יום שלישי, 1 בדצמבר 2020

איפה סבתא שלי? ספר ילדים מאת נורית פרי

 



לפני 10 חודשים הלך סבא אברהם לעולמו והוא בגיל 90. סבא אברהם הוא אבי ה"כל יכול" ועד היום אני כאדם בוגר ומבוגר מתקשה להשלים ולהכיל את מותו. קשה לאבד אדם קרוב, אדם יקר. קשה להיפרד ממי שהיה חלק מחייך שנים רבות, והקושי הגדול נובע מחסרונו המוחשי המורגש יום יום שעה שעה, גם אם חולפים ימים, חודשים ושנים. ואם לנו קשה עם האבדן, כיצד נסייע לקטנים וצעירים להבין?
כיצד נסביר לילד קטן שסבא/סבתא כבר לא כאן ולא ישובו עוד? האם נוכל להבין את התסכול והכאב שהם חשים אך אינם יודעים להעביר? 


"יֵשׁ לִי מַשֶּׁהוּ עָצוּב לְסַפֵּר לָךְ," הִיא אָמְרָה. "סָבְתָא אִבְלִינֵהּ מֵתָה."
יואבי לֹא הֵבִין לָמָּה הַכַּוָּנָה, אַךְ מִיָּד נַעֲשָׂה עָצוּב. מַמָּשׁ כְּמוֹ שֶׁנִּשְׁבְּרָה בֻּבַּת
הַסּוּפֶּרְמֵן שֶׁהוּא הֲכִי אָהַב. אֲבָל אָז אִמָּא הִבְטִיחָה שֶׁתִּקְנֶה לוֹ בֻּבָּה חֲדָשָׁה.
הַפַּעַם אִמָּא לֹא הִבְטִיחָה דָּבָר
"מָה זֶה מֵתָה?" שָׁאַל יואבי.




השבוע הגיע לידי ספרה המרגש של נורית פרי "איפה סבתא שלי?". ומיד התכווץ לי הלב. הגעגוע לאבא הציף שוב במלא עוזו. הספר "איפה סבתא שלי" מפגיש את הילד עם נושא המוות של אדם קרוב בדרך ידידותית שאינה מאיימת או מפחידה. יואבי חש בצערה של אמו ומגלה שסבתא אבלינה מתה. הוא חש בו-זמנית צער על אובדנה של סבתא, יחד עם דאגה בגלל מה שיקרה לו עכשיו, כשסבתא איננה. כמו כל ילד ערני וסקרן הוא מנסה להבין את מושג המוות. הספר מתמודד עם הנושא בדרך שאינה מתיילדת או מסתירה מידע, אך עם זאת מגישה את המידע בדרך המתאימה לגיל הרך.



לאורך הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והרגישים של גליה ארמלנד,
מה שמעצים ומאיר את הסיפור ומוסיף לייחודיותו.



ממליצה מאד על הספר לכל תא משפחתי המכיר במציאות חיינו, שהרי המוות הוא חלק מהחיים. מאחלת בריאות טובה ואריכות ימים לכולם.
הספר יסייע להורים, גננות ומורים ומתאים לילדים בגילאי 3-9 .
איפה סבתא שלי? כתבה נורית פרי, איורים גליה ארמלנד, הוצאת סער 



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה