יום רביעי, 6 בינואר 2021

"כבולה, לחיות עם פראנה, נוכחת, ניצוצות החיים, כשנגמר אחר הצוהריים, ועכשיו מה? ספרים חדשים בהמלצה.





ועכשיו מה? מאת דורית קיף

אני זוכרת את אותו הערב שבתי יצאה מהבית בפעם ההיא וישנה לראשונה בביתה. גם  שנותרנו בבית עם בני הצעיר וזוגתו, זה היה לי משמעותי.  תהליך עזיבתם של בכורתי ובעלה שהתגוררו כאן יחד 10 שנים, עוד לפני שנישאו היה רגע מיוחד לי ועשיתי את הכל כדי שלא להיות עצובה. גם כשעזבו למרחק של 5 דקות נסיעה באותה העיר משהו נצבט לי בלב. כשהצעיר ואשתו עזבו 3 שנים אחר כך, הבנתי שפרק חדש נפתח. בעלי הפנים את המצב החדש לעצמו ואני הגשתי צורך לדבר על כך כל הזמן. אני קשה בפרידות. 

 


בימים אלו רואה אור ספר חדש מאת דורית קיף, הספר "ועכשיו מה?" העוסק בעזיבת הדור הצעיר את תא המשפחה אליו נולדו ובגרו. התפקיד האימהי, שיש לו משמעות רבה בחייה של דורית קיף, עומד להשתנות. ילדיה בגרו, היא מבינה שבקרוב מאוד יתחיל תהליך התרוקנות הקן, והיא שואלת את עצמה: "ועכשיו מה?". בהתחבטויותיה כיצד לעבור לשלב הבא בחייה ובחיי משפחתה היא מוצאת דרך ייחודית להתמודד עם נושא עזיבת הילדים את הבית.

בספרה, עוברת קיף דרך שבע תחנות בהן היא פורשׂת את מצבה, את הרגשתה ואת תחושותיה סביב הקושי המוכר כ"התרוקנות הקן". בכל תחנה היא מוצאת תובנות וכלים להתגבר על הקושי. כל תחנה היא שלב בתהליך ההתמודדות עם אתגר התרוקנות הקן.

בשפה רהוטה ומרתקת דורית מכניסה אותנו לעולמה ומשתפת אותנו בקשיי הקן המתרוקן שלה. המסע שהיא עורכת מניב תובנות מפעימות כשם שהוא מעניק אומץ, אופטימיות ואופקים חדשיםהספר ועכשיו מה? מיועד להורים המצויים בשלב התרוקנות הקן, למטפלים ולקוראים שמבקשים להמשיך ולפתח את מודעותם האישית.

 "הדמעה בעין הציפור, מה היא מספרת?" לא השבתי מייד לשאלתה. המשכתי לנשום, ממתינה לתשובה שתפציע מתוך התמונה שהפכה ברורה יותר ויותר. היא מספרת שהקן היה פעם מלא. היו בו לא רק שתי ציפורים בוגרות, אלא גם שלוש ציפורים נוספות, והן יצאו. אני לא רואה את שלושת הגוזלים. אני רק חשה עצב, רטט פנימי". (מתוך הספר)

 דורית קיף, נשואה ואם לשלושה ילדים, היא עובדת סוציאלית ותיקה בעלת ניסיון בטיפול במבוגר ובמשפחה בתהליכי שינוי ומעברים בחיים. כיום היא עובדת סוציאלית קהילתית העוסקת בפיתוח שירותים ותוכניות לקהילות שונות. "ועכשיו מה?" הוא ספרה השני. ספרה הראשון "כל אחת יכולה – כפי שסיפרה לי איריס למדן", ראה אור בשנת 2013.

"ועכשיו מה?" מאת דורית קיף. הוצאת "ספרי ניב", 156 עמודים. מחיר לצרכן 70 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

*****



כבולה מאת סתיו ברוך
חייה של איימי בת ה-16 משתנים בן רגע, לאחר שהיא נקלעת לאותו מפגש מצמרר. היא מרגישה שחייה בסכנה ומוצאת את עצמה שוב ושוב נאבקת בגבול הדק שבין מציאות לחלום. איימי מנסה לנהל שגרה רגילה של נערה מתבגרת. היא מתמודדת עם לימודים בתיכון, עם חברויות חדשות ועם אהבתה לג'יימס. רצף אירועים מעורפלים הרודפים אותה גורמים לה חוסר שקט, כל מה שנראה לה ברור ומוכר הופך לסיוט.




ברגע שידעו את האמת לגבייך, הם לא ירצו להישאר לצידך, נשמע קול מוכר שהעביר בי צמרמורת עכשיו אני זוכרת הכול". (מתוך הספר)

ספר חדש המיועד לבני הנוער - "כבולה" מאת סתיו ברוך, רואה אור בימים אלו. ספר מתח מרתק שנע בין מציאות לחלום ואינו נח לרגע. סתיו ברוך, סופרת צעירה. החלה לכתוב סיפורים קצרים עוד בילדותה. עם השנים הלכה והתעצמה אהבתה לכתיבה. "כבולה" הוא ספרה הראשון וגם הספר הראשון בסדרה, אותו הוציאה לאור בגיל 16.

"כבולה" מאת סתיו ברוך. הוצאת "ספרי ניב", 239 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.
*****



לחיות עם פראנה מאת אורלי זיו
פראנה משמעותה בסנסקריט אנרגיית חיים. 
פראנה התגלתה לאורלי כותבת הספר לחיות עם פראנה, בתהליך של שחזור גלגולים שעברה. לאחר התהליך במהלך מדיטציות בחוף הים התגלה לה סיפורה. בכל יום נכתב פרק. היא הרגישה שהיא עדה למתרחש ולכן הספור כתוב בשני קולות. פראנה אבדה את כל משפחתה בשריפה והלכה אל קרחת היער להמתין למותה. מהמקום הזה מתחיל הסיפור ומתאר כיצד לאט לאט היא מתמלאת באנרגיית חיים מקבלת משמעות חדשה לחייה.


"לחיות עם פראנה" מביא קובץ של חמישה סיפורים וציורים: לחיות עם פראנה, הלב החבוי, לחישה, האורקל, ריח של לחם המקדמים בנו חווית קריאה מקרבת וטובה. תנו למלים ובעיקר לפראנה שביניהן לגעת בכם ותרגישו כיצד הן מלטפות לכם את הנשמה מבפנים באנרגיית חיים. לסיפור ריח של לחם מצורף גם מתכון ביתי.

הסיפור של פראנה הוא סיפור מרפא עבור מי שחווה משבר או אובדן בחייו.
שאר הסיפורים בספר מתארים כל אחד בדרכו חיפוש ומציאת משמעות לחיים. כל סיפור מתאר אנרגיית חיים באופן אחר.
הסיפורים נועדו לכל מי שמחפש למצוא משמעות לחייו בדרך של חיבור רוחני, של מגע, של הקשבה לקול הפנימי.

"קראתי והוקסמתי. לחיות עם פראנה אכן סיפור מרפא. דרך המילים עוברת חוויה של געגוע. געגוע לחיבור, געגוע למה שנמצא מעבר... משהו שהכרנו פעם והשכל לא ממש זוכר. בשבילי, הסיפור מספר על פנימיותינו, על חלקים שנמצאים בתוכנו. ילדה, אישה, זקנה, כוחות ריפוי, כאבים, תנועת חיים ואינסופיות מאירה. ככל שאני צוללת פנימה אני רואה את האינסופיות בתוכה ..." הסיפור מחבר לכאן ועכשיו, לעבר ולעתיד. לעולם הגשמי ולעולם הרוחני. אותם מעגלים שכולנו צועדים בהם, שוב ושוב ושוב. מעגלים פנימיים, מעגלים חיצוניים ואומץ להיות - במקום לברוח. חווית הקריאה הזכירה לי את חווית המפגש עם הכותבת עצמה, אורלי המקסימה, שיש בה כל כך הרבה עומק, חכמה, רכות, אור וקסם כמו ניחוח מעולמות נסתרים. ממליצה בחום" - אורנה סלע

אורלי זיו כותבת: "ממני אליכם. מעולם לא הכרנו כדרכם של אנשים. הלבבות שלנו כנראה מימים אחרים ולא נדרשו להם מלים. המלים עברו דרכי כמו בתוך צינורות הלב שלי ונכתבו על הדפים בזמנים של מדיטציה בחוף הים. כך אני מגישה אותן כאן ללא עריכה. כמו תינוק שהגיח אל העולם עם נשמה ופראנה משל עצמו, לגלות ולהתגלות".

"לחיות עם פראנה" מאת אורלי זיו. הוצאת "ספרי ניב", 119 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 
*****


נוכחת מאת אופיר פזית גבירץ - להתאהב בעצמי מחדש

פגשתי וקראתי ספרי העצמה ויציאה ממשברים רבים ומגוונים. כל ספר מבינה גישה מסוימת ומעלה את האופציה לחצות משברים בדרכים שיתרמו להווה ולעתיד של החוצים את התהליך. בימים אלו רואה אור הספר "נוכחת-להתאהב בעצמי מחדש" שכתבה אופיר פזית גבירץ. הוא ספר העצמה מקסים ומרגש, מתובל בסיפורים אישיים ושירים, המפלסים את הדרך ליציאה ממשבר בצורה איכותית, וכדגם משודרג של עצמך.

אנשים במצב משבר נמצאים בבלבול נוראי! הם לא תמיד מסוגלים לפלס בעצמם את הדרך. בעזרת הספר תקבלו אוסף של כלים ברורים שנאספו עם השנים, מתובלים בסיפורים אישיים ופחות אישיים ומטרתו היא אחת: להאיר את הדרך החוצה מהמשבר בצורה מהירה, איכותית כך שתוכלו אפילו לצאת דגם משודרג של עצמכם!

 


אופיר פזית גבירץ, אמא לשלושה ילדים: עידו, דניאל ורועי, שהם המנוע ומקור זיקוק הרגש בכל החלטה קריטית בחייה. עובדת כבר מעל עשרים שנה בהייטק בתפקידי ניהול, מנחה סדנאות כתיבה אינטואיטיבית, עם תשוקה ענקית לכתיבה.

אופיר פזית גבירץ לא חלמה בגיל 41 להתחיל הכל מחדש. הייתה תקופה שהיה לה הכל. ילדים מקסימים, עבודה מעניינת, מיליון חברים קרובים ופחות קרובים, מיליון תחביבים וחופש אינסופי כלכלי ופיזי. אבל בעצם, באותה תקופה לא היה לה כלום.
הלב שלה היה ריק. אחרי 18 שנות זוגיות עם החבר הראשון בחייה, אופיר פזית הבינה שהיא חיה בלי אהבה. בין כל הריק, עלתה על כמעין "לונה פארק", שלא במתכוון. לונה פארק בכל מובן המילה. היא לא תכננה, אבל מצאה את עצמה שקועה בתוך "טרור התאהבות".

אופיר פזית גבירץ מספרת: "התשוקה לכתיבה הולידה את ספרי הראשון, "נוכחת", ותוך כדי כתיבתו עליתי על נוסחה מרתקת איך להתאהב בעצמי מחדש".

 "נוכחת – להתאהב בעצמי מחדש" מאת אופיר פזית גבירץ. הוצאת "ספרי ניב", 210 עמודים. מחיר לצרכן 96 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

*****



ניצוצות החיים מאת מרצל גולדמן

"החיים שלנו הם שנייה קצרה, ניצוץ שנדלק ונכבה בלי להשאיר עקבות. קשה לנו לקבל את זה, ולכן הדתות השונות מבטיחות לנו המשך. זו הסיבה שרוב האנושות מאמין בדת איזושהי. בין הניצוצות של חיינו ישנם כאלה שנחרתים בזיכרוננו כתמונות שנשארות לפני עינינו כל החיים. תמונה לפעמים נוראה, אכזרית ומפחידה ולפעמים מצחיקה, קלילה ומבדרת. לעיתים משונה, יוצאת דופן. אלה הרגעים שזכרתי ותמיד אזכור כניצוצות בחיים שלי, ועליהם אני מספר בספרי, אומר מרצל גולדמן, מחבר הספר "ניצוצות החיים". 

 


הסיפור נראה במבט ראשון כעוד אחד מאותם זיכרונות שואה בנאליים שיש רבים כמותם. עד לאותו רגע בו, שהוא מתפצל מכל סיפורי השואה המוכרים, ומתבררת החתרנות שלו: זהו סיפור על משפחה יהודית פולנית, שתקופת השואה היתה פשוט תקופת הזוהר שלה ותור הזהב הזה בא לקצו הטרגי עם עליית המשפחה לארץ. והדבר הזה מסופר בשוויון נפש וביובש לא רגשי, ומעמיד אותנו מול מציאות מטרידה מאוד, שכן זהו סיפור החורג באופן מסוכן כמעט מהנרטיב השואתי-הישראלי המקובל.

"צמרמורת עברה בי למחשבה שסיפור מקורי כזה היה יכול שלא להתפרסם, ושכותבו בן השמונים ושבע היה הולך לעולמו בלי שאיש כאן יידע שהיה אדם כזה, שכתב דברים כאלה.
לשמחתנו, מרצל גולדמן חי וקיים וממשיך לספר בתעוזה השקטה והתמימה למראה שלו את סיפורה הבלתי אופייני של משפחתו, שניצלה בשואה בזכות תושייתו הגאונית של האב, שהצליח להעמיד פנים של פולני לא הודי במשך כל זמן המלחמה העולמית השנייה ולהגיע למשרת ניהול רמה בתעשיית הנעליים הגרמנית בפולין הכבושה. כל סיפור פוגע בעצב רגיש אחר. פעם זה סיפור מנחם על רגע של אנושיות לא צפויה לגמרי בלב התופת הנאצית. ופעם זה סיפור על נס – או מקריות מבורכת – שהצילה שוב את חיי המשפחה. ופעם זה סיפור מהפך קרביים על אכזריות סדיסטית ומפלצתיות גרמנית ועל נס שלא קרה. ואט אט נעים הסיפורים כרונולוגית אל הארץ, ואל החיים כאן. כמו אוטוביוגרפיה מקוטעת נרקמת לה אט אט לנגד עינינו. וזו אוטוביוגרפיה לא של ניצול שואה: נדמה שמרצל גולדמן יכפור בתואר המפוקפק הזה. זו אוטוביוגרפיה של אדם שזכה לחיות, וסיפוריו הם מנחת התודה לכוח העליון שנתן לו את הזכות לחיות כדי לספר".

כבר קראתי ספרים בנושא. האזנתי להרצאות ועדויות של שורדי שואה ועדיין קיים בי הצורך לתת להם, מי שכאבו את הגיהינום על בשרם, מקום עם משמעות ואמפטיה שמקורם בחשש מפני הרגע בו לא יהיה כאן מי שיעיד, ותהליך ההכחשה יקבל תאוצה. 

בני ציפר כותב על הספר: "בסוף ינואר של שנת 2014 קיבלתי כתב יד של סיפור ואליו נלוו המלים הבאות בעברית משובשת במקצת: "איני סופר למרות שכתבתי 2 ספרים בפולנית שיצאו בפולין, אחד עם סיפורים קצרים. הפעם כתבתי סיפור קצר בעברית, שאני שולח לך. יתכן שתמצא בו עניין ותחליט לפרסם".

"ניצוצות החיים" מאת מרצל גולדמן. הוצאת "ספרי ניב", 206 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

*****



כשנגמר אחר הצוהריים מאת אפרת בן-חיים

 




"כשהוא נולד, הימים היו מלאי פליאה. הילד שהגיע לעולם הזה מעולם אחר, שבכיו התחלף בצחוק ותנועותיו הפכו מישיבה לעמידה, ומשם להליכה, לא הפסיק להדהים. מבטו הריק התמלא בכל חודש, ומילים התחילו להתמלמל מפיו." (עמו' 9 בספר)

"כשנגמר אחר הצוהריים" הוא רומן חדש, נוגע ומרגש הרואה אור בימים אלו. הספר נפתח בכמה מילים על הרגשתה של הכותבת כאימא לילד, ועל הראייה שלה אותו ואת היחסים ביניהם. מכאן הספר 'נפתח' אל ילדותה שלה, שם מובן מדוע חשוב היה לה כל כך לדבר על גידול בנה, ועל העובדה שהיא אימא: היא מספרת על השנים ההן, כשהייתה קטנה, ילדה בקיבוץ ללא אבא, שבגיל תשע 'קיבלה' משפחה חדשה כאשר אימה התחתנה. היא מספרת לאורך הספר גם על השנים לפני שנכנס אביה החורג לחייה, גם לאחר מכן, על תחושות ומחשבות, על רגשות ותהיות, על אירועים שונים – בהם טראומטיים (כמו מותו של ילד מהקיבוץ) ובהם משמחים (כמו החברויות שרקמה), והכול נכתב מנקודת מבט ילדית ובשפה ילדית תמימה ויפה.

 "הקיבוץ שלי הוא בית מלא אנשים, שבילים, דשאים, צמחייה עשירה ושמיים שמכסים אותו בלבד. כמו כוכב לכת מכוסה בזכוכית". (מתוך הספר)

"כשנגמר אחר הצוהריים הוא פנינה ספרותית. הספר, שבנוי קטעים-קטעים, מתאר ילדות בקיבוץ בשפתה של ילדה שרוקדת, שרה, מציירת וממציאה. הקיבוץ הוא גן עדן אמיתי ומדומיין. גם הבית שאליו היא הולכת אחר הצוהריים הוא גן עדן שבו אימא מחכה לה ורק לה. אך גן העדן נלקח ממנה. אחר הצוהריים נגמר, ומעתה עליה ללמוד להסתיר את עצמה" - סלין אסייג

אפרת בן-חיים נולדה ב-1951, גדלה בקיבוץ וחיה בבת-ים."כשנגמר אחר הצוהריים" מאת אפרת בן חיים. הוצאת "ספרי ניב", 61 עמודים74. מחיר לצרכן 79.90 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.  

 







ריקי  ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה