יום רביעי, 29 במאי 2019

מנהיגי ציר הרשע ספר חדש מאת עופר ריחני.






 ״הנשק הוא לא בשביל להחליד בשעת שלום, אלא להישאר דרוך לעת מלחמה״. - מוסולוני
״היהודי הוא התגלמותו החיה של השטן כסמל הרוע״-היטלר
״יש בן אדם - יש בעיה, אין בן אדם - אין בעיה״- סטלין
 שלושה משפטים שנאמרו על ידי שלשה אנשים שקו אחד משותף לשלושתם - ציר הרשע!



לפני שנים רבות בעודי תלמידת שעורי היסטוריה לקראת מבחני הבגרות, מצאתי את עצמי תוהה שוב ושוב למה יש בעולם אנשים שהרוע הוא עיקר הוויתם? משהו בדילמה סביב השאלה: איך קורה שאנשים קמים בבקר בשאיפה לחפש את הרע ביותר, לא נתן לי מנוח כבר אז.
שלושה רודנים אכזריים תאווי-רשע מהסוג האכזרי ביותר נמצאים במרכזו של ספר חדש שכולנו חייבים לקרא. 

הספר "מנהיגי ציר הרשע"  מביא את סיפורם של שלושת הרודנים אדולף היטלר, יוזף סטלין ובניטו מוסליני, מגדולי מנהיגי הרשע בהיסטוריה. רשע-סדיסט, אכזר, חלאת אדם, חסר לב, מנוול, נבזה, ערל לב, איש של זדון, דמון, שטן. רק אנשים סדיסטים, אכזריים ונבזים בכל נימי ליבם ונפשם, היו מסוגלים לבצע את הפשעים המחרידים אשר עשו למין האנושי, ולכן יזכרו לעד כמנהיגי ציר הרשע.

הם חיו במאה העשרים, המאה בה נולדתי שהייתה ידועה כמאה עקובה מדם ואש קרבות. השלושה הידועים לשמצה, מושאי הספר, חרגו באכזריותם הרבה. הם היו ערלי לב כשטן, סדיסטים, חלאות אדם שפעלו בשיטות נבזיות ושטניות כלפי אוכלוסיות גדולות בתקופתם. 












מוסוליני היה אדם סדיסט, רע לב, שהתעלל בבעלי חיים ואנשים, הצליח להגיע לשלטון בכוח הזרוע תוך כדי ״מצעד על רומא״. הוא הנהיג שלטון פשיסטי ורודני ודרדר את איטליה בכל התחומים. הוא הצטרף להיטלר והמית שואה על בני איטליה, ניהל מדיניות אימפריאליסטית ותוקפנית, והביא על איטליה כיבוש זר, מלחמת אזרחים, הרס וחורבן. 

היטלר ייצג את התגלמות השטניות והרוע בבני אנוש. הוא הגיע בעורמה לשלטון תוך כדי פעולות מניפולציות. חולל את מלחמת העולם השנייה והיה אחראי לתוצאותיה ולגרימת מותם של כשישים וארבעה וחצי מיליוני בני אדם. הוא היה רודן אכזר ואחראי ישיר להשמדתם השיטתית והמאורגנת של שישה מיליון יהודים בשואה. הוא השמיד מדינות רבות ברחבי העולם, ביצע פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה מחפירים. 

סטלין כמו גם היטלר הגיע לשלטון בעורמה. הפך לשליט יחיד בברית-המועצות. סנים ספורות הספיקו כדי לקטלג אותו כגדול העריצים בהיסטוריה האנושית. הנהיג שלטון רודני, שלווה ברצף של חיסולי מתנגדים או חשודים כמתנגדים (טיהורים), כליאת מיליוני אנשים במחנות של עבודת כפייה (גולגים) ללא עוול בכפם. קולקטיביזציה שהביאה למותם של מיליונים. הוא טיפח פולחן אישיות קיצוני. בניגוד להיטלר שרצח את אויביו או שמי שהוגדר כאויביו, רצח סטלין בשיטתיות למעלה מעשרה מיליון מבני עמו! והוא ייזכר לדיראון עולם כגדול האכזריים בהיסטוריה האנושית. 



"באוקטובר 1941 הורה היטלר להקים את מחנה ההשמדה הסמוך לכפר בלז'ץ. הבחירה במיקום זה היה סמיכותו לתחנת הרכבת ולכביש ראשי שעבר במקום. שלושה תאי גזים החלו לפעול ב 17.3 האסירים במחנה היו יהודים שעבדו בכפייה ובתנאים קשים מאוד.  כל מי שהיה צעיר ובריא עבד במשרפת גופות ועקירת שינים מהגופות. הצוות התעלל באסירים היהודים, היכה אותם והרג בהם להנאתו. קרוב לחצי מליון יהודים נספו במחנה זה" (עמוד 274 בספר)



עופר ריחני (59), אב לשלושה וסב לרונה, תושב תל אביב ועד לאחרונה תושב מזכרת בתיה. עבד בתפקיד יועץ השקעות בבנק הבינלאומי הראשון, היה בעל עסק עצמאי בתחום הבוטניקה והצומח וכיום, לצד היותו היסטוריון, עוסק בתחום הנדל"ן.

"מנהיגי ציר הרשע" הוא ספרו השישי של עופר ריחני. ספר נוסף שיצא בקרוב הוא "המלחמה הקרה – הכרוניקה". כל האירועים המרכזיים, המלחמות, ההמצאות שהיו במאה הזו, בשנים 1901 עד 2000.





"מנהיגי ציר הרשע"
 מאת עופר ריחני. 
הוצאת עופר. 
550 עמודים. מחיר לצרכן 99 ש"ח. 
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ.

























ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה