יום חמישי, 5 באוקטובר 2017

רולדת בשר משובחת ואף מילה על "אחרי החגים"






יש לי חברה שטוענת שאין דומה לטעמו של הבשר הטחון כאשר הוא מטוגן.אני לעומתה סבורה שכדי לקבל מנה טובה לא חייבים לטגן. 

האפיה בתנור מעניקה למתכון משובח את הטעם המושלם עד שהחיסכון בקלוריות, משמעותי.


 
 


חגי תשרי מזמנים לנו תקופה אינטנסיבית של סעודות גדושות פיתויים ושיכנועים עצמיים לפיהם אנחנו חייבים "רק לטעום" מהכל. 
(או לטעום כדי שלא להעליב את אמא, דודה, סבתא...)
בניגוד לרבים וטובים אני לא מאמינה בדיאטה של "אחרי החגים" ומתנערת מהביטוי הלא ברור הזה שהפך מושא ויעד שיווקי
לכל מאמני הספורט, מחוללי הדיאטה או אחרים. 







התחדשות-עפרה חזה




בתפיסת העולם שלי "אחרי החגים" מתחילים ללמוד, "אחרי החגים" מתחילים לעבוד במקום עבודה חדש,
"אחרי החגים" עוברים לדירה חדשה או יוצאים לחופשה, 
אבל לא מתחילים להתנהל באורח חיים בריא רק "אחרי החגים" אלא חיים על פיו בכל יום ושבוע ובשנה.







כשהבאתי את רולדת הבשר הזו לשולחן החג שלנו בסוכה היא נחטפה עד הביס האחרון. 

בשלב העוגות והפיצוחים כשאנו מארגנות את שולחן הקינוחים זו לצד זו אמרה לי אחותי:"כשרשמת בקבוצה שבין היתר את מכינה גם רולדת בשר, 

היתה לי קונוטציה לא טובה כי נזכרתי בקלופס הדחוס שאכלנו בילדות ולא השאיר אז טעם של עוד.


"הרולדה שלך יצאה מעולה ואני מאמצת את המתכון כבר לשבת הקרובה"!


מודה, שמחתי לשמוע וחייכתי כשזכיתי לקדם את אחותי בעוד צעד לקראת הנחלת אורח חיים בריא בתא המשפחתי שלה. 

(לחדר הכושר הם כבר התחילו ללכת...)








המרכיבים:

600 גרם בשר טחון טרי

בצל גדול קצוץ

תפוח אדמה גדול מגורר גס

מלח, פלפל שחור גרוס, 

עשבי תיבול במטחנה 

חופן פיטרוזילה קצוצה

ביצה

שמן זית*תבנית אלומיניום

שכבת בסיס

פרוסות  משני תפוחי אדמה - לרפד את תבנית האלומיניום על מעט שמן זית.

שכבה עליונה

2 בצלים גדולים מוזהבים על אש קטנה בשמן זית ועשבי תיבול ממטחנה 







ההכנה:
לערבב וגם ללוש יחד את כל מרכיבי העיסה. ככל שלשים יותר הם הופכים אוורירים יותר בשלב האפיה
(כך גם בעיסת קציצות - גלו את סוד הקציצות)
משמנים מעט מאוד את תחתית התבנית המאורכת
מניחים את פרוסות תפוחי האדמה
יוצקים מעל את כל עיסת הבשר הטחון ומיישרים 
מוסיפים מעל כף שמן זית
אופים בתנור שחומם מראש במשך 45 דקות 180 מעלות
מוציאים מצננים.
טיפ - אפשר לקרר את הרולדה לחלוטין, לפרוס למנות ואז להפוך. זה מקל על הסועדים בלקיחת המנה לצלחת האישית. 






 
 הופכים אחרי אפיה וצינון 

 שכבה עליונה במחבת

לפני אפייה אחרונה 




הכנת השכבה העליונה:

מזהיבים במחבת, טבעות משני בצלים בינוניים עם מעט שמן זית ומתבלים בעשבי תיבול ממטחנה.

לאחר שהרולדה קרה הופכים אותה ומכניסם שוב לתבנית - אני השתמשתי בתבנית חד פעמית זהה נוספת.

מפזרים על גבי הרולדה ההפוכה את הבצל המוזהב ומכניסים לתנור לרבע שעה בחום 180-170 מעלות. 
















ריקי ברוך 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה