יום שבת, 1 ביוני 2019

מה יגידו- ספר חדש המסייע להתגבר על הפחד מ'מה יגידו' -מוכר לכם?








הייתי ילדת מושב של מה יגידו. גם אני כמו רוני גיבורת הספר גדלתי במושב. חברת הילדים וחברת המבוגרים באותם שנים היה מנוהלת תמיד על: "מה יגידו". אמא שלי שעד היום בגילה המבוגר ולא רק בגלל שנשארה עם אבא במושב, מנוהלת תמיד סביב התשובה לשאלה-מה יגידו? ולא יעזור כמה פעמים אזכיר לה שבגיל 88 כבר מותר לה לצפצף על הכל!!!








את לא מאמינה כמה השד 'מה יגידו' השתלט לי על החיים.
כמה שאני מחפשת את השד 'מה יגידו', ככה אני מוצאת אותו בעוד ועוד פינות בחיי.

הוא עסוק בהשתלטות על כל חלקה טובה במחשבות שלי.
איך אני מתלבשת?
מה יגידו
אם עשיתי שגיאה?
מה יגידו
אם דיברתי לא יפה?
מה יגידו
אם לקחתי ללב?
מה יגידו
אם עליתי במשקל?
מה יגידו
אם ירדתי במשקל?
מה יגידו
אם התחלתי עבודה חדשה?
מה יגידו
אם בא לי להתפטר?
מה יגידו
אם כיף לי?
מה יגידו
אם חרא לי?
מה יגידו
אז מה לעשות כדי לסתום לשד הזה את הפה?
כי הוא לא לעולם לא יפסיק מעצמו!!!
הוא רעש רקע, שככל שאני שקטה? אני שומעת אותו יותר.

נגד לחשים של שדים?
יש רק מזור אחד:
מילות קסם של פיות.
כמו: "תעשי מה שבא לך".
"תעשי רק מה שטוב לך"
"לכי על זה".

הבעיה היא,
שהלחשים של השדים נטועים בנו
כמו עשבים שוטים ועיקשים.
ואז מתחיל דיאלוג מדהים במחשבות שלנו.

דיאלוג בין פיות לשדים:
תעשי מה שבא לך
אבל מה יגידו?
תעשי מה שעושה לך טוב
אבל מה יגידו?
תעשי רק מה שאת אוהבת
אבל מה יגידו?
לכי על זה
אבל מה יגידו?
תעשי מה שנכון לך
אבל מה יגידו?
פשוט תעשי את זה
אבל מה יגידו
מייאש, הא?
לא לא
הקטע,
הוא שאם את ממשיכה לנטרל
את השד 'מה יגידו',
בעזרת קסמים של פיות,
אז לאט לאט,
את שמה לב, ש'מה יגידו' נחלש.
אמיתי.
כל מה שעליך לעשות הוא
להמשיך עם מילות הקסם.
למה?
כי הן חזקות יותר מלחשים של שדים!
וכשאת ממשיכה לומר את מילות הקסם?
מגיע רגע שבו 'מה יגידו' הוא כל כך חלש,
עד…

שכשאת נותנת לעצמך את הפקודה:
'פשוט תעשי את זה', את פשוט עושה את זה. (מתוך הבלוג של אורית דנין)

ספר הילדים 'מה יגידו', נכתב כדי להיות המישהו הזה, שמראה לילדים שאפשר להשתיק את הקולות האלה,
פעם אחר פעם. 






"מָה יַגִּידוּ?" שָׁאֲלָה רוֹנִי. 

"כֵּן!" קָרְאָה סִימָה. 

"זֶה הַשֵּׁם הַמָּלֵא שֶׁל מָאיָה: מָאיָה-גִּידוּ. 

וְזֶה גַּם הַלַּחַשׁ-שֶׁעוֹצֵר-כָּל-רָצוֹן: 'מָה-יַגִּידוּ'." 



















כל מה שצריך כדי לעשות משהו חדש, כדי לעשות את מה שכל כך רצית ולא העזת,
זה להתגבר על הפחד מ'מה יגידו' ופשוט לעשות את זה. Just do it


"Just do it" הוא אחד ממושגי היסוד של הזֵן. זֵן מאסטר סוּנְג-סָאן תרגם אותו מקוריאנית לאנגלית. האגדה האורבנית מספרת, שאחד הקופירייטרים של נייקי ((Nike, היה תלמיד של זֵן מאסטר סונג-סאן בניו יורק בשנות ה-70. כשיצא מאחד המפגשים עם המאסטר, הוא רץ לעבודה, התפרץ למשרדו של מנהל תקציב נייקי, ואמר לו: "יש לי את הסלוגן!"
הספר הוא אגדת זֵן, פרי עטה של המחברת אורית דנין. תלמידתו של זֵן מאסטר סונג-סאן.









כתבה אורית דנין
הוצאת אוריון 
לרכישה ברשתות הספרים ובאתר 



























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה