יום שלישי, 17 במרץ 2020

"דמוקרטית הילדים" ו"הרעש של הלילה"-ספרי ילדים חדשים ומומלצים





שני ספרי ילדים מקסימים רואים אור בימים אלו ואני ממליצה לכם לקרא עם הילדים, לשוחח ולהשיב על שאלותיהם בכל שקשור לדמוקרטיה ובטח בכל שקשור לחיים כאשר יורד היום ומגיע הלילה. תיהנו. 




דמוקרטית הילדים מאת עומרי אקוניס


 דומה כי דווקא עכשיו ואחרי שהתייצבנו בקלפי בפעם שלישית השנה, זה הזמן הנכון להשיב לילדים שלנו את התשובה לשאלה: מהי דמוקרטיה?
כל ילד יודע לשנן את המילים ... הרוב קובע!!!
אבל על מה בעצם מתבססת האמירה הזו?
מהו מקורה? ולמה בסופו של דבר הרוב הוא הקובע?


"הרוב קובע"- היא התשובה הכמעט שלמה, לעקרונות הדמוקרטיה. 
ואם אין רוב מוחלט אז יש גם פתרונות... 




"כָּל יַלְדֵי הַגַּן בּוֹחֲרִים, וּלְכָל יֶלֶד יֵשׁ קוֹל שָׁווֶה לַקּוֹל שֶׁל חֲבֵרוֹ.
אֲבָל זִכְרוּ: מִי שֶׁיִּהְיוּ לוֹ יוֹתֵר פְּתָקִים עִם שֵׁם הַמִּשְׂחָק שֶׁהוּא רוֹצֶה לְשַׂחֵק,
הוּא הַזּוֹכֶה.
כֻּולָּם חַיָּיבִים לְהִשְׁתַּתֵּף בַּמִּשְׂחָק, כִּי הָרֹב קוֹבֵעַ. חַד וְחָלָק.
תַּסְכִּימוּ לְקַבֵּל אֶת מָה שֶׁיִּקְבְּעוּ הַחֲבֵרִים?"
"כֵּן!" קָרְאוּ הַשְּׁנַיִם יַחַד. "בּוֹאוּ, כֻּלָּנוּ מַצְבִּיעִים!" (מתוך הספר)
 






בימים אלו רואה אור ספר חדש "דמוקרטית הילדים" מאת עומרי אקוניס, ספר ילדים מקסים שמטרתו העיקרית להקנות לילדים כלים חינוכיים ולהנגיש להם את המושג דמוקרטיה עם העיקרון הראשי בה: בחירות חופשיות שבהן הרוב קובע.
לאורך הספר משולבים מושגים ושפה מעולמות הילדים והמבוגרים זו לצד זו, תוך שימת דגש על ערכי חברות, התנדבות, עבודת צוות, פשרה, קבלת רצון האחר וקבלת החלטות אגב שיתוף פעולה בין הילדים.

עומרי אקוניס גדל והתחנך בבית של אהבה וסיוע לזולת. הוא חובב ספורט מושבע, המשוגע על כדורגל וכדורסל, ואוהב יותר מכול את בנותיו הקטנות, אריאל ואלה, שהן מקור ההשראה לכתיבת הספר.
את הטקסט מלווים איוריה הצבעוניים של בר פביאן, איורים המשקפים את המסרים העולים מן הטקסט באופן בלתי אמצעי הפונה ישירות לילדים וממחיש להם אותם.


"דמוקרטית הילדים" מאת עומרי אקוניס. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

***





הרעש של הלילה מאת אסתי וינרוט פוגלר 



כשהשמש שוקעת והערב יורד. מתחילים חושינו יותר ויותר להתחדד. אני מכירה ילדים שהחושך מעורר בהם פחדים, אבל אם נשב בנחת בחוץ נסכית ונאזין למה שקורה מסביב, יתגלה לאזננו, עולם שלם של מנגינות וצלילים, קולות וניגונים שרק בלילה נשמעים. 
"לכל אחד יש מנגינה משלו, לכל אחד יש צליל מיוחד. חפשו את המנגינה שלכם, באמת שזה נחמד".







ערב אחד ישב לו בצד על הספסל שליד הגינה גמד שחיפש מנגינה. הגמד לקח על עצמו משימה מיוחדת, לחפש את הרעש של הלילה כמתנת יום הולדת. הגמד לא בטוח שיצליח במשימה אך נחוש בדעתו לשוב הביתה בזמן עם פתרון לחידה. 






"הרעש של הלילה" הוא סיפור שובה לב, חווית קריאה קסומה לילדים, להורים וכל מי שאוהב להתרגש.
את הטקסט מלווים איוריה הצבעוניים של ילנה סורדלוב המשקפים את המסרים העולים מן הטקסט באופן בלתי אמצעי הפונה ישירות לילדים וממחיש להם אותם.

"הרעש של הלילה" מאת אסתי וינרוט פוגלר. איורים: ילנה סורדלוב. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
































ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה