יום שלישי, 16 בינואר 2024

מבחר טיפים לאפייה ביתית









בימים אלו כשהכל שביר כל כך והתסכול מחוסר הידיעה, הדאגה והתקווה לשובם של החטיפים, רבים מאיתנו מוצאים את רגעי האור והנחמה בתא המשפחתי הקרוב ומבקשים לפנק את האהובים שלנו בביס מתוק של אפייה ביתית מנחמת. בין אם אתם אופים מנוסים או סתם חובבנים, חווית אפייה מוצלחת תמלא אתכם ואת היקרים לכם ותמתיק, תרתי משמע את ההוויה.

בפוסט זה מרכזת עבורכם טיפים ראויים שיעזרו לכם לאפות בהצלחה ובהנאה באדיבות סולתם מותג כלי הבישול והאפייה.


עוגת גבינה שוקולד לבן ומשמשים של השפית מאיה דרין 
מתוך הספר דיסקו מתוקים עבור סולתם. צילום גל בן זאב.

עוגת קוקוס שקדים ותותים של רינת צדוק עם סדרת ריצ סטון של סולתם. 
צילום גל בן זאב.


ארגנו והכינו: כדי למנוע לחץ של הרגע האחרון וכדי להבטיח תהליך אפייה חלק - רגע לפני הכנת המתכון, רכזו את כל המרכיבים והכלים הדרושים להכנתו. חממו את התנור ורפדו את תבניות האפייה מראש.

דיוק במדידה: אפייה היא מדע! חשוב להיות מדויקים במדידת המרכיבים. השתמשו בכוסות, כפות מדידה לחומרים היבשים ובמשקל מטבח למדידת הקמח, סוכר והאלמנטים הנוספים. כמו כן, עקבו בקפידה אחר המתכון לקבלת תוצאות טובות ובטוחות.

מרכיבים איכותיים: בחירת חומרי גלם איכותיים חשובה מאוד לטעמם הסופי של המאפים: ביצים טריות, תמצית וניל טהורה, שוקולד איכותי, תבלינים טריים משפרים לחלוטין את טעם האפייה.

מרכיבים בטמפרטורת החדר: הוציאו את בהם אתם עומדים להשתמש להכנת המאפה, כמו חמאה, ביצים וחלב מהקירור החוצה לפני השימוש בהם על מנת שיהיו. שימוש במרכיבים בטמפרטורת החדר מייעלת את הליך התמזגותם בבלילה. זו הופכת לחלקה יותר ומרקמו של המאפה לטוב יותר.


מאפה שמרים ריבת חלב ואגסים של השפית מאיה דרין בתבנית של סולתם צילום גל בן זאב.

מארז הגשה לעוגה מנירוסטה של סולתם 74.5 שח במקום 149 שח 
להשיג בחנויות הרשת ובאתר
מאפה שמרים ריבת חלב ואגסים של השפית מאיה דרין בתבנית של סולתם
צילום גל בן זאב 

סדרת תבניות אפייה קוגלהוף ב-4 דגמים שונים מבית סולתם 
150 שח ליחידה להשיג בסניפי הרשת ובאתר צילום גיל אבירם



הקפידו על טכניקות הערבוב: ערבבו במהירות נכונה לא איטית ולא מהירה מידיי. ערבוב יתר של הבלילה, עלול לגרום למאפים להתקשות, בעוד שערבוב עדין עלול להפוך את המרקם ללא אחיד.

הקפידו על טמפרטורות וזמני אפייה המומלצים במתכון : השתמשו במד חום לתנור בכדי להבטיח דיוק של טמפרטורות, שכן טמפרטורה לא נכונה עלולה להשפיע על התוצאה הסופית.

הימנעו מפתיחת דלת התנור: הקפידו על זמן האפייה, אל תפתחו תנור לפני או במהלך האפייה. פתיחת דלת עלולה לגרום לתנודות בטמפרטורה ולהשפיע על המאפה. (להפיל אותו במהלך תפיחה)

קררו ואחסנו את המאפים: אפשרו למאפים להתקרר לחלוטין על רשתות לפני אחסונם. אחסון לא נכון עלול לגרום להצטברות לחות, מה שהופך את המאפים לרטובים. לאחר שמוכנים אחסנו אותם במכלי אחסון אטומים על מנת לשמור על טריותם.

התנסו ותהנו: אפייה היא אומנות וליצירתיות אין גבול! אל תפחדו להתנסות בטעמים וקישוטים. בתיאבון!
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה