איפה שהוא בדרך שלנו מבית הספר היסודי לחטיבת הבינים וממנה לתיכון הופכים שעורי החשבון לשעורי מתמטיקה.
אצל רבים מהתלמידים הופך המונח/מקצוע/השיעור לסיוט המקפל בתוכו פחדים, תסכול והמון תהיות איך חוצים את הנהר הזה? - 3 יחידות? 4 יחידות 5 יחידות?
קרוב לוודאי שאם אקיים סקר אקראי בקרב תלמידי היסודי, תלמידי החטיבה ותלמידי התיכון באשר לאסוציאציות העולות בראשם למשמע המילה-חשבון/מתמטיקה
יגדל "סף הרתיעה" של רבים מהם ככל שנתקרב לגיל מבחני הבגרות.
דומה כי משהו בבסיסו של התחום לוקה בחסך תפיסתי, חינוכי וערכי שראוי שאנו ההורים והמורים ננסה לנסח מחדש...
בספרה של רחל דיטשר "מתמטיקה-מה הבעיה"? פותחת הכותבת צוהר לשיטות לימוד מעניינות, מהנות ומועילות ללמוד הנושא. מדייקת את חשיבותו של שיתוף הפעולה
בין ההורים למורים בנוגע לחינוך מתמטי והשימוש בדרכי חשיבה שונות כמו גם כאלו המתבססו על ידע קודם של התלמיד.
הנחת היסוד של הכותבת
מהות הלמידה (כל למידה) היא חשיבה. מהות למידת המתמטיקה היא חשיבה לוגית . "חינוך מתמטי" מתייחס לדרכי ההוראה המיוחדות להוראת המתמטיקה. ואילו חקר החינוך המתמטי הוא חקר הדרכים המתאימות ביותר לקידום התהליך ההדרגתי שבו אפשר להגיע להבנה של מושגים מתמטיים ולשימוש בסמלים מופשטים המייצגים מושגים אלו.
באמצעות המובא בפרקי הספר יוכלו הורים לשנות תפיסות ואמונות שגויות המקובעות בהם מעברם שלהם, מה שינחה אותם לחינוך מתמטי תור הבנה למקומה של החשיבה,
בלמידה של ילדיהם.
הספר ואני
שעורי מתמטיקה אכן יכולים להיות חגיגה של חשיבה, יצירתיות ועניין תוך שהם מתקיימים בסביבה תומכת, מקבלת שונות ומקדמת. הורים הנושאים את תפיסות המתמטיקה הקודמות שלהם משחר נעוריהם, יטיבו עם ילדיהם ועם עצמם כשיבחרו להסתייע בספר - "מתמטיקה-מה הבעיה"? ולגלות שאפשר גם אחרת.
מתוך זכרון ההוראה שלי (25 שנות הוראה בחטיבת הביניים) הייתי שמחה לדעת שצוות המורות/מורים למתמטיקה היה מיישם ולו חלק מגישות ההוראה והדרכים להבטחת למידה מיטבית של מתמטיקה.
הספר מלווה באתר יצירתי בו תוכלו למצא רעיונות לפעילות למשחקים, ואביזרים המוכנים לשימוש. עוד באתר מידע על מתמטיקה, מתמטיקהבסביבה היומיומית, המלצות לספרות ילדים שבה רעיונות מתמטיים וקישורים לאתרים נוספים.הכניסה לאתר מכאן
מתמטיקה-מה הבעיה? ספר להורים על מתמטיקה לילדים
מאת רחל דיטשר
הוצאת מדיה 10 לרכישה מכאן
ריקי ברוך
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה