יום רביעי, 16 ביוני 2021

זכיתי להכיר את ניקיטה בן עמי אמנית רב תחומית העוסקת במוזיקה, ציור, תכשיטנות, צורפות ופיסול וגם... בספורט/גולף תחרותי.

 







אמש, בערוב היום עשיתי דרכי לעבר הישוב "קדימה" שבשרון, למפגש מפרה, מלמד ומהנה עם האומנית היוצרת ניקיטה בן עמי, אמנית ישראלית - זמרת, יוצרת תכשיטים, פסלת וציירת.







ניקיטה בן עמי נולדה בטשקנט , 'העיר על דרך המשי', למשפחה שחיה ונשמה אמנות. יוצרת תכשיטי מעצבים מאז 1999. במסגרת פיתוחה של קריירה מוזיקלית הגיעה לביקור ראשון בישראל בו חשה שזהו ביתה. בשנת 1999, לאחר שסיימה את לימודיה באקדמיה לאמנות ותכשיטים, החלה ליצור תכשיטי מעצבים. היא התפרסמה בזכות הטכניקה הייחודית שלה, הסגנון הייחודי והמוקפד ויכולת החיבור עם הלקוחות בתהליך בחירת האבנים והחומרים, הסגנון והעיצוב. עבודותיה של ניקיטה מצויים כיום באוספים פרטיים ברחבי העולם, מצולמים לסרטים קולנוע וטלוויזיה, מוצגות בתערוכות ובתי מכירות.











בשנת 2016 הרחיבה את תחום האמנות שלה לפיסול, ויצרה עבודות בהזמנה אישית – יצירות חדורות רגשות, אמונה באנשים וחלומות על הרמוניה של העולם. ניקיטה מאמינה שהיא יוצרת פסלי תכשיטים ותכשיטי פיסול.
בשנה האחרונה החלה לצייר בטכניקה מעורבת וייחודית, ציורים המביעים תשוקה רבה ודומה שמה שלא הביאה לביטוי בתכשיטים או בפסלים, מצא את מקומו בציור: דימויים לא שגרתיים, מסתוריים ומוכרים, ערים פנטסטיות, תעתועי דמיון ומרחב, חופש ואהבה. ציוריה מרתקים ומרפאים, מקשטים ומלאי נוכחות.
תכשיטיה, פסליה וציוריה של ניקיטה הם בראש ובראשונה יצירות אמנות ומהוות מתנה ייחודית ומקורית שלא יסולא בפז עבור קרובי משפחה וחברים. 









ניקיטה פועלת ויוצרת בשיתוף פעולה עם עמותת יוניטי ארט שנוסדה ב-2014 על ידי מריה פרייגר.
יוניטי ארט היא עמותה ללא כוונת רווח, המאגדת עשרות יוצרים מרחבי הארץ. העמותה, שנוסדה במטרה לאפשר לכל אדם הזדמנות לממש את כישרונותיו, מקדמת פרויקטים ואירועים להנחלת יצירה, אומנות ותרבות ובהם ימי כיף, ירידים וסדנאות למבוגרים ולילדים. 

בית העמותה, ברחוב רזיאל 6 ביפו, כולל גם גלריית תצוגה של יצירות האומנים וניתן למצוא בה ציורים, תכשיטים, פריטי נוי, בובות, דובונים, פרחי סבון, תיקים ועוד. העמותה נוסדה ביוזמת הגברת מריה פרייגר, המקדישה את זמנה לקידום אומנים ויוצרים.










ביינות מרחבים ירוקים בביתה רחב הידיים בקדימה מציגה ניקיטה את כל יצירותיה. תכשיטים וציורים מעוררי השראה. כל ציור מביא סיפור בזכות עצמו ומקבץ ציורים הופכים לסדרה מרהיבה בהם סדרת החלל ששבתה את לב כולנו. זכיתי להיות חלק מחוויית היצירה כשעמדה לפנינו עם קנבס וצבעים גולמיים שהפכו בהדרגה ליצירה נפלאה מלאת דמיון והשראה. אין ספק ניקיטה ייחודית, משדרת אנרגיות טובות לסביבה, נעימת שיחה ומעוררת עניין בכל מה שהיא עושה. 



 



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה