יום שני, 9 במרץ 2020

סולו לשניים רומן חדש מאת מאיר גז


אני אוהבת ספרי מתח, משהו תמיד משאיר אותי על "אש קטנה"  ומזין את הרעב להמשיך לקרוא על חשבון מטלות היום שניצבות לרוב לפני ההנאות של קריאה סוחפת ודמיונות מפתיעים. מהרגע שנטלתי את "סולו לשניים" לידיים נשכח הכל ואני גמעתי אותו משתוקקת להבין את מורכבות הארגון וייחודו.

  




"נחתנו. המטוס עצר, אבל הקברניט הודיע לפתע במערכת הכריזה שהוא מבקש שכולם יישארו לשבת במקומותיהם. הצצתי מבעד לחלון וראיתי כי ניידות משטרה מקיפות את המטוס. בעודי מנסה להבין מה קורה פה" עלו שוטרים למטוס ועברו שורה שורה. ראיתי שהם מחפשים משהו על סמך תמונה שעל צג הטלפון שבידיהם. מערכת הכריזה הודיעו שמבקשים ממר בארנס להרים יד. אך איש לא קם ולא הרים יד. הבנתי מדברי השוטרים שלפי רישום המקומות, במקום של מר בראנס ישבה לא אחרת מאשר הבלונדינית שלידי." עמ' 58 בספר

המסתורין הוא סוד עוצמתו של סולו, ארגון מתנקשים חשאי במיוחד שגם חבריו הבכירים אינם יודעים מי עומד בראשו, וחלק מחבריו אף הם אינם יודעים שהם חלק ממנו.
סולו בוחר בקפידה את משימותיו ומבצע אותן במסווה של אירועים תמימים או תאונות.
המחיר שדורש סולו עבור התנקשות הוא  גבוה מאד וכל קשר מולו מתבצע באמצעות תא דואר באחת ממדינות העולם. 
אז האם התאבדותו של השר הבריטי לענייני סחר-בינלאומי, הייתה אחת מהם? ומה באשר למותה המפתיע של רותם? וההתנקשות בחיי ולדמיר שברמן?.... לא יהיה כאן ספויילר! אני מבטיחה.


"חשבתי לסוע חזרה הביתה, ואז הגיחה המכונית הגדולה של אורי וממנה יצאו ולואיז. רציתי לצאת ולגשת אליהם אך עצרתי בעצמי. הבנתי שאורי יודע הרבה יותר ממה שחבתי ממה שהוא יודע. הבנתי גם שהוריה של של רותם הם שחקנים אדירים. מה שהיה חסר לי זו הסיבה להיעלמותה של רותם. במה היא הסתבכה? ובכל הבלגן הזה אנחת רווחה עלתה בי כשראיתי שרותם כאן". עמ' 114 בספר.

מורן, גיבור הספר, מאוהב ברותם אהבת ילדותו. הם נפרדים ונפגשים לאורך השנים ובו בזמן חווים אירועים מפתיעים לצד סכנות, מוות ותשוקה. עלילת הספר מתפתחת לכיוונים לא צפויים. סודות מהעבר נחשפים, ידידים מתגלים כאויבים ואנשים ברחבי העולם נאלצים להיפרד מחייהם בשלב מוקדם מהצפוי.

"סולו לשניים" הוא ספרו השני של מאיר גז (50) משורר, מגשר ומנתח מערכות. ספרו הראשון הוא "מונדרה" (2018), סיפור דמיוני מרתק.













ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה