יום שני, 1 במרץ 2021

ההורים של דנה כבר לא מסתדרים - ספר חדש כתבה אגמית גלב

 






רבים מהזוגות החיים יחד הם הורים לילדים. כאשר בוחרים בני הזוג להיפרד הופכת הפרידה למורכבת וקשה יותר. ביטחון אישי ושייכות קיימים באופן טבעי בילדים מעצם תחושת ההשתייכות לתא המשפחתי המלוכד ולכן חשוב להמשיך לשדר יציבות וביטחון גם בזמן שבני הזוג נפרדים. פרידה אינה קלה כלל ועיקר, אולם אם עושים אותה נכון, אפשר למנוע מהילדים תופעות לוואי ולסייע להם לצלוח את המשבר במהירות כך שיסתגלו לשגרה החדשה ביתר קלות.

בימים אלו רואה אור הספר ההורים של דנה כבר לא מסתדרים מאת אגמית גלב ספר שנכתב מתוך החוויה האישית של הכותבת. "ההורים שלי התגרשו עוד כשהייתי ילדה קטנה מאוד. באותן השנים הנושא של פרידת הורים היה סוג של "בושה" השילוב הזה של ההתמודדות עם התהליך וההשלכות שלו השפיעו עליי מאוד לאורך כל השנים והפכו אותי לאדם שאני היום. את הספר כתבתי עבור ילדים עם קריצה להורים ואני מקווה שהוא יסייע למשפחות שבהן ההורים נמצאים בתהליך של פרידה." 




ברחוב קטן ושקט ברעננה, גרו אבא, אמא, יהונתן ודנה. משפחה קטנה שתמיד נהנתה לבלות ביחד. דנה ויהונתן הרגישו שבמשפחה שלהם תמיד כיף ותמיד נחמד. אלא שכבר כמה חודשים, דנה ויהונתן מרגישים, שבבית שלהם מתרחשים הרבה שינויים, יום אחד הודיעו להם ההורים כי הם נפרדים. דנה ויהונתן היו מאוד עצובים. עם הזמן הם התרגלו לשגרה חדשה וגילו שיכול להיות להם נחמד עם אמא ואבא שאוהבים אותם מאוד, גם אם הם חיים בנפרד.



"ההורים של דנה כבר לא מסתדרים" הוא ספר ילדים מקסים ונוגע ללב. הוא מתאר את תהליך הפרידה של ההורים של דנה ומעודד שיח בין ההורים לילדים על נושא מורכב זה. הספר מתאים לגילאי 4+. במהלך הסיפור המשפחה של דנה עוברת שינויים גדולים אך לבסוף הם מתרגלים לשגרה החדשה שנוצרה.




הספר יכול לסייע להורים, למחנכים לאנשי מקצוע לטווח לילדים את הפרידה ולהפחית את מצבור החששות שהם חווים. ברגע שמתערערת היציבות הילד כבר לא פנוי רגשית ללמידה, למשחק ולהתנסות. למעשה, הילד נמצא במצב חרדה שטמון בה הניסיון לגלות מה הולך לקרות, דבר שעלול לשבש אצלו את כל המערכות ולהתבטא בשינויים בהתנהגות. 
ההורים של דנה כבר לא מסתדרים, כתבה: אגמית גלב, איורים: דריה סינה
לרכישה ישירה היכנסו מכאן






















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה