יום שני, 1 ביוני 2015

פשטידת תירס ופטריות במנות אישיות



כשחושבים על פשטידות, קיש, פאי ודומיהם הרי שאפשר להגיש בכל דרך וצורה שנבחר ובהתאם לקהל היעד שלנו. בכל שקשור לארוחת הצהריים של הבת שלי זה חייב לבוא במנות קטנות כי כך היא נוהגת לאכול. לא משנה מה היא אוכלת וגם אם זה הביס האחרון וכבר נגמר לה "התאבון" אז אין שבב של סיכוי שהיא תחליט להכניס אותו לפה ולהותיר אחריה צלחת נקייה. כך היא מהיום שאני מכירה אותה קצת יותר משלושים שנה.

הבקר היא יצאה ללימודים ובא לי להכין לה עם שובה מנות אישיות של פשטידת תירס ופטריות. הפאלתי את חוש האילתור ואת הדימיון מה שאני בדרך כלל כאשר אני נכנסת למטבח וזה מה שיצא.




המרכיבים
גרעיני תירס טריים משני קלחים מבושלים.
2 -3 פטריות טריות חתוכות
קוביות בצל קטן
ביצה
כף קמח תופח
מלח
פלפל גרוס
80 גרם גבינה בולגרית מגוררת
100 גרם גבינה לבנה
מעט שמנת מתוקה לבישול- דללתי קצת את העיסה 10% שומן.




ציפוי
פירורי לחם זהובים
גבינה צהובה מגוררת




לפני הכל חממתי את התנור. ערבבתי את כל מרכיבי העיסה יחד בקערה . שמנתי כלי חרס אישיים. (אפשר בכל גודל ואפשר גם בתבנית שקעים של מאפינס) העברתי את המנות לכלי החרס. פזרתי מעל פירורי לחם והכנסתי לאפיה בחום 180 מעלות למשך 25 דקות. לקראת סוף האפיה הוצאתי הוספתי גבינה צהובה מגוררת והחזרתי אפיה של מספר דקות אז שהגבינה תימס.


                                                                          בתאבון. 








                                                       ריקי ברוך בחירות נכונות-אימון איש וקבוצתי


תגובה 1: