יום שבת, 21 במרץ 2020

גוזלי האמיץ ספר ילדים מאת איציק גונן






יש משהו בספרי הילדים שאינני יכולה להתנתק מהם גם כשאני סבתא. התום, השמחה, התמימות והלמידה את הסביבה הם חלק משמעותי כשילדים גדלים ומגלים עניין ואכפתיות לסובב אותם החי והצומח.
גדלתי בסביבה כפרית וקני גוזלים היו נגישים והיו מקור לאהבה גדולה לבעלי הכנף ולא רק. מידי יום ערכתי תצפית על הציפור הדוגרת על ביצי הגוזלים, מאכילה אותם בתולעים משבקעו ועד לרגע שעפו אל החופש והצטרפו ללהקה.

השבוע קראתי את הספר החדש לילדים - "גוזלי האמיץ"- המביא את סיפורו של גוזל הבולבול הקטן שאיבד את משפחתו, אך לא איבד את התקווה לשוב אל להקת הבולבולים. זהו סיפור על אומץ ונחישות שיכול להלהיב כל ילדה וילד.
"גוזלי האמיץ" הוא ספר שובה לב, המעניק חווית קריאה משותפת ודיאלוג פורה בין הורים לילדים. 







... הֵם שָׁמְעוּ מִבַּחוּץ קוֹל שֶׁל כְּנָפַיִם מִתְעוֹפְפוֹת וְצִיּוּצִים נִרְגָּשִׁים שֶׁל צִפּוֹרִים. כְּשֶׁהִבִּיטוּ הַחוּצָה דֶּרֶךְ דֶּלֶת הַזְּכוּכִית הֵם רָאוּ, לְהַפְתָּעָתָם הַגְּדוֹלָה, גּוֹזָל קָטָן שֶׁל צִפּוֹר מְרַפְרֵף בִּכְנָפָיו וְנֶאֱחָז בְּכָל כּוֹחוֹ בְּרֶשֶׁת בַּרְזֶל שֶׁעָמְדָה בֶּחָצֵר. מֵאָפְיַן וְסִיטָא הַסַּקְרָנִים הִגִּיעוּ בְּרִיצָה וּבִנְבִיחוֹת לִרְאוֹת מָה קוֹרֶה, וְאַבָּא וְהַיְּלָדִים מַהֲרוּ לָצֵאת הַחוּצָה כְּדֵי לִשְׁמֹר שֶׁלֹּא יְאֻנֶּה כָּל רַע לַגּוֹזָל הַקָּטָן.


הסיפור על גוזלי האמיץ, הוא סיפור שקרה באמת. סיפור המלווה באיוריו המקסימים של יואב זוהר, כתב איציק גונן, שהיה עד וליווה את גוזלי במסעו המופלא, מסע לו היו שותפים גם הילדה רחלי ואחיה התאומים דני ורוני, שאולי אתם זוכרים אותם מספר הילדים הראשון של איציק, "אמאל'ה, ג'וק!".
וכפי שארע בסיפורו של גוזלי, נראה שכאשר כל אחד מכם הקוראים יאמין יותר בעצמו,תוכלו לעשות דברים שיפתיעו לא רק את האחרים אלא אפילו אתכם, כל אחד ואחת מכם.
איציק גונן, פסיכולוג וחובב הרפתקאות, בן קיבוץ מעוז-חיים, חי בתִמרת שבעמק יזרעאל. ב-2007 יצא לאור רומן הביכורים שלו Wawona – הרוח השומרת על העצים הגדולים.




"גוזלי האמיץ" מאת איציק גונן. איורים: יואב זוהר. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר. 
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה