יום רביעי, 22 במאי 2019

"האדם המאושר" ספר חדש מאת גופי קלאייל מנהל השיווק העולמי של מותגי Google







ספרים רבים נכתבו אודותיו. ניסו לנסח אותו במילים, לתאר אותו במצבים, לכמת אותו בתנאים של אם אז... ובעיקר לנסות שוב ושוב לאפשר לנו בני האדם והקוראים להרגיש שאושר הוא מושא של חלום בר השגה. 
ואכן, יש רגעי אושר ואנו מכירים אותם. כל אחד ורגעי האושר והשמחה שלו. 
בימים אלו רואה אור ספרו החדש של גופי קלאייל האדם המאושר


"מחקרים מראים  שבני האדם המאושרים מכל , בעלי הגמישות הרבה יותר, לא מתנצלים על כך שאימצו את החיים, ומצאו תחושה עמוקה של מטרה, כזאת שמהדהדת לעומק, ממלאת אותם באור ומביאה אור לסובבים אותם. איך מוצאים את המטרה הזאת? אתה יושב, מקשיב, מתבונן. אתה עוצר. "עצירה" כותבת רייצ'ל או'מירה, "נותנת לך הזדמנות לזכור מה מדליק אותך, מה מביא לך אור." ועמוק בפנים אתה יודע מהו הדבר.... עצירה היא למעשה יצירת מרחב קטן בפנים, ובאותו מרחב אתה מחבר עם עצמך מחדש." 

(עמ' 21)







האושר הוא בחירה מדייק גופי בספרו. ( כמו הרבה דברים בחיינו חשבתי לעצמי תוך כדי קריאה) רוצה הכותב לומר בספרו, שאין דרך אחת לאושר האישי. אין מרשם מדויק שאם נפעל על פיו  נזכה לומר לעצמנו: מאושרים אנו! לכל אדם יש רק הזדמנות אחת, אני מוסיפה. (שהרי אנו חיים רק פעם אחת) עלינו לזכור מחדד גופי שהחיים הם מארג אינסופי של ניסויים והתנסויות דרכם נוכל למצוא משמעות אמיתית, בעודנו מאמצים או מרחיקים דפוסי חשיבה באמצעותם נרגיש מאושרים.


“כל התשובות שמצאתי, הגעתי אליהן דרך לקיחת סיכונים, מעידות ונפילות, התחלות כושלות, פניות לא נכונות ואילתור תוך כדי הדרך. שיחקתי את השוטה, ונפלתי על הפנים. לא אכפת לי. כי אני תמיד לומד. אני תמיד גדל וצומח. זה מה שאני רוצה בשבילך: שתמצא בתוכך אמון עמוק בעצמך, ואושר במי שאתה .
אז תוכל לעמוד לצד עצמך ברגעי הצורך, להריע לעצמך לאורך הדרך,
להטות אוזן להנחיה הפנימית, וכשתעשה את הקפיצה המכרעת,
תנחת ברכות ובקלילות על שתי רגליך“.



האמת היא שקראתי ספרים רבים בנושא האושר. ד"ר טל בן שחר שהקדים לעסוק בספריו באושר מזויות שונות וסיקרן אותי בדרכו ובארגז הכלים שהעניק, מאפיין את ספרו של גופי ככזה  שבאמצעותו נוכל להגשים את הפוטנציאל האישי שלנו בני האדם אל האושר עד ש"כולנו כחברה נוכל להגשים את הפוטנציאל שלנו לאנושיות".
ניסיתי לאמץ את הכלים ויכולתי להתחבר לחלק  מנקודות המוצא שדייק לי גופי: "כשאתה נופל, נתר חזרה למעלה!" אל תתקל במשוכה, דלג עליה! -האומנם תמיד אפשר? (התשובה בפרק!) היי נינוח עם מי שאתה! 
אמץ לעצמך את ארבעת היסודות לבריאות גופנית, נפשית ורוחנית והקף את עצמך באושר!





כתב גופי קלאייל מנהל השיווק העולמי של מותגי Google 
הוצאת אור-עם
להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט (מחיר מבצע)






























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה