יום ראשון, 22 במרץ 2020

מרק עוף, תבשיל טלה, תפ"א וברוקולי אפויים, קרם קרמל וסופלה שוקולד-מתכונים משובחים וקלים





בימים אלו כשהשהייה הממושכת בבית הופכת לאתגר משפחתי של כולנו, והריחוק מהיקרים שלנו מכביד באמת, מעניקה לכם הזדמנות מצוינת לגוון את תבשילי המשפחה במבחר מתכונים משובחים ועדיין קלים להכנה, כולם באדיבות ספר המתכונים של מותג מוצרי היוקרה למטבח גורניה








מרק עוף 
1 עוף (כ-1.3 קילו)
1.5 ליטר מים
5 עלי דפנה
10 שיני שום
5 גרם מלח
3 גזרים
1 כרישה
חצי ראש סלרי

הכנה
בשלו ללא תבנית המתכת המחוררת. רחצו את העוף וחתכו אותו ל-8 חלקים. מזגו מים לתבנית עמוקה, הוסיפו שיני שום, עלי דפנה ומלח. הוסיפו את חלקי העוף ובשלו בתנור מחומם מראש למשך כ-30 דקות. קלפו או רחצו היטב את הגזרים, הכרישה והסלרי, וחתכו אותם לקוביות קטנות. הניחו את כל הירקות בתבנית ובשלו למשך כ-15 דקות. לפני ההגשה, הוציאו את העוף, הפרידו את בשר העוף מהעצמות והחזירו רק את הבשר למרק.  





תבשיל טלה
מרכיבים
1 ראש סלרי
2 גזרים גדולים
300 גרם תפוחי אדמה, עשויים למחצה
1.2 קילו שוק טלה
4 עלי דפנה
10 שיני שום
800 מ"ל ציר בקר

הכנה

חתכו לקוביות את ראש הסלרי, חתכו את הגזרים את תפוחי האדמה, הפרידו את בשר הטלה מהעצם וחתכו אותו. שימו את כל המרכיבים בתבנית הוסיפו עלי דפנה ושיני שום. הוסיפו ציר בקר. בשלו בתנור שחומם מראש במשך כשעה.  






עגבניות ממולאות 
מרכיבים
8 עגבניות גדולות
500 גרם תפוחי אדמה
15 גרם חמאה
3 חלמוני ביצים
3 כפות גבינת פרמז'ן מגוררת
3 כפות חלב
קורט מלח

הכנה
בשלו את תפוחי האדמה עד שהיו רכים למחצה. הניחו להם להצטנן ואז קלפו אותם ומעכו אותם- זה יהיה הבסיס למילוי. הוסיפו לתפוחי האדמה המעוכים את החלמונים, החמאה, החלב והמלח. חתכו את החלק העליון של העגבניות והוציאו את תוכנן עם כפית. מלאו את העגבניות בתערובת תפוחי האדמה ופזרו מעל גבינת פרמז'ן.  




תפוחי אדמה וברוקולי אפויים 
מרכיבים
500 גרם תפוחי אדמה
500 גרם ברוקולי
150 מ"ל שמנת לאפייה
3 ביצים
100 גרם גבינת פרמז'ן
קורט מלח
30 גרם חמאה

הכנה
בשלו את תפוחי האדמה עד שהיו רכים למחצה וקלפו אותם. אם תפוחי האדמה גדולים חתכו אותם לפרוסות עבות או לרבעים. ערבלו את הביצים בקערה, הוסיפו שמנת ומלח. ערבבו את תפוחי האדמה והברוקולי והניחו אותם בתבנית אפייה עמוקה מזכוכית משומנת בחמאה. שפכו את תערובת הביצים והשמנת על הירקות ופזרו גבינת פרמז'ן מעל. 






קרם קרמל 
המרכיבים 
400 מ"ל חלב
600 מ"ל שמנת
כפית תמצית וניל איכותית
8 חלמוני ביצה
115 גרם אבקת סוכר
40 גרם קורנפלור
45 גרם סוכר חום
  
הכנה
חממו בסיר את החלב, השמנת תמצית הוניל וגרידת הלימון, וכשהם רותחים הנמיכו את האש ובשלו כי5 דקות. לאחר מכן כבו את הגז. סננו את התערובת והניחו לה להצטנן. ערבבו את החלמונים עם הסוכר, הוסיפו קורנפלור וערבבו היטב. לאחר מכן, מזגו את תערובת החלב והשמנת המסוננת בהדרגה תוך כדי ערבוב עד שמתקבלת תערובת אחידה. מזגו אפייה ואפו.





סופלה שוקולד 
מרכיבים
2 כפות קמח
כוס חלב
200 גרם שוקולד מריר
(עדיף עם 70 % מוצקי קקאו)
3 חלמוני ביצה
5 חלבוני ביצה
100 גרם סוכר
1 כף קקאו
חמאה

הכנה
שמנו את התבניות האישיות בחמאה, פזרו בתוכן סוכר ונערו כך שהסוכר יכסה את כל החלק הפנימי של התבניות והכניסו למקרר לכ-5 דקות. ערבבו בסיר קטן קמח וחלב ובשלו עד לרתיחה.  התערובת תסמיך מעט. המיסו 200 גרם שוקולד בתערובת הקמח והחלב והוסיפו  את אבקת הקקאו. כאשר התערובת מצטננת מעט, הוסיפו פנימה חלמונים וערבבו היטב. הניחו לתערובת להצטנן. הקציפו את החלבונים עם הסוכר עד לקבלת קצף יציב. קפלו בעדינות את קצף החלבונים לתערובת השוקולד, בכמה שלבים, והעבירו לתבניות האישיות. הכניסו לתנור.
המתכון מתאים ל-8 מנות.   






עוגת טורט 
מרכיבים לבצק:
6 ביצים
210 גרם סוכר
115 גרם קמח חיטה לבןו
110 גרם קורנפלור
2 כפיות אבקת אפייה
2 כפות אבקת קקאו (לא ממותקת)

מרכיבים למילוי:
300 מ"ל שמנת מתוקה
120 גרם סוכר
300 גרם גבינת מסקרפונה בטמפרטורת החדר
1 שקית סוכר וניל
גרדת לימון

הכנה
הפרידו את הביצים. הקציפו את החלמונים ומחצית מהסוכר יחד. הקציפו את החלבונים עם החצי השני של הסוכר עד לקבלת קצף יציב. אחדו את שתי התערובות בתנועת קיפול עדינה. הוסיפו בתנועת קיפול קמח, אבקת אפייה וקורנפלור עד לקבלת תערובת אחידה ללא גושי קמח. השתדלו לערבב כמה שפחות את התערובת על מנת שלא להפיל את קצף הביצים. הניחו נייר אפייה בתחתית של תבנית עוגה עגולה ומזגו לתבנית את התערובת. אפו את העוגה עד שקיסם המוכנס לתוכה יוצא יבש. כשהעוגה התקררה חתכו אותה במרכזה כך שיתקבלו שני חצאים.

להכנת המילוי
הקפיצו את כל החומרים בעזרת מיקסר עד לקבלת קרם יציב ואוורירי. מרחו שליש מהקרם על השכבה התחתונה של העוגה וכסו בשכבה העליונה. צפו את העוגה ביתר הקרם וקשטו איתו את חלקה העליון בעזרת שק זילוף. 















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה