יום שלישי, 1 בדצמבר 2020

תפוחי אדמה אפויים בשמן זית





יש לי חיבה יתרה לתוצרת "כחול לבן" ובטח בכל שקשור לשמן זית. את שמן הזית של מסיק 2020 כבר אפשר לרכוש בימים אלו וליהנות ממטעמים מגוונים מבושלים או טריים. אני נוהגת לתבל בשמן זית את תבשילי הירקות, הסלטים, הפסטות תפוחי האדמה, העוף והבשר. בעצם אין מאכל שאינו זוכה לטיפות הזהב של שמן הזית. 

השבוע הגיע להתנסות שמן הזית ראשית המסיק של "משק אחיה". ראשית המסיק הוא שמן זית בעל גוונים, ארומה וטעמים מודגשים. הכנתי סלטים, ירקות מבושלים, תפוחי אדמה בתנור והתיישבנו לארוחת ערב חמימה.





תפוחי אדמה אפויים

1 חבילה תפוחי אדמה אדומים לאפיה 
שמן זית "ראשית המסיק"
מלח ופלפל שחור גרוס
תערובת עשבי תיבול
פפריקה מתוקה 
רוזמרין יבש

אופן ההכנה:
מבשלים בסיר מים גדול את תפוחי האדמה עד ריכוך חלקי (לא יותר מידי)
שוטפים במים קרים ומסננים.
על גבי תבנית מרופדת בניר אפיה חוצים את תפוחי האדמה וחותכים לרבעים
יוצקים את שמן הזית מעל מוסיפים מלח ופלפל שחור גרוס ושאר תבלינים 
אופים בחום 220 מעלות עד הזהבה.



 



בימים אלו בתום תקופת המסיק 2020 משיק "משק אחיה", את שמן ראשית המסיק. השמן המיוחד, עשיר בארומה וטעם, שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה, ובחומציות מירבית של עד 0.5%. השמן מופק מהתוצרת החקלאית של ראשית העונה ונחשב לשמן הזית הטרי ביותר בשנה, בעל ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד.

אני מכירה את פעולת המסיק ממש מקרוב כי גם במשק של הורי מוסקים ומפיקים שמן זית מידי שנה. 
"ראשית המסיק" היא התקופה הכי מיוחדת בשנה, בה כרמי הזית ממתינים למוסקים. בית הבד של "משק אחיה", הנחשב לאחד מ-20 מבתי הבד המובילים בעולם לייצור שמן זית, מקבל מן החקלאים את זני הזיתים הראשונים שמבשילים ומהם מייצרים את שמן הזית המשובח. שמן הזית שמופק בראשית המסיק הוא בעל ארומות טריות וטעמים עזים ומודגשיםו מכאן ההמלצה החמה להתענג על השמן ולנצור את הטעם החזק שלהם בזיכרון החושי, עד לשנה הבאה. 

מטעי הזיתים של משק אחיה נמצאים בעמק שילה, ואיכות השמן המופק מושפעת מחבל הארץ הייחודי הזה.  בית הבד של משק אחיה ממוקם בקרבת מקום מה שמונע את התחמצנות הזיתים מרגע המסיק עד להפקת השמן. ככל שחמיצות השמן נמוכה יותר איכותו וטעמו משובחים.  







שמן הזית ראשית המסיק של משק אחיה יימכר במהדורה מיוחדת עד לסוף השנה וישווק בבקבוק 750 מ"ל ברשתות המזון ובאתר האינטרנט של החברה. 















כשר למהדרין לשכת הרבנות האזורית מטה בנימין ובהשגחת הבד"ץ חוג חתם סופר. 
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 39 – 45 ₪ לבקבוק 750 מ"ל. 
להשיג ברשתות המזון ברחבי הארץ.

 

















ריקי ברוך

3 תגובות:

  1. אחלה שמן,
    שמעתי שגם למשק עזר יצא שמן מעו ל ה השנה,כתית טהור בכבישה קרה,ואפילו החמיצות המקסימלית 0.2!
    איך אני יודע?
    אני מסקתי אותו,
    כחול לבן

    השבמחק
    תשובות
    1. אגב,
      גם התמונה של הזיתים,
      במיכל הגדול,מוכרת לי.
      צולמה על ידי דוד שלי,
      בכרם של משק עזר,בסיומו של יום מסיק
      ארוך שעברנו

      מחק
    2. התמונה של משק עזר מתנוססת דרך קבע על גבי הדף הראשי של הבלוג שלי ואין דומה ולא ישווה לשמן המושלם של אבא שלי שאתה ועמיר מסקתם באהבה וזיעה גדולה.

      מחק