יום שלישי, 12 בינואר 2021

סמטאות אהבה ותשוקה, איה (היא), מילים, הנני אסופה לפנייך ולהבין לשלוט להרוויח - ספרים חדשים בהמלצה

 



סמטאות אהבה ותשוקה מאת אדם אמיר-לב

יש איזה קסם מיוחד בספרים המביאים לקורא קבצי סיפורים קצרים. "סמטאות אהבה ותשוקה" מאת אדם אמיר-לב, הוא קובץ שכזה. יש בו סיפורים קצרים, אשר יוצרים עולמות שונים משלהם. הסיפורים עוסקים בדמויות שונות בכל פעם, ובמרכז ההתרחשויות - אהבה ותשוקה ארוגים בארוטיקה רכה בלשון ייחודית קולחת ומזמינה. במרכזו של כל סיפור ניצב זוג המהווה את המרכז ואליו נילות דמות או דמויות משנה מעצימות שסביב להם נרקם סיפור אהבה-תשוקה שלם.

"הרכבת מוונציה לרומא היתה עמוסה. אילן נדחק עם צעירים נוספים נושאי תרמילים כבדים על גבם... אילן התוודע לשכנתו ריבה מקנדה, שמנמנה ועגלגלה, שחורת שיער וכחולת עין וחיש קל נרדם. משפקח את עיניו היה הקרון ריק כמעט, ובתאו נותרו רק הוא, הנערה מקנדה וחברתה. לאחר שהתרענן בתא השירותים שאל את השתיים, "כמה זמן לרומא"? בתשובה פרץ צחוק בתא. ריבה הביטה במבט משועשע ובישרה לו כי הם בדרך לזלצבורג וכי את רומא חלפו זה מכבר. אילן התיישב בכבדות, מנסה לחשוב במהירות. " (מתוך רכבת לילה, עמ' 300 בספר).  





יש זיכרונות המשוטטים בעולם, לעולם מחפשים בית. סיפורים-סיפורים טווה המחבר אהבות ותשוקות לכדי מארג ארוטי חוצה עולמות וימים. סמטאות אהבה ותשוקה הוא מסע החורץ דרכים בארצות האהבה, במפגשי עלמה ועלם, גבר ואישה, וסולל חסד וגעגוע.

"האור העולה האיר את גופה על הנסתר והגלוי – בת-שבע עמדה בפישוק קל, ודומה כי קרני השמש הראשונות חדרו לשכיית חמדתה ופילחו באצבעות אור שיר בינות לירכיה הפשוקות, כמו מְתַנות אהבים עם הנערה הצעירה שחומת העור..." . "גופה של בת-שבע ניעור עתה ביתר שאת. עכשיו כבר לא היה יכול לעצור בעדה. ציפורניה ננעצו בגבו, ידיה משכו בשערות ראשו, מקרבות את פניו יותר ויותר אל חמדתה הבוערת. אנחותיה הלכו ותכפו, חרישית הייתה באהבתה. אגנה נע במעגלים, נישא לקראתו כמו מבקשת הייתה להתנתק ולהמריא מהחול". (מתוך הסיפור 'אהבה במדבר')

אדם אמיר-לב מספר: "סיפורים קצרים תמיד דיברו לליבי. סיפוריהם הקצרים של או הנרי, דיימון ראניון, שרווד אנדרסון וענקים אחרים, אשר בעטם תיארו עולמות שלמים של חיים "קטנים", עוררו בי רצון להנציח חיים שהיו וחלפו לבלי שוב בשכונות שבהן גדלתי. כך עשיתי למשל בסיפוריי "מנחת אברהם", "דרך ורד בעלמה", "הוד מלכותה" ואחרים. מנגד, שנים הרבה קינאתי לא פעם בסיפורים הקצרים כמו "סיפורי דקאמרון" של ג'ובאני בוקאצ'ו או "סיפורי קנטרברי" מאת ג'פרי צ'וסר שסופרו בלשון קלילה, תוך קריצה ארוטית, ושהציגו בפני הקוראים הווי מופלא. סיפורים אלה, שהיו לאבני חן בעולם הספרות ובעולמנו, כקוראים וכחולמים, דרבנו אותי להעז ולהוציא לאור ספר זה – והרי מנחתי מונחת לפניכם. ניסיתי להציג בספר זה מחד גיסא את "דקאמרון החיים", ומאידך גיסא להציב יד וסימן ל"שכונה". לא מדובר בספר העוסק בשאלות קיומיות, תהיות או מבוכות. זהו ספר על החיים – כחיים. פשוט – מקור להנאה. מקווה אני שהצלחתי, ולו במעט, להעביר את הניחוחות הללו".

סמטאות אהבה ותשוקה מאת אדם אמיר-לב. הוצאת "ספרי ניב", 437 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.

*****




מילים מאת אסתר כהן



הרבה
הַרְבֵּה אֲנָשִׁים עִם מְעַט חֲלוֹמוֹת 
הֲמוֹן סִבּוּכִים עִם קְצָת פִּתְרוֹנוֹת
וְאַתָּה שָׁם מִתְעוֹרֵר בַּמִּטָּה
לֹא בּוֹכִים אַף פַּעַם
לֹא בְּכַוָּנָה תְּחִלָּה (עמ' 18 בספר)


"מילים" מאת אסתר כהן, הוא ספר חדש המביא לקורא אוסף שונה, אחר ומרגש של סיפורים קצרים, קטעי שירה וטקסטים קצרים. סיפורים קצרים ושירים על מגוון נושאים שתופסים אותנו במהלך החיים. ונוגעים  לכולנו.

מבחר סיפורים שכל אחד עומד בפני עצמו שירים וטקסטים שנכתבו ככתיבה אינטואיטיבית, הופכים את הקובץ "מילים" לספר בזכות עצמו ומעניקים לקורא הזדמנות להזדהות רק עם מה שנגע בו באמת. כל אחד ימצא את מה שדיבר אליו. 


הסיפור "הבלים" מספר על אדם שהוא שקוע ברכילות ובהתעניינות על חיים של אנשים אחרים וזה מה שממלא לו את היום, אבל בסך הכול בסוף כל יום הוא יודע עד כמה זה חיים ריקניים.

השיר "תחושת בטן" מתאר את התחושה הזו שיש לך הכול אבל זה לא בהכרח מראה שאתה מאושר, ופתאום אתה מגלה כמה אתה מלא במסכות, ודווקא בלעדיהן אתה שומע את עצמך יותר טוב וכמו כן שומעים אותך.

הקטע "על הקצה" מתאר בעיקר תחושות של הגשמה עצמית וכמה אתם חיים את החיים שלכם ופחות של אחרים. הסיפור "בין תל אביב לירושלים" מתאר מטאפורה של חזרה בשאלה וחזרה בתשובה.

"ובשעת לילה מאוחרת, כשיצאנו מהבר ההוא, ישראלה הביטה סביבה, כאילו חיפשה דבר מה, ומאחר שלא מצאה פנתה אליי. "לפעמים אני רוצה להיות גם וגם", היא אמרה. "תל–אביב כשאני רוצה לצאת, וירושלים כשאני רוצה לחזור", עיניה הירוקות דמעו. היא עזבה את ידי ונעלמה לה בדיוק כשהבחנתי בהחלפת המשמרות בין הלבנה לחמה" (מתוך הספר).

"מילים" הוא ספרה הראשון של אסתר כהן, בת 24, גרה בתל-אביב. בין היתר סטודנטית שנה שלישית לספרות, כותבת מגיל צעיר.
מילים מאת אסתר כהן. הוצאת "ספרי ניב", 156 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
*****



הנני אסופה לפנייך מאת מיכל שיראי-סלונים

"לעיתים את רוצה להתפשט מהכל, מבקשת לחשוף את נפשך המסתתרת מתחת לכל מה שנערם על חייך.
הכנת לך מתלה שיכיל את הכסות שעטית עליך, את מניחה את התארים, ואפילו לרגע את הילדים, מניחה את אלו שאהבת, את הורייך, מניחה את בגדייך, נעלייך, פושטת את הגעגוע, העצב והכעס. לאט לאט את מניחה על המטלה גם את כל מה שכבר למדת, את האמונות, הדעות, משחררת את מחשבותייך... והנה, פתאום את מרשה לעצמך להזמין פנימה את זה שיכל לאהוב אותך... את נמסה, לא נמוגה, אל תוך מבטו החומל שרואה אותך במערומייך, ואין יפה ממך. " (עמ' 124 בספר) 

 



"הנני אסופה לפנייך" הוא ספר חדש הרואה אור בימים אלו. הספר מביא אוסף קטעים קצרים העוסקים באישה, בנשיות, במעמד האישה, במין הנשי, במהותה של האישה ובמקום שלה בסביבתה ובעולם כולו. אסופה של מילים, שיצאו ללא מסננים היישר מבטן הכותבת אל לב הקוראים. הספר נוגע במהות הכאב, האהבה, התמודדויות החיים ועולמה הפנימי של כל אישה.

הקטעים הם מעין קטעי העצמה, אשר מבקשים להראות לאישה צדדים טובים וחיוביים יותר של רגעים קשים, לתמוך בנקודות זמן לא פשוטות, להעניק תמיכה כשקשה ואפילו להוות אוזן קשבת במקרים שבהם הקוראת מרגישה צורך לשתף.

מיכל שיראי סלונים בת 48, אימא לשניים, מטפלת רגשית, בעלת תואר .M.A בטיפול בשילוב אומנויות. עובדת שנים רבות בקליניקה פרטית עם מבוגרים, ילדים והדרכות הורים. "הנני אסופה לפנייך" הוא ספרה הראשון ומהוים קובץ תכנים שנולדו מעומקי הנשמה.

מיכל שיראי סלונים מספרת: "לפני חמש שנים, בתקופה של שינויים, נולדו המילים, שמצאו דרך להיות ביטוי לקולם של רבים. מתוך כאב, געגוע והודיה הקטעים מצאו את דרכם למפגש עם העולם".

 "הנני אסופה לפנייך" מאת מיכל שיראי-סלונים. הוצאת "ספרי ניב", 232 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה

*****





"איה (היא)" מאת חני וייס



"בית קפה על שפת אגם, גבר ואישה, ניכרת מבוכה, ניכרת קירבה, ים של דמעות, נפרדים לשלום, אוחז בידה - הכול היה אמור להיות אחרת". (מתוך הספר)

"איה (היא)" מאת חני וייס, הוא רומן מרתק ומרגש, שמגולל את סיפור חברותם, אהבותיהם וחייהם של איה, גיא ורון מנקודת מבטו של כל אחד מהם ומתפרש על שלושה עשורים. הסיפור סובב סביב מערכות היחסים בין שלושתם, התפתחותן והשינויים שהן עוברות. שלושת הגיבורים מכירים בשנות התיכון, כל אחד מהם מציג סיפור חיים פתלתל, כל אחד מהם שונה באבני היסוד שלו, בתפיסת העולם שלו ובמה שמניע אותו. כל סיטואציה מתוארת מנקודת המבט של כל אחד מהם ומשקפת עד כמה אמת היא סובייקטיבית.

אהבה מופיעה בספר על גווניה השונים, עומקיה השונים והמורכבות שבה. לאורך העלילה כל אחד מהם מגלה את האמת שבו, את הכמיהה ועד כמה קשה באמת להגיע אל אותה נקודה שבה אתה שלם עם עצמך.

רון מוצא את אותה שלמות בהקמת משפחה, אהבה וכל המשתמע מכך וללא צורך בפשרה, גיא מתרפק על העבר ועל מה שהיה יכול להיות, אך בעצם אינו עושה דבר להגשמת המאווים שלו עד כדי קורבנות מסוימת למשהו הרסני בו, ואיה מוצאת סוג של שלמות בנתינה, בתרומה לחברה על ידי הקמת מעונות לנוער בסיכון, כשרגשית היא חיה בעתיד טוב, לו היא מצפה עד לרגע שבו היא מבינה כי אותו חלום לאותו עתיד, לאותה אהבה לא יתגשם, והיא נדרשת לפשרה כואבת וויתור על פן מאוד משמעותי בהוויה שלה.



חני וייס, (53, גרושה +1), תושבת ירושלים, מטפלת זוגית וסמנכ"לית כספים במוזיאון ארצות המקרא.
איה (היא) הוא ספרה השני של חני וייס. קדם לו "כעוף החול", אשר יצא לאור ב- 2017. היצירה שזורה בחייה מגיל צעיר, בתחילה כזמרת, כותבת ומלחינה ולאחר מכן כסופרת. היצירתיות שלה משתלבת עם תחום עיסוק שכולו היגיון, מאזנים וחוקים.

"איה (היא)" מאת חני וייס. הוצאת "ספרי ניב", 236 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.
*****



להבין לשלוט להרוויח מאת רו"ח אורן שומינוב, 
איך להבין את העסק שלך, לשלוט במספרים ולהרוויח הרבה יותר.



בימים מאתגרים אלו, כשמגפת הקורונה פוגעת בעסקים הקטנים יותר מבכל ענף אחר במשק, מצא לנכון רואה החשבון אורן שומינוב להוציא לאור את ספרו "להבין לשלוט להרוויח - איך להבין את העסק שלך, לשלוט במספרים ולהרוויח הרבה יותר". הספר הרואה אור בימים אלו ורלוונטי יותר מתמיד, מיועד לעצמאים, לבעלי עסקים פעילים ולכל מי שחושב ברצינות להקים עסק ביום מן הימים.

בספר זה תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי והמקיף הנוגע להבנה חשבונאית, מיסויית, כלכלית ופיננסית החשובה לעסק עצמאי באשר הוא – עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. כאן תזכו לפגוש בכל המושגים והדרכים החוקיות שיעשו לכם סדר ב"ברדק", יקנו לכם שקט ובעיקר את הכלים הנכונים לניהול חכם, יעיל ומניב של העסק שלכם.

תקראו על רשויות המס שלהן אנו חייבים דין וחשבון, תבינו איך אותן רשויות ממסות אותנו ואיך אנחנו יכולים לחסוך באותם מיסים ולשלם הרבה פחות (יש מעל 100 דרכים), תבינו מתי העסק שלכם בכלל מתחיל להרוויח, תדעו איך לנהל את תזרים המזומנים שלכם ומה צריך לקחת בחשבון לפני שמעסיקים עובדים והכי חשוב- תבנו את אסטרטגיית היציאה שלכם. תבנו צעד אחר צעד את החוסן הפיננסי שלכם ואת הדרך לצאת לפנסיה בצורה מכובדת ללא דאגות של פרנסה בעת זקנה. הספר כתוב בשפה פשוטה ומונגשת שכוללת דוגמאות פשוטות ומציאותיות לצד הוראות ברורות כדי שתוכלו לקחת את כל הידע ולהטמיעו בעסק שלכם.

רואה חשבון אורן שומינוב סיים בהצטיינות את לימודיו בכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת חיפה.  עם סיום לימודיו החל רו"ח שומינוב להתמחות באחת מארבע הפירמות הגדולות בארץ לראיית חשבון ובמהלך התמחותו עבד מול החברות המובילות במשק וצבר ניסיון וידע רב בתחום. בתוך כך הוא המשיך באקדמיה - הפעם מהצד השני של המתרס - כמרצה וכמתרגל לסטודנטים הלומדים למבחני ראיית החשבון, ובתום ההתמחות פתח רו"ח שומינוב משרד לראיית חשבון מצליח המלווה מאות בעלי עסקים בשנה. רו"ח שומינוב שם לעצמו למטרה ללוות את לקוחותיו במסע העסקי שלהם בכל הקשור לתחומי החשבונאות, המיסוי והייעוץ העסקי תוך יחס אישי ומענה יעיל לצורכיהם העסקיים.

רו"ח אורן שומינוב: "בכל שנה נסגרים בישראל בין 40,000 ל-50,000 עסקים בישראל. כרואה חשבון הנפגש עם מאות בעלי עסקים בשנה, למדתי כי אחת הסיבות המרכזיות לכך היא חוסר ידע בסיסי בניהול הכספי השוטף בכלל ובהבנה חשבונאית בפרט. לא צריך להיות רואה חשבון כדי להבין מה קורה בעסק שלכם, זה הרבה יותר פשוט וקל ממה שנדמה. כדי שהחלום שלכם יתגשם והעסק שהקמתם או זה שאתם שואפים להקים יפעל נכון וישגשג כלכלית, חשוב להבין מה הן תוצאות הפעילות העסקית שאתם מבצעים, כיצד ניתן לשלם פחות מיסים למדינה, איך לנהל את הכסף בהווה, והכי חשוב - איך לדאוג לעתיד ולהיות מוכנים לו. זהו ספר חובה לבעלי עסקים בעידן פוסט קורונה.

את "התנ"ך" לבעלי עסקים החלטתי לכתוב למענכם, בעלי עסקים, מתוך צורך שזיהיתי אצל מרבית מלקוחותיי. ריכזתי בו בעבורכם את כל מה שבעל עסק צריך לדעת מבחינה חשבונאית, מיסויית וכלכלית מיום פתיחת העסק ועד ליום הפרישה לפנסיה".

"להבין לשלוט להרוויח - איך להבין את העסק שלך, לשלוט במספרים ולהרוויח הרבה יותר" מאת רו"ח אורן שומינוב. הוצאת "ספרי ניב", 289 עמודים. מחיר לצרכן 97 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, באתר ההוצאה או באתר

 

 

 





ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה