יום שישי, 31 במאי 2019

"המסיבה הגדולה"-הדרך הישירה לעולם העסקים-המלצה חמה למתנת סוף השנה לתלמידי ומחנכי בית הספר היסודי .









לפני עשור וקצת כשעוד הייתי מורה בחטיבה הובלתי את תלמידי בפרויקטים עסקיים תחת הכותרת "יזמים צעירים עושים עסקים" במסגרת התוכנית עברו היזמים הצעירים תלמידי חטיבת הביניים
תהליך של הקמת סטארט-אפ שמתחיל משלב הרעיון למוצר, ממשיך דרך התכנית העסקית, ומסיים בשלב ייצור המוצר ומכירתו. הם היו בני עשרה תלמידי החטיבה ואולי מה שהקדים את המאוחר אז, הפך להיות כיום למאוחר. בחידוש שאביא בשורות הבאות אפגיש אתכם עם אותה הדרך לעולם העסקים הפונה כיום לבני ה6-8 ומפגישה אותם עם ותכנית עסקית כבר בילדותם.








הספר "הדרך הישירה לעולם העסקים - המסיבה הגדולה" רואה אור בימים אלו. הספר עוסק באהבתם הרבה של אמה ואדם למסיבות ובילויים.  אמה ואדם הם הילדים הקטנים שחוויות היום יום שלהם מתוארות בספרי הסדרה 7WH Stars 

"אמה נבחרה פה אחד למנכ"לית, כלומר למנהלת כללית של המסיבה: דני נבחר למנהל הכספים. תפקידו היה להשיג את הכסף ולחשב כמה להוציא על הקישוטים, על ההפתעות ועל הכיבוד, באופן שהכסף יספיק לכל אחד מהדברים הללו.
יובל נבחר להיות אחראי על תוכנית המסיבה. גלי נבחרה להיות המשווקת, כלומר, זו שתפרסם את המסיבה... היות שלא נותר זמן רב לביצוע המשימה הם החליטו מיד על הגדרת לוח הזמנים לסיום ההכנות למסיבה, בכל אחד משלבי הפעולה." (עמודים 11-12)

7WH Stars היא חברה בינלאומית שמטרתה להעלות את מודעותם של ילדים צעירים בני 6-8 בנושאים של גדולים בהם: תוכנית עסקית/כדאיות כלכלית, יצירתיות, ערכים וכישורי חיים. כל זאת באמצעות ספרים, סרטים, משחקים ועוד. בתרגום מהשפה האנגלית מכנים את שבעת הכוכבים-7 השאלות החשובות מכל למענה: מה, היכן, למה, מי, מתי, איזה, כיצד. (What, where, why, who, when, what, how.) שאלות חשובות באמצעותן ניתן לפתח חשיבה, סקרנות וערכים. מטרת הסדרה לפתח בילדים הצעירים מיומנויות בהתבסס על נושאים הלקוחים מהשגרה היומית שלהם. 










בסדרה
"המסיבה הגדולה"-תוכנית עסקית
"מסיבת סוף השנה"- עבודה בצוות
"קופת החיסכון שלי"-פיתוח המודעות לחיסכון
"חבורת המט"ח"-הכרת המושג מטבע חוץ
"הכיתה היצירתית" - עידוד ליצירתיות.



אין לי ספק שלא בכדי הוכתרה הסדרה בחמישה כוכבים מתוך חמישה על ידי המסקרים של אמזון. "הסדרה שנכתבה על ידי היוצרת עופרה פלד, היא הצלחה יוצאת מן הכלל. סיפורים נהדרים, מעניינים, מעשירים, מרגשים, יצירתיים ודרך מעולה ללימוד סוגיות מורכבות" . ואני מצטרפת לכל מילה מהמקום של מחנכת, הורה ואדם שתרומה המיטבית לחברה מול עיני. 
נושאים רבים שאינם כלולים בתוכניות הלימודים המיושנות במערכת החינוך הממלכתית שלנו מתאדים במחי יד לטובת נושאים שפעמים רבות אינם מהווים אלה עוד נדבך מיותר בשרשרת הלמידה. ראוי היה שנחשוף את ילדינו הצעירים לסקרנות אינסוף, לחשיבה אישית, ללמידה עצמית, לחקר,ולתעוזה בתהליך בו יפתחו כישורים וערכים מתוך חוויה והתנסות. 
רוצו לקנות את הספר לילד שלכם, לנכד שלכם לכל מורות כיתה א' ב' שמסיימות בימים אלו את שנת הלימודים. הפיצו את הבשורה!
ספר חובה!








7WH Stars 






כתבה : עופרה פלד
הוצאת ניב






















ריקי ברוך





























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה