יום שני, 7 בדצמבר 2020

המקום בו אלוהים נמצא - ספר ילדים מעורר השראה

 






גם כשחלפו מאז כמעט שלושה עשורים אני עדיין זוכרת את הפעם הראשונה שיניב שלי, שהיה אז רק בן ארבע, הסתקרן להבין את משמעותה של המילה אלוהים. משהו בחיפוש אחר אלוהים מוחשי הטריד את מנוחתו ולווה בהמון שאלות שלא תמיד הצלחתי להשיב עליהן באופן שיספק אותו וישכנע אותו שאלוהים נמצא בכל מקום.
קרוב לוודאי שכל ילד טרוד בסוגיות הקשורות באלוהים. איך וכיצד אפשר לראות אותו ואולי לגעת. מי הוא, מה הוא ואיפה הוא. שאלות שלא תמיד קל לענות עליהן, בטח ובטח בפני ילדים כל כך צעירים.








"אִמָּא, אֵיךְ נִרְאֶה אֱלֹהִים?"
"אֱלֹהִים בְּנֵי הוּא דְּמוּת נִפְלָאָה
אֵין לוֹ מַרְאֶה אָחִיד וְאֶחָד
יֵשׁ לוֹ מַרְאֶה מְאֹד מְיֻחָד
הַמַּרְאֶה שֶׁל אֱלֹהִים הוּא הַטֶּבַע עַצְמוֹ:"


את הספר "המקום בו אלוהים נמצא", קראתי לראשונה ממש בימים אלו. אודה שהוקסמתי מעוצמת הפשטות שבהצגת קיומו של האלוהים בנו, בתוכנו ובכל מקום. בשפה רגישה, בגובה העיניים, עם דימויים שכל ילד יכול להזדהות עימם לצד איוריה המרהיבים של מיכל זינגר, מאפשר הטקסט לענות על השאלה הזו, בדרך שונה במעט. דרך המלמדת את הילדים (בגילאי 3-7) לקבל את עצמם בכל מצב ולדעת שהם אהובים תמיד ואף פעם לא לבד. וכל זאת למה? כי אלהים נמצא בכל מקום: "הכל, גם הטוב וגם הרע וכל הדברים כולם, הם פניו של אלהים"



אָז בְּכָל פַּעַם, שֶׁאַתָּה אֶת אֱלֹהִים מְחַפֵּשׂ, 
דַּע בְּנִי, שֶׁאֵינְךָ צָרִיךְ לְהִתְאַמֵּץ
הִסְתַּכֵּל אֶל הַשָּׁמַיִם, אֶל הַשֶּׁמֶשׁ הַמְּאִירָה,
וּזְכֹר בְּנִי, שֶׁאַתָּה אָהוּב בְּכָל רֶגַע, בְּכָל דַּקָּה
וּבְכָל מָקוֹם בּוֹ אַתָּה נִמְצָא-שָׁם מָצוּי אֱלֹהִים


הספר נכתב במטרה לחזק את ביטחונו העצמי של הילד. באמצעות מושגים שמבטאים נשגבות ושלמות כדי לומר לו שמי שהוא זה הכי נפלא שיש, לא משנה מה הוא מרגיש איך הוא מתנהג, בדיוק כמו העולם השלם שאלוהים יצר לטוב ולרע. כשהילד מבין שהמשמעות של "מה זה אלוהים" נמצאת בתוכו, הוא יכול לצאת אל העולם ללא פחד ולדעת שתמיד, בכל מקום שהוא נמצא ובכל רגע, יש מי שאוהב אותו.

זהו ספר העצמה לילדים הקטנים, ספר המאפשר להם להתחבר ביתר קלות לדמות המופשטת של אלוהים. בני הגילאים 3-7 מכל זרם דתי, חילוני ורוחני, והוריהם יקלו תשובות נכונות ופשוטות להבנה עד שיוכלו להפנים משמעות קיומו של האלוהים בכל מקום.

אהבתי מאוד את הספר, את הגישה הישירה והמקרבת לילדים מה שיסייע להם לעצב תפיסות נכונות לגבי עצמם ולגבי העולם. 
יעל עיני: מלווה ומעצימה הורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובניהול, מנחת סדנאות מוסמכת בגישה האינטגרטיבית, אמא לשלושה.


"המקום בו אלוהים נמצא" כתבה יעל עייני. 
איירה מיכל זינגר, הוצאת אצבעוני. לרכישה היכנסו מכאן 















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה