגני, כורכום טחון אורגני, ג'ינג'ר טחון אורגני, כוסברה טחונה אורגנית, קארי טחון אורגני, גאראם מסאלה טחון אורגני, פלפל לבן טחון אורגני, ראס אל חנות אורגני, אבקת שום אורגנית, אגוז מוסקט טחון אורגני, עלי דפנה אורגניים, ציפורן טחון אורגני, פלפל קאיין טחון אורגני ועוד.





להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.




















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה