יום שישי, 19 ביוני 2015

המיונז הטרי הוא הוא המיונז האמיתי



אני זוכרת תמונות ילדות מהמטבח של אמא. הייתי ילדה. כשדודה שמחה היתה מגיעה יומיים קודם לעזור לאמא להכין את כל הבישולים לקראת  סופ"ש משותף של הרבה דודים ובני דודים אצלנו בבית במושב.  בימים האלו המטבח לבש חג ואני הייתי נדחפת תמיד לראות ולעזור.







אני זוכרת סירים על גבי סירים, בצקים לבורקס, לפילאס, תבניות ביצים עוגות ועוגיות בסרט נע ומיונז אחד קטן אבל גדול. בכל פעם שדודה שמחה ואמא שהיתה בת טיפוחיה של הדודה הגדולה, היו נפגשות במטבח, חזרה סגת ההתנסות להכנת המיונז הביתי. מה שנחרט יותר מכל בדמיוני היה אותו המתח סביב הכנתו של המיונז הטרי והתקווה שלהן שיצליח ולא יישבר...

היום אני יודעת להכין מיונז טרי. במהלך הקורס בבית הספר של השף אסף לשר מבשלים דרך חיים התנסינו גם בהכנתם של גלידה, קטשופ ביתי בדקות וכמובן מיונז טרי אמיתי שטעמו ואיכותו מאפילים על הדגם הקנוי מכל מותג יוקרה שעומד על המדף במרכול.




בקורס הבישול הבריא בבית הספר מבשלים דרך חיים למדתי שכדי להכין מיונז טרי אמיתי אנו צריכים קערה, מטרפה ריכוז בהכנה ומרכיבים בודדים:

חלמונים טרופים היטב עם שמן, ביחס חלמון אחד עם 3/4 כוס שמן זית (או שמן זית וקנולה) חרדל, חומץ, מלח ופלפל שחור.


טורפים את החלמונים ומוסיפים בהדרגה את השמן עוצרים להוסיף את שאר המרכיבים וממשיכים עד שהושלמה כל כמות השמן המותאמת לכמות החלמונים. המיונז נשמר במקרר במשך 6 ימים. 






מעולם לא חשבתי שאחצה את משימת המיונז. תמיד מיהרתי להגיש יד למדף ולהביא את אותו מותג שילדי דרשו שוב ושוב. לאחר שהכנתי לראשונה והם טעמו נפרדנו סופית מהמוצר התעשייתי ההוא... כי רק מי שטעם באמת יודע מהו מיונז אמיתי.





רוצים להכיר את רזי הגלידה הביתית, הפיצה המעולה, הפסטה שאין שניה לה, המיונז הטרי, חלב שקדים, הקטשופ האמיתי ועוד טיפים ושיטות בישול, אפיה וצליה לכל סוגי המזון? הרשמו עכשיו לקורס הבישול הבריא של אסף לשר אני כבר תליתי במטבח את תעודת הגמר שלי.



קטשופ


חלב שקדים


פסטה טריה



צלצלו לאסף לשר 

0774602678
0508386757





ריקי ברוך-בחירות נכונות. אימון אישי וחקבוצתי



2 תגובות:

  1. מקסים אחותי אהבתי לחזור לילדות ולמטבח שלכם. אין על מה שמכינים לבד בבית.

    השבמחק
  2. מקסים אחותי אהבתי לחזור לילדות ולמטבח שלכם. אין על מה שמכינים לבד בבית.

    השבמחק