יום ראשון, 23 בינואר 2022

מרשמלו כחול ומסטיק ורוד, המחשב הקטן ורוצה לדעת הכול - ספרי ילדים בהמלצה








מרשמלו כחול ומסטיק ורוד מאת צביה גולן
"מרשמלו כחול ומסטיק ורוד" מביא את סיפור  הרפתקאתם של שלושה ילדים: התאומות גאיה ומאי ואחיהן הצעיר עמית. הם יוצאים על גבו של דרקון ירוק וחביב להרפתקה מרתקת כדי לגלות עולמות חדשים שיגוונו את חייהם. במסעם המופלא הם משתפים פעולה זה עם זה, פוגשים חברים חדשים ונהנים מחוויות בשלל צבעים.

מסעם של הילדים מזמין את הקוראים הצעירים להצטרף אליהם ולפתח את הדמיון בדרך מעניינת ומקורית: הם נחשפים לצבעים, לחפצים ולמאכלים בהתאם לצבע בו הם מופיעים בטבע.


האיורים בספר לא צבעוניים, כמו שנהוג בספרי ילדים, אלא בשחור לבן וזאת כדי שהילדים שקוראים את הספר יצבעו אותם בעצמם.

הילדים מוזמנים לצבוע את האיורים המרהיבים, ליצור את גבולות הדמיון ולמתוח אותם כשעל הדרך הם נהנים מעלילה מעניינת ומושכת.

צביה גולן, היא אם לארבעה וסבתא צעירה להרבה נכדים. היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני במנהל החינוך. בעבר העבירה הרצאות לפרחי הוראה בתחום האבחון והטיפול בליקויי למידה בחשבון. כיום היא מעבירה סדנאות לכתיבה יוצרת וכותבת בכתבי עת שונים ומגוונים.

"מרשמלו כחול ומסטיק ורוד" הוא ספרה השמיני של צביה גולן. ספריה הקודמים: "כביסה מלוכלכת" שנכתב בתוך כדי גירושיה, "קולות מן החדר" שמתאר אישה שעומדת מאחורי דלת הקליניקה של בעלה הפסיכולוג ומאזינה לטיפולים, "חטאים קטנים" שמתאר אישה שמאבדת את אמונתה בהשגחה עליונה, "תהומות", על שני זוגות שנקלעים למסע מטאפורי בהר האולימפוס, "דממת הספק", שמספר על השואה בדרך מקורית ומיוחדת, "6,000 ק"מ של הבטחה" שמספר סיפור אמיתי על בחור צעיר שיצא מביתו שבאוקראינה, ועלה לישראל במסע רגלי פשוטו כמשמעו, ו"מר מחסני" שנכתב בעקבות מות אביה. "אבא היה מספר סיפורים מיוחדים, תחילה לאחותי ולי, אחר כך לנכדים ובערוב ימיו גם לנינים. הוא נהג לומר שיש לו בבטן מחסן של סיפורים ובמחסן עובד 'מר מחסני'. הסיפור מתאר דברים שסבא מספר לנכדתו".

"מרשמלו כחול ומסטיק ורוד" מאת צביה גולן. הוצאת "ספרי ניב", 35 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, באתר ההוצאה 




המחשב הקטן מאת מנשה רחמים
הם כבר מזמן הפכו להיות חלק משמעותי מחיינו ואנו אפילו לא מצליחים לחשוב איך ניתן היה לחיות בלי מחשבו האישי של כל אחד מבני הבית. מסתבר שגם למחשב יש חיים ויש גם רגש...

"המחשב הקטן" הוא ספר ילדים המסופר מנקודת מבטו של מחשב קטן, המרגיש חלק מהמשפחה עד שנשלח לתיקון ומתקבל בחיק משפחה חדשה, לידיה האוהבות של פז הקטנה. הספר המקסים מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של ולדיק סנדלר, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.





"יוֹם אֶחָד, כְּשֶׁעָמַדְתִּי כָּרָגִיל עַל הַשֻּׁלְחָן, קִבַּלְתִּי מַכָּה חֲזָקָה. מִישֶׁהוּ נִשְׁעַן עָלַי בְּטָעוּת, הִתְנַדְנַדְתִּי וְנָפַלְתִּי עַל הָרִצְפָּה. אֲנִי לֹא זוֹכֵר מָה קָרָה אַחַר כָּךְ כִּי פִּתְאוֹם הַכֹּל הָיָה שָׁחֹר וְלֹא הִרְגַּשְׁתִּי כְּלוּם. הֵם הִסְתַּכְּלוּ סָבִיב, הִתְפַּלַּלְתִּי שֶׁיִּרְאוּ אוֹתִי וְ..." (מתוך הספר)

מנשה רחמים, נשוי ואב לאור ופז המדהימים שאוהבים מאוד לקרוא ספרים. הוא מספר: "במהלך הקורונה נכנסתי לבידוד והחלטתי לכתוב לילדיי. הקראתי לילדים את הספר מעבר לדלת הבידוד והם התרגשו ונהנו. לפעמים משהו קטן ואישי יכול להיות כל עולמם של הילדים". "המחשב הקטן" הוא ספרו הראשון.

"המחשב הקטן" מאת מנשה רחמים. איורים: ולדיק סנדלר. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



רוצה לדעת הכול מאת עירית רוזנשיין פרידמן
אני אוהבת ילדים סקרנים שלא מוכנים לקבל כל דבר כמובן מאליו ושואלים שאלות כדי להבין, ללמוד ולשתף. בימים אלו רואה אור ספר שעורר בתומאס נכדי הבכור סקרנות רבה ואני שמחתי לשבת ולקרא איתו את "רוצה לדעת הכל".

קרדיט תמונה 

האם בלילה גשום גם החושך נרטב ומי מסיע את העננים בסתיו? מה דוחף את הגלים אל החוף ואיזו מין מילה זאת "נוף"?



"רוצה לדעת הכול" מאת עירית רוזנשיין פרידמן, בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר ילדים מקסים ומהנה על עידן ילד שפשוט רוצה לדעת הכול על העולם ושואל המון שאלות.
לפעמים התשובות פשוטות, ולפעמים צריך לדמיין אותן. הספר נודד עם הדמיון של עידן ששואל שאלות כמו איפה הייתי כשאימא עוד לא נולדה ומתי סבתא בכלל הייתה ילדה? מתי מפסיקים להיות ילד ונעשים מבוגר, והאם מחר הכול יהיה אותו הדבר?
לאורך כל הספר איורים מקוריים, נפלאים וססגוניים של ליבי אקסלרוד, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. ליבי אקסלרוד שנקרמן, נשואה לרון ואימא של תום ואור. מעצבת ביום ומאיירת חלומות בלילה.

קרדיט תמונה 

עירית רוזנשיין פרידמן, נשואה לרוני ואימא של עידן, אלמוג ואביב. הספר נולד משאלות אמיתיות ששאל בנה הבכור.
"רוצה לדעת הכול" מאת עירית רוזנשיין פרידמן. איורים: ליבי אקסלרוד. הוצאת אוריון, מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים ברחבי הארץ, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה 
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה