יום שישי, 23 בפברואר 2024

אפיתי לחם עם מחמצת איטלקית מסורתית - livito madre - כל אחד יכל!

 


בתקופה האחרונה התאהבתי באפיית לחמים בייתים והרגשתי שאני משתפרת מפעם לפעם. הלחמים רובם היו על בסיס התפחה של שמרים ולא העזתי לגעת בהכנת מחמצת, משהו במחסום מנע ממני לנסות. השבוע הצלחתי לנצח את עצמי ואפיתי לחם עם מחמצת טבעית מיובשת פעילה אורגנית שהגיעה להתנסות מ"קמח הארץ" שהקמחים המעולים שלהם מככבים אצלי כבר שנים.




קרדיט יעוץ וצילום: רותם עזר-אליהו. 

האמת היא שבסופו של דבר, ועם יעוץ והדרכה של אחותי שהרחיקה לכת עם התחביב, היה די פשוט להתמודד מה גם שפעלתי בהתאם להנחיות שהופיעו על גבי השקית. כשנכנסתי למטבח בחרתי לנסות תוך אפיית מחצית הכמות רק חצי קילוגרם קמח כדי שאוכל לאפות סוגי לחמים שונים ועם תוספות קטנות ששדרגו את התוצאה למקום חדש.

כל לחם מכל בצק שנכין ממחמצת וקמח של "קמח האץ" ניתן לשלב עם זיתים, אגוזים שונים, בצל מטוגן, בצל יבש, גרעינים שונים כמו חמנייה, דלעת, פשתן ואחרים ולהפוך את הלחם ליצירה עם טעם של עוד. 


ואם גם אתם חובבי אפיית לחמים כמוני ומוכנים לקפוץ למים כדאי לכם לדעת שטחנת "קמח הארץ" משיקה, לראשונה בארץ, מחמצת אם איטלקית מסורתית - LIEVITO MADRE. המחמצת מיובשת, טבעית, אורגנית, פעילה - ומוכנה לשימוש! המחמצת פותחה בטחנת הקמח העתיקה Molino Merano שבצפון איטליה. הפיתוח המיוחד מייתר את הזמן וההתעסקות הכרוכים בגידול מחמצת טבעית ומאפשר לכל אחד לאפות לחמי מחמצת איכותיים, בקלות וללא חשש כמו שהיה לי.
היום כבר לא חוששת כי יש לי מענה מדויק לצורך באפייה עם מחמצת כי התוצאה כדאית.




מתכון בסיסי למחמצת האם המיובשת
*מערבבים 50 גרם מחמצת מיובשת עם 1 ק"ג קמח
*מוסיפים את שאר מרכיבי הלחם, תוך כדי לישה
*לאחר התגבשות הבצק, מכסים אותו במגבת לחה ומתפיחים עד 14 שעות בטמפרטורת החדר, עד שהוא מכפיל את נפחו
*מעצבים לצורה הרצויה. מתפיחים עוד 1-2שעות ואופים כרגיל.

להכנת פיצה
מחלקים לכדורים במשקל 250 גרם כל אחד. מכניסים למקרר ל 24 – 28 שעות (תלוי בקמח). מוציאים מהמקרר חצי שעה לפני האפייה, מעצבים ואופים

כשרות: בד"ץ העדה החרדית ואישור הרבנות הראשית לישראל.
מחיר: כ-22 ש"ח לאריזה במשקל 100 גרם, המתאימה ל- 2 ק"ג קמח.
להשיג ברשת שופרסל, חנויות טבע ובאתר קמח הארץ.

































ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה