יום שבת, 20 ביוני 2015

עוגיות גרעיני חמניה ושקדים





בכל פעם שצנצנת העוגיות שלי מתרוקנת אני מחפשת את האתגר הבא כדי למלא אותה שוב. יש משהו בעוגיות של בית שמעניק את המתיקות לקפה הראשון של הבקר או לתה של הערב שאנחנו אוהבים לשתות כאן בכל ימי השנה. הבת שלי אומרת שמה שהכי מתאים לתה שלה-זה פטיבר שוקו, אבל כשיש צנצנת עוגיות מלאה היא מקטלגת אותם למעמד של "בעדיפות שניה". 
השבוע בקשתי לנצל את  השקדים המולבנים וגרעיני החמניות שעמדו במזווה ללא דורש. טעמם של זרעונים ואגוזים שונים ממלא כל מאפה בארומה נפלאה והופך כל עוגיה לבריאה קצת יותר.




בשלב ראשון גרסתי את השקדים המולבנים וגרעיני החמניה במג'ימקס בכמה פולסים כדי שלא יהפכו לאבקה. 

הכנסתי לקערת המקסר:
300 גרם קמח תופח
200 גרם חמאה
1 ביצה
חצי כוס מים קרים
כוס ורבע סוכר 
שתי שקיות סוכר וניל
הפעלתי את המקסר בהדרגה עד מהירות ביננונית, לאחר שהתחיל להבצק להתגבש עצרתי, הוספתי כוס וקצת של שקדים וזרעוני החמניות שגרסתי מבעוד מועד והמשכתי את פעולת המקסר.
הוצאתי את הבצק ללישה קצרה בידי. עטפתי בנילון נצמד והכנסתי למקרר למשך לילה. 







להכנת העוגיות חממתי מראש את התנור לחום של 180 מעלות.
יצרתי מהבצק נקניק עבה וחלקתי לשני חלקים.  כל נקניק הפך לנקניק צר יותר.
חתכתי בסכין פרוסות בצק קטנות, כדררתי כל "פרוסה" לכדור ואחר כך פחסתי וסדרתי על תבנית מרופדת בניר כסף. 
הכנסתי לתנור לאפיה של 10-15 דקות עד השחמה קלה. ציננתי על גבי רשת. (קבלתי 75 עוגיות)



בתאבון 



ריקי ברוך-בחירות נכונות אימון אישי וקבוצתי.


10 תגובות:

  1. אני רואה כאן נקמה מתוקה תרתי משמע בפוסט שלי שעשה לך חשק לשוקולדה :)

    השבמחק
  2. נראה טעים מאד. ודאי אפשר רק עם שקדים? (אם אין חמניות בבית). אני מאד אוהבת עוגיות שקדים, זה מזכיר מרציפן בטעם..

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. היו מתאימות לי כאלה עוגיות לנשנוש של לילה :-)
    תודה, ריקי יקרה!

    השבמחק