יום שלישי, 21 במאי 2019

למרות הכל, חלק משלנו, וכמו שהיינו פעם הרומנים החדשים בספריית יהלומים





שלושה ספרים מצוינים רואים אור בימים אלו בספריית יהלומים. אלו הם ספרי קיץ שילוו אתכם לחופשה, על שפת הים והבריכה, בטיסה, בהמתנה בשדות התעופה או בתור לשיננית. אני נוהגת להשאיר אותם אחד ברכב, אחד בתיק ואחד ליד המיטה ומנצלת כל רגע פנוי לצלול לתוך המתח ברומנטי-ארוטי ולהנות. 



על אהבה ומסתורין: למרות הכל

"נשימתי נעתקה כשהוא דהר על הכביש, זגזג בין מכוניות, עקף את כולם ללא בושה ובמלא הביטחון. בכל זאת, הארלי פאקינג דיוודסון. הנסיעה הייתה מרגשת, ועד שעצרנו על המדרכה בטיילת פשוט לא חשבתי כמה מפחידה עלולה להיות הפגישה הזו. תהיתי על מה לעזאזל אוכל לדבר עם ג'יידן מיילס. אולי על האהבה לספרים, וגם זאת ניחשתי רק משום שראיתי אותו בספריית בית הספר לא מעט פעמים" (עמ' 15) 







סוואנה אן טייסון, היתה בת עשרה, תלמידת תיכון, נערה תמימה שטרם התנסתה באהבה. כיאה לבנות עשרה המשתפות זו את זו בנפתולי הלב והחלומות "חטאו" השתיים, סוואנה וחברתה הקרובה נואל בהתערבות שהרחיקה לכת יותר ממה שהן העזו לחשוב טרם מעשה. תוצאות ההתערבות הן שהובילו אותה אל ג'יידן האדם ששינה את חייה. "בין מדפי הספרים התאהבתי בנער המסתורי והשקט ביותר בבית הספר. התאהבתי בו עד כלות נשמתי וראיתי את העתיד שלי איתו." 
ג'יידן מיילס היה נער שקט ומסתורי שעורר ברבות מהבנות את הרצון להגיע אליו. סוואנה היתה זו שזכתה בו והוא הפך לדבר הטוב ביותר שקרה לה בחייה. הרומן שפרח במהרה עשה אותה מאושרת, סודות מן העבר הביאו את מערכת היחסים בין השניים לשיאים שמעולם לא הכירה ולא העזה לחלום להם עד לרגע ההתרסקות. 
אירועי שבוע משמעותי וגורלי אחד הפכו את חייה של סוואנה והיא צללה לתהום של עצב וכאב עד שלא יכלה להתמודד מולם ונזקקה לעזרתו של הפסיכולוג מולו נאלצה לפתוח את סגור ליבה ולדבר על מה שלא העזה לספר לאיש מעולם. ביום שהוא חזר בכדי להישאר, השתנה הכל. ג'יידן לא היה מוכן להרפות עוד...
האם האהבה חזקה יותר מכל סוד אפל? האם חשיפת האמת יכולה לתקן מה שנשבר?


"... הוא משפיל מבטו ואני רואה כמה הוא מתקשה. "השתנית," הוא לוחש. 
אני פוערת עיני. "השתניתי?"
"לטובה," הוא מחייך חיוך מתוק, "את חזקה יותר עכשיו."
"פעם לא הייתי חזקה?"
"פעם היינו שנינו חלשים." בהחלט דברים השתנו. אנחנו השתנינו. אנחנו כבר לא ילדים תמימים שחווים  אהבה מתוקה. אנחנו שני אנשים בוגרים שנילחמים על אהבה גדולה שתלויה על חבלים של טראומה ומסתורי...." ( עמ' 231)




אודה ולא אבוש. משהו "קרה לי" מהר מאוד בתחילת הספר. על אף גילי הלא צעיר יכולתי לשוב במהרה ולהזדהות עם סוואנה בת העשרה המאוהבת. כמוה בנעורי היה אהובי הראשון בעל רכב דו גלגלי אבל ממש לא בסטנדרט של מיילס, רכבנו על וספה שהיתה המקום הכי פרטי שלנו שני צעירים חסרי מנוח מאוהבים עד כלות, תמימים ומתעלמים מהסביבה. למרות הכול סיפור אהבה נהדר, רומן עכשווי אפוף מסתורין שמגיע לרגע בו יוצרים השניים שילוב קטלני מבהיל. טום מאיה מגוללת עלילה רגשית סוחפת מבלי שמאפשרת לי הקורא רגע של מנוחה עד שכל הסודות נחשפים.



כתבה: טום מאיה
הוצאת יהלומים
מחיר: 98 שקל
להשיג ברשתות הספרים ובאתר


***




חלק משלנו - רומן חדש מאת אם. אן. אלן

"החיים פשוט מתרחשים ולפעמים את רק משתרכת מאחור, מכתת רגליך בעת שכולם מתקדמים לשלב הבא. את לא שמה לב לשינויים הקטנים שמתרחשים סביבך או פשוט מקבלת אותם כפי שהם בלי לבדוק מה גרם להם לקרות."





אלנה
יום אחד, שלושה חודשים לפני החתונה עם נייט, החיים כפי שהכרתי הגיעו לסופם. יצאתי לדרך חדשה. נאלצתי להרכיב את החלקים השבורים של ליבי ולהשיב לידיי את השליטה בחיי. ואז פגשתי את דילן. לא ציפיתי להיתקל בגבר כמוהו, גם לא תכננתי לפתח כלפיו רגשות. בטחתי בו ואז הכול התפרק.

דילן
היא מצאה חן בעיניי מהרגע שעיניי נחו על עיניה. אהבתי את העצמאות שלה, את הלוחמנות שלה, אבל אז הגורל התערב, העבר צץ ועלה, וגיליתי שיהיה עליי להתמודד עם השלכות מעשיי. הכול עמד להשתנות. קול ההיגיון הורה להתרחק מאלנה, אבל התעלמתי ממנו. הלכתי אחרי ליבי ואני חושב שהרסתי את הכול.



האמת היא שפרק הפתיחה של הספר נטע בי תקווה שאני עומדת לשקוע ביו דפיו של הרומן ולהותיר את חיי מאחור אלא שככל שהתקדמתי בקראה הפך הספר מורכב שלא לומר גדוש פרטים עד שהתקשתי להיות מחוברת לשחקניו הראשי כמו גם לעלילה. 
 "תכנס, בן," הוא צועק מעבר לדלת, גורם לי אל חזור אל ההווה. אני מגלגל עיניי כשאני שומע את הכינוי שבו הוא מכנה אותי רק בנוכחות אנשים אחרים ושואף אויר עמוק לתוך לתוך הריאות לפני שאני מכנס אל תוך מאורת הנחשים שלו"  
"תיכנס ותסגור את הדלת," הוא כמעט לוחש ועיניו, שצבען השחור הוא תמונת מראה לליבו האפל, מביטות בי בזעם. בעבר, המבט הזה היה מרעיד אותי. היום הוא בעיקר מעייף אותי" (עמ' 8) 



חלק משלנו הוא ספר יחיד, ספרה הרביעי של הסופרת אם. אן. אלן, שכתבה את סדרת החלקים: חלק ממני, חלק ממך וחלק מאיתנו. ספריה ראו אור בהוצאת יהלומים, כיכבו ברשימות רבי המכר וזכו לביקורות נלהבות בקרב קהל הקוראים.  




הוצאת יהלומים
כתבה: אם. אן. אלן
להשיג ברשתות הספרים ובאתר 



***




כמו שהיינו פעם רומן מאת אבישג צ'רחי


קוראים לזה משבר אמון הזוגיות!
רבים מהזוגות נקלעים לו בשלב כלשהו בחייהם יחד. משבר אמון מוביל במרבית המקרים לצומת ממנה מתפצלים החיים לשניים. החיים של לפני והחיים של אחרי. ואז עולה הגדולה שבדילמות - להמשיך או לפרק?
אצל נטלי ותמיר היה המשבר גדול וכואב פי כמה. נטלי נשאה בנפשה פנימה כאב בלתי נשכח מהיום שנעזבה על ידי אביה. קל מאוד היה לערער לה את האמון בגבר שלה ומשם נסללה הדרך לפרידה... האומנם? 


"שמי נטלי אזולאי. הייתי הנסיכה של אבא,
עד שהוא עזב את הבית עם אישה אחרת, שכח מעצם קיומי ונעלם.
נשבעתי שלעולם לא אתחתן. נשבעתי שאף אחד לא יתקרב ללב שלי.
ואז הגיע תמיר אסולין. הוא סלל את דרכו לאט ובסבלנות ללב שלי.
התחתנו והוא הקדיש כל יום ויום בחייו כדי להראות לי כמה הוא אוהב אותי, ואף המחיש זאת במעשים רבים. אבל אז הוא פגע בי, בדרך הכי כואבת שאפשר לפגוע באישה, איבד את האמון שלי בו, והרס את כל מה שבנינו יחד - בדיוק כמו אבא שלי"

הוא, מצידו, לא הפסיק להילחם עלינו, לא הפסיק לנסות לחזור להיות כמו שהיינו פעם.
אני, לעומתו, הייתי נחושה לסגור את הפרק הזה בחיי.
אבל כאם לתאומים קטנים, הנושאת ברחמי את ילדתנו השלישית, הבחירה הייתה קשה יותר. וכשהגבר שאני אוהבת נקלע לצרה, הייתי צריכה להחליט מהר אם אני נלחמת עליו או מוותרת עליו.
אני לא יודעת אם נחזור להיות כמו שהיינו פעם, אבל אני יודעת שהחיים הוורודים והשקטים שלנו הפכו לחיים של מלחמות זה בזה, וזה למען זה".


קראתי בשקיקה והאמנתי לכל מילה של נטלי, הרגשתי אמפטיה לתמיר והיה לי קשה לבחור צד. רציתי אותם בהרמוניה המשפחתית ובאהבה הגדולה לתוכה נישאו. 
כמו שהיינו פעם הוא רומן תזזיתי מהיר, קולח. הדמויות המרכזיות מתנדנדות בין השראת אמפטיה לבין יצירת תחושת כעס, ויחד עם זה, הן מאלצות את הקורא לבחור עבורם אם לנקום או לסלוח. 
אהבתי את הספר מאוד! 

בשבוע הראשון לצאתו לאור של הספר התברג ברשימות רבי המכר!
מככב בעשיריית הספרים של צומת ספרים עד סוף חודש מאי 2019






מאת אבישג צ'רחי
הוצאת יהלומים 
להשיג ברשתות הספרים ובאתר


















ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה