יום שלישי, 19 בינואר 2021

הוירוס השובב, סיפורו של נוירון והמצאה חטופה - ספרי ילדים ונוער בהמלצה






בסקירה שלפניכם שני ספרי ילדים עכשוויים וספר מתח לבני הנוער. 


סיפורו של נוירון מאת ישראל נחום

לאף אחד לא מגיע לחוש בודד! 
הבדידות היא מצב רגשי שמתבטא בתחושת חוסר השתייכות, ושאיפה להתחברות עם אנשים אחרים. הבדידות מלווה בתחושות כאב ועלולה לפגוע בתפקוד הכללי של כל אדם בכל גיל כולל ילדים. תחושת הבדידות היא אישית וסובייקטיבית כך שאינה מתייחסת רק להימצאות פיזית לבד.




"אֲנַחְנוּ הַוִּירוֹנִים מִסְתּוֹבְבִים הַרְבֵּה יַחַד, כִּי אִם אַתָּה נוֹיְרוֹן בּוֹדֵד, אַתָּה מַרְגִּישׁ עָצוּב וּמְרֻחָק. אֲבָל שֶׁלֹּא תָּבִינוּ לֹא נָכוֹן, זֶה בְּסֵדֶר גַּם לִהְיוֹת לְבַד לִפְעָמִים.
אַתֶּם יוֹדְעִים מָה הַהֶבְדֵּל בֵּין לִהְיוֹת לְבַד לְלִהְיוֹת בּוֹדֵד?"


"סיפורו של נוירון" הרואה אור בימים אלו הוא ספר ילדים מקסים, המביא את סיפורו של נוי, נוירון (תא מוח) זעיר ונפלא, הפועל במרחבי המוח כדי ליצור תחושת שייכות ונלחם בבדידות דרך אהבה אל האחר, תמיכה בחלש והבנת כוחה של קבוצה. 
נוירון, ככל האדם זקוק לתחושת שייכות. הסיפור מביא את מעלליהם של גיבור-על וחבורת נוירונים וממחיש את פעילות המוח תוך הקניית ערכים של חברוּת, עזרה הדדית ואמפתיה. ההשראה לספר, שבו פעילות הנוירונים במוח מתוארת כמגרש המשחקים של הילדים שלנו, היא אופן תפקוד הנוירונים במהלך אירוע מוחי, כאשר קבוצת נוירונים עוזרת ומחליפה קבוצה אחרת שנפגעה וכך שומרת על תפקוד המוח. 
סיפורו של נוירון מסייע לקידום השיח בנושא הבדידות, הקניית ערכי חברות, אמפטיה, שיתוף פעולה ולכידות קבוצה. הספר "סיפורו של נוירון" נכתב לאחר התייעצות עם פסיכולוגית ילדים ועם יועצת לחינוך מיוחד. 

ישראל נחום הוא אב לשנים, אח ומנהל סיעוד מחלקתי בבריאות הנפש, מטפל בשיטת DBT ומנחה קבוצות. בעקבות החוויה האישית שלו כילד מגמגם שחווה בדידות וניכור הוא מרגיש צורך עמוק למגר את תופעת הבדידות והחרם על ילדים באמצעות ערכים שעליהם גדל. מתוך מצוקה זו נולד ספרו הראשון, סיפורו של נוירון. הסיפור מלווה איוריה המקוריים של בר פביאן.

"סיפורו של נוירון" מאת ישראל נחום. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 22 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
*****





"הוירוס השובב" כתבה ואיירה ליאת הפט 



"בְּאֶרֶץ קְטַנָּה, עִם עָרִים דֵּי דְּחוּסוֹת,
חָיְתָה חֲבוּרַת וִירוּסִים-וִירוּסוֹת.
כָּל אֶחָד, מִגְדּוֹל עַד קָטָן,
הִתְיַישֵּׁב לוֹ מַהֵר בְּגוּף הָאָדָם...

קוֹרוֹנָה הָיְתָה סַקְרָנִית סַקְרָנִית יַחֲסִית,
הִיא רָצְתָה לְטַיֵּיל הַרְבֵּה בָּעוֹלָם
וְכָךְ יוֹם אֶחָד חָצְתָה אֶת הַיָּם."


"הוירוס השובב" הוא סיפור ילדים חדש המגולל בהומור ובחריזה את ראשית סיפורה של מגפת קורונה, ששינתה את חיי בני האדם בעולם כולו. הסיפור משלב בין עולמם הפנימי שלנו, לבין הקוראים הצעירים.





"הוירוס השובב" כתבה ואיירה ליאת הפט. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 
*****










המצאה חטופה מאת שמואל (שמיל) כהן 
בחופש הגדול של שנת 1997 לפני קצת יותר מעשרים שנה כשהעולם הטכנולוגי שכולנו מכירים היום היה רק בחזקת מבט לעתיד, מתרחש הסיפור החדש שרואה אור בימים אלו "המצאה חטופה" מאת שמואל (שמיל) כהן. ספר מתח מקסים המיועד לבני הנוער.





לפעמים ילדים יכולים להפוך עולמות, לשנות סדרים, לעשות דברים שמבוגרים לא מצליחים. עמית, העולה לכיתה ה', רדף אחרי חלום שלו, החל לחתור להגשמתו, נפל לתסבוכת של חיים ומוות ועשה כל מה שהוא יכול, בעזרת תושייה, יצירתיות ותעוזה, כדי להיחלץ ממנה ולהציל גם את חבריו.

"...ככל שחשב על האירועים, הבין יותר ויותר שלא גורם אחד התחיל אותם, אלא שכל מה שקורה הוא רצף אחד". (מתוך הספר)

הספר המצאה חטופה נקרא בנשימה עצורה אחת כי פשוט חייבים לדעת מה קרה בסוף: האם מישהו נותר מאחור? מה נפל בגורל המעבדה שבנו הילדים? מה הקשר בין אריות לעכברים ומי זה סרגיי האמיתי? כיצד אפשר להקשיב לכל מה שמתרחש ובו בזמן לשמוע רק את מה שצריך?

"עמית חשב שאולי היה עדיף אם לא היה ממציא כל כך הרבה דברים או לא היה מבקש מאביו לשלוח את השרטוטים לחברת הצעצועים או אם לא היו מקימים את המעבדה או אם בכלל היה מעדיף לשחק כדורגל או לבנות מגדלי לגו או בובות של דינוזאורים, ולא היה עוסק בשרטוט ובתכנון כלי נשק משוכללים". (מתוך הספר)

שמואל (שמיל) כהן, קברניט שראשו בשמיים ורגליו על הקרקע, היטיב לייצר עולם עשיר בתוכן, מותח וסוחף. העלילה מתרחשת בחופש הגדול של שנת 1997 , כשהסלולרי עדיין לא היה בכל כיס, והאינטרנט היה רק בראשית דרכו. תארו לכם מה זה להצליח, כילד, באותה תקופה.


"המצאה חטופה" מאת שמואל (שמיל) כהן. הוצאת "ספרי ניב", 138 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה