יום רביעי, 21 באפריל 2021

הרפתקאות בעולם המיחזור - ספר ילדים המיועד גם להורים - המלצה חמה במיוחד!

 


מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי מדי שנה מיוצרים בישראל 5.3 מיליון טונות פסולת. אורח החיים המודרני מוביל לכך שכל אדם בישראל מייצר בממוצע כ-2 ק"ג פסולת ביום, שהם כ- 730 ק"ג בשנה. 
למרבית חומרי האריזה ידרשו מאות שנים בטרם יתכלו, וחלקם לא יתכלו לעולם. על מנת למזער את הנזק הסביבתי, הוצבו בערים וביישובים פחי מחזור בצבעים שונים, באמצעותם ניתן להפריד בין סוגי האריזות ולהעבירם למיחזור.

לאורך 25 שנות הוראה בחטיבה עסקתי בחינוך ולימוד נושאים שעיניינם קיימות ואיכות הסביבה.
מאז ומתמיד אנו ממחזרים בבית ומפרידים את הפסולת לפחים השונים תוך הקפדה על הפח המתאים.
ואתם - מכירים את הפחים? הפח כחול? הכתום? הסגול? או ירוק? לכל אחד מהם יש ייעוד. אז באיזה פח לשים את הקופסה? באיזה את הניירות? באיזה את בקבוקי הפלסטיק או הזכוכית?



בימים אלו רואה אור הספר "הרפתקאות בעולם המיחזור" מאת יפית בללי צ'אבסאחד הספרים החשובים והמשמעותיים שפגשתי השנה ושאמורים להגיע לכל בית ומשפחה, לכל מסגרת חינוכית, גן ילדים ובית הספר היסודי, וכל זאת למען מטרה בעלת חשיבות עליונה - שמירה על הסביבה. מיחזור אריזות וחיים בסביבה נקייה.



"הרפתקאות בעולם המיחזור" מביא את סיפורן של החיות שמציאות חייהן ביער מאלצת אותן לצאת להרפתקה שמטרתה לשמור על הסביבה שלהם-היער בעקבות הפסולת הרבה שהותירו אחריהם כל אותם חוגגים שערכו מסיבה גדולה בקרחת היער.
בזכות תבונתו של הינשוף החכם הבינו חיות היער כולן, שבני האדם יצרו פחי מיחזור בצבעים שונים עבור הפסולת שהם משליכים, ואם ימיינו את הפסולת לפחים המתאימים הם יוכלו למחזר ולייצר חומרי גלם עבור מוצרים חדשים. 



כמו חיות היער גם אנחנו חייבים למחזר את הפסולת הנערמת אצלנו בבתים. כל אחד מהחומרים הבלתי מתכלים יכול להפוך למוצר חדש ולחסוך הצטברות של פסולת המיועדת להטמנה ופוגעת באיכות המים, הקרקע והסביבה.

הספר "הרפתקאות בעולם המיחזור" הוא ספר המיועד לפעוטות ולילדים. מנקודת מבטי ראוי שיהיה בגני הילדים ובכיתות השכבה הצעירה בבתי הספר היסודי שכן יש בו לימוד ולשליחות שתרומתה תבוא שנים רבות קדימה. ככל שנחנך את ילדינו להבין חשיבותו של מיחזור ונאפשר להם להבחין בין ייחודם של פחי האשפה השונים, כך ייטב עתיד כולנו בחברה ובסביבה. 




זהו ספרה הרביעי של יפית בללי צ'אבס, ספריה הקודמים: "הכלב-חברו הטוב של האדם", "תיבת הרגשות", ו "חברות עם משמעות". 

 "הרפתקאות בעולם המיחזור" מאת יפית בללי צ'אבס, איורים ליטל פאר. לרכישה לחצו כאן





















ריקי ברוך












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה