יום שני, 19 באפריל 2021

The Magic Somersault, בחצר של סבא יענק'לה, מסעותיי עם יוליקה ועכשיו אני גדול - ספרי ילדים ונוער בהמלצה

 



עכשיו אני גדול מאת נועם אהרון
ספר הילדים "עכשיו אני גדול" מאת נועם אהרון הוא ספר מקסים בעזרתו יקבל הילד עידוד ויוענקו לו באמצעות הקריאה ביטחון וחשיבה חיובית. "תראו!" הוא אומר, "גם אני יכול". וזאת מתוך המקום הטבעי לפיו ילדים קטנים שואפים להיות גדולים, רוצים להתנסות במטלות חדשות ולהצליח בהן.



הספר נועד לשמש ברגעי האיכות המהנים שלכם עם ילדיכם, שעה שאתם משוחחים איתם על מה שקרה במשך היום. הוא נועד לאפשר לילדים להביט באיורים ולהסביר מה הם רואים בכל איור, כשהיו קטנים ועכשיו כשהם גדולים. הספר מלווה באיוריה הססגוניים והנפלאים של שירה פלד. 

"כְּשֶׁהָיִיתִי קָטָן 
לֹא יָדַעְתִּי לוֹמַר אֶת מָה שֶׁאֲנִי רוֹצֶה, 
אָז בָּכִיתִי, הִצְבַּעְתִּי וְאָמַרְתִּי, "אֶת זֶה!"
 עַכְשָׁו אֲנִי גָּדוֹל – מְדַבֵּר הָמוֹן, לֹא מַפְסִיק לְרֶגַע, 
וּכְשֶׁבְּגַן אֲנִי רוֹצֶה לוֹמַר מִלָּה,
 אֲנִי מֵרִים תְּ'אַצְבַּע".

נועם אהרון, יליד 1964, תושב בקרית עקרון, אל"מ במיל'. כיהן כחבר המועצה המקומית והחזיק בתיק החינוך במשך כעשור. כיום מנהל כיו"ר הדירקטוריון של המרכז הקהילתי. במהלך 20 שנים חלמו נועם ורעייתו סיגלית להיות הורים וזכו באלירן. עכשיו אני גדול הוא ספרו הראשון הרואה אור.

"עכשיו אני גדול" עוזר לילד להבין ולהפנים את חווית ההצלחה ומזמן דו-שיח בין הורה לילד והעצמת הילד – 'קודם היה קשה, ועכשיו אתה יכול!' – עדנה יעקובי, זוכת פרס ארצי כגננת המאה של משרד החינוך לשנת הלימודים תשע"ח.
לאחר שהקראתם את הספר כמה פעמים וילדיכם כבר מכירים אותו היטב, בקשו מהם להשלים כל משפט שתתחילו בקריאתו. 

"עכשיו אני גדול" מאת נועם אהרון. איורים: שירה פלד. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה .***



The Magic Somersault כתבה ואיירה מרילין קול
ילד קטן עומד על גבעה, ובסדרה של סלטות וגלגולים יוצא להרפתקה נפלאה. הסיפור כתוב בחריזה קלילה ומשלב איורים קסומים המעשירים את דמיונו של הקורא.
"The Magic Somersault" שכתבה ואיירה מרילין קול בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים, המוגש בשפה האנגלית, ומיועד גם לקוראי ראשית קריאה בשפה זו.





זהו ספר הילדים הראשון של מרילין קול, מורה לאנגלית, הנהנית לעסוק בצורות שונות של אמנות כגון ציור, קרמיקה ופסיפס. The Magic Somersault משלב את אהבתה למילים הכתובות ולציור.

“Should I walk or should I run?
No, somersaults are much more fun.”
A young boy stands on a hill and, with a somersault, sets off on a wonderful adventure. The story is written in lighthearted rhyming text, with enchanting illustrations. It enriches the imagination of the child through a magical journey.

"The Magic Somersault" כתבה ואיירה מרילין קול. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה ***



ספר ילדים ונוער חדש: מסעותיי עם יוליקה מאת רחל גלבוע
"מסעותיי עם יוליקה" מאת רחל גלבוע, הוא סיפור מרתק ומרגש לילדים ולבני נוער, סיפור מסע של עלייה לישראל המסופר מנקודת מבט מקורית של ג'ירפה מגומי, בגובה 15 ס"מ ובת 70.

אותה ג'ירפה הייתה אחד הצעצועים האהובים על יוליקה בת השש, ילדה יהודייה מהונגריה, שעלתה עם הוריה לישראל אחרי מלחמת העולם השנייה, בדרך לא דרך. הג'ירפה החביבה מספרת לאורך כל הספר את סיפור בריחת המשפחה מהונגריה, דרך אוסטריה ואיטליה אל ישראל, כשהיא נמצאת כל הזמן בחפציה של יוליקה.
לעיתים הייתה העלייה קשה, ובדרך התמודדו עם מצבים מפחידים ומסכני חיים, אולם הסיפור כולו מסופר כאמור מנקודת מבטה התמימה ואף החייכנית של ילדה קטנה ובובת הג'ירפה שלה.

היום, 70 שנים אחרי, יוליקה היא רחל והג'ירפה עדיין ברשותה. כדי להבטיח שתחזיק מעמד עוד שנים, נעשה לג'ירפה 'ניתוח' קטן שהפך אותה לפסל יציב למזכרת.






רחל גלבוע חינכה ולימדה דורות רבים של תלמידים בבתי ספר בירושלים, במבשרת ציון ובאילת. היא נטלה חלק פעיל בהקמת מועדון ותיקים במושב גבע כרמל ובשנים האחרונות מתעדת בהתנדבות את סיפורי חייהם של ותיקים מאזור חוף הכרמל. לאחר שנים רבות שבהן קינן בליבה הרעיון לתעד את קורות משפחתה, החליטה לכתוב את סיפור עלייתה ארצה לפני יותר משישים שנה בעקבות המרד ברוסים שפרץ בהונגריה ב-1956 ואת סיפור שנותיה הראשונות של משפחתה בישראל.

הרעיון נבט כשלימדה בבית ספר וביקשה מתלמידיה להביא חפץ משמעותי עבורם. רחל הביאה את הג'ירפה שמלווה אותה מהעלייה לארץ ישראל ועד היום.

"מסעותיי עם יוליקה" מאת רחל גלבוע. הוצאת "ספרי ניב", מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות, באתר ההוצאה או ישירות מהמחברת רחל 0522671196 ***




בחצר של סבא יענק'לה מאת טל שחר
"בחצר של סבא יענק'לה" שכתבה טל שחר בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, המספר על מלפפון שצמח בגינה של סבא יענק'לה, מלפפון עצום בגודלו שלא נראה כמוהו בכל הסביבה.
כל בני המשפחה והשכנים הגיעו לגינה כדי לחזות בפלא ולתרום את חלקם במסיבה הגדולה שהכין סבא יענק'לה וארגנה סבתא דבור'קה לכבוד המלפפון החדש.
הספר מלווה באיוריה המקוריים, הנפלאים והססגוניים של הציירת והאומנית אירה לבשנקו. 




״בְּגַן הַיָּרָק שֶׁל סַבָּא יַענְקָ'לֶה צָמַח מְלָפְפוֹן מֻפְלָא. סַבָּא נִגַּשׁ לְְסָבְתָא, נָתַן לָהּ נְשִׁיקָה וְאָמַר: "מְלָפְפוֹן עֲנָק בַּגִּבְעָה זֹאת סִבָּה לִמְסִבָּה נִפְלָאָה." (מתוך הספר)

טל שחר, ילידת 1966, בת שנייה מבין ארבע בנות למשפחת מרחב, המתגוררת בגבעת שפירא שבעמק חפר. נשואה לאמנון, אימא לנגה, לאמיר וליובל. בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך ותואר שני בחינוך מיוחד מטעם אוניברסיטת תל-אביב. מחנכת זה 25 שנה בחינוך הרגיל והמיוחד. אוהבת ליצור בחומר ולצייר. מחוברת לעולם הגיל הרך ואוהבת ילדים. "בֶּחָצֵר שֶׁל סַבָּא יַענְקָ'לֶה " הוא ספרה הראשון.

טל שחר מספרת: "הסיפור הוא דמיוני, אך הדמויות אמיתיות, והאווירה תואמת את זיכרונות ילדותי בגבעת שפירא. זיכרונות מיישוב שוקק חיים שבו חתונות וחגים נחגגו בחצרות הבתים בחוויה של שיתוף, אחווה ואהבה, זיכרונות ממשפחה אחת גדולה שבה כולם עוזרים, מושיטים יד ותורמים את חלקם בחגיגה שמחה".

"בחצר של סבא יענק'לה" מאת טל שחר. איורים: אירה לבשנקו. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה***
























ריקי ברוך

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה