יום רביעי, 28 באפריל 2021

צורות של אהבה, רישומי הקורונה של עדי ויואב, חתולופוס, מתנה ממצולות הים ומחשבות על העתיד - ספרי ילדים ונוער בהמלצה

 

חתולופוס מאת סמדר ויינברג - משלים על חתולים, רגשות וערכים

איך אתם עם חתולים? אוהבים? חוששים? מוותרים? אני אוהבת חתולים ולא פחות מהם אוהבת גם כלבים. ספר חדש הרואה אור בימים אלו מיוחד כל כולו לחתולים. "חתולופוס" מאת סמדר ויינברג בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה, הכולל אוסף משלים על חתולים, רגשות וערכים.


מי ניצח בתחרות המיציאדה וזכה בנסיכה ובמלכות? מה קרה לבאר העתיקה של החתולה אדמונית? האם חתולי הרחוב נהנים יותר מחתולי הבית? באיזה כוס כדאי לחתול שובב לשתות חלב? למה החתול הפיקח לא חושש ליפול לבור? מה עושה החתול כשהוא כועס, מאוכזב או משועמם? על כל השאלות האלה משיב לכם חתולופוס, חתול-סבא בעל ניסיון חיים רב שמכיר היטב את הדרמות הקטנות בחייהם של החתולים.



חתולופוס מדגיש את חשיבות התמלול של רגשות, בין שהרגשות "חיוביים" ובין שהם "שליליים". במשלים מתובלים בחרוזים חתולופוס מציע ערכים ומוסר השכל לצד הרגשות העומדים בבסיס כל דרמה ומדגים איך לתת מקום של כבוד לכל רגש, ואיך להשתמש בו להנעה ולהעצמה במקום לשיפוט, להטפה ולביקורת. הטוב, הרע והחתולה שחתולופוס מספר עליהם במשליו מציבים במרכז את שפת הרגשות ומסייעים למצוא את הדרך ללב הילד המצוי בכל אחד מאיתנו. לאורך כל הספר מלווה הטקסט באיורים מקוריים של חנה פכמן.

"חתולופוס" הוא ספרה השני של סמדר ויינברג, עורכת דין ותיקה לענייני משפחה, אשת עסקים ויועצת אישית לצמיחה והעצמה. ספר הביכורים הראשון שלה - "חולצת בטן – נועה רוצה להיות רזה" - נמכר באלפי עותקים וקיבל את המלצותיהם של השירות הפסיכולוגי הייעוצי במשרד החינוך ושל פרופ' יעל לצר, ששימשה מנהלת המרפאה להפרעות אכילה במרכז הרפואי רמב"ם. סמדר ויינברג, אמא לחמישה וסבתא לשלושה (בינתיים), מוצאת בשילוב בין הקריירה הענפה שלה למשפחתה מקור ליצירה, להשראה, לברכה ולסינרגיה וכותבת בימים אלה את ספרה השלישי, "סיפורי בדים".

חתולופוס - משלים על חתולים, רגשות וערכים" מאת סמדר ויינברג. איורים: חנה פכמן. הוצאת "ספרי ניב", 59 עמודים. מחיר לצרכן 70 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





מתנה ממצולות הים כתבה נעמה בר
"הָיָה עֶרֶב שָׂמֵחַ שֶׁל שִׁירִים וְשֶׁל צְחוֹק,
וּבְבַת-הַיָּם הִתְעוֹרֵר אָז רֶגֶשׁ עָמֹק.
אַט-אַט הִיא הֵבִינָה כִּי זֶה כָּל שֶׁחָסֵר,
לִפְתֹּחַ לִבָּהּ אֶל לִבּוֹ שֶׁל אַחֵר.
עָמֹק בְּתוֹכָהּ נִדְלְקָה לֶהָבָה,
וּמִמֶּנָּה פָּרְצָה אַדְוַת אַהֲבָה. (מתוך הספר)

בימים אלו רואה אור הספר "מתנה ממצולות הים" ספר ילדים מקסים ומהנה, המביא את סיפורה של בת-ים כלילת יופי, חכמה ומושלמת, המתגוררת בקרקעית ים עמוק.




אבל משהו חסר לבת-הים. משהו בתוכה קורא לה לצאת ממצולות הים ולהגיע אל היבשת הגדולה, אולי שם תמצא את האושר והשמחה שהיא כמהה להם. שקנאית שהיא פוגשת נושאת אותה על כנפיה אל היבשה הרחוקה, שם בת-הים פוגשת בבני אדם המספרים לה על שמחה ואושר בחייהם.

מה תגלה בת-הים בפגישתה עם בני האדם? האם תמצא את מה שחסר לה?
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של עומר אוחיון, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

נעמה בר כותבת ממקום של רצון אמיתי לשמח ולהשפיע אור על אחרים. מזמינה את הקוראים, ילדים ומבוגרים כאחד, להקשיב למסר שבין דפי הספר וליהנות מדי יום מהאהבה הקיימת בעולמם. "מתנה ממצולות הים" הוא ספרה הראשון.

"מתנה ממצולות הים" מאת נעמה בר. איורים: עומר אוחיון. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה





מחשבות על העתיד מאת ניצן כספי
"מחשבות על העתיד" מאת ניצן כספי בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים ונוער מקסים, מחכים ומהנה שנכתב על ידי כותב צעיר בן 9 שמתאר את העתיד הקרוב של כולנו. לא מדובר בעתיד רע של רובוטים שמשתלטים על העולם והורסים אותו, אלא במגוון ההמצאות שיהיו פה ממש בעוד שנים אחדות. המצאות אלה יעזרו לנו ויהפכו את אורח חיינו לטוב יותר, נוח יותר וחדשני יותר.




בפרק רפואה: ניצן כותב ומתאר, בין היתר: "בריאות האדם חשובה יותר מכל דבר אחר ובצדק כי בלי בריאות אין לנו חיים. מכוון שאנחנו חיים רק פעם אחת מאוד כדאי שנעזר באמצעים טכנולוגיים חדשניים".



ניצן כספי, בן 11, הוא ילד מחונן סקרן ובעל תחביבים רבים, תלמיד כיתה ה' למחוננים בבית הספר "דוד ילין" בחיפה. הוא מתעניין במיוחד בנושאי הטכנולוגיה והעתיד. אוהב כל מיני נושאים בתחומי המדע (המצאות, מתמטיקה, ביולוגיה ועוד). אבל יש דבר אחד שהוא מבין בו יותר מכול, והוא לכתוב על דברים מעולם הדמיון והחשיבה.

"מחשבות על העתיד" הוא ספרו הראשון של ניצן. כשהיה בן 9, בכיתה ג', בית הספר הקודם שלו, המורה נתנה לו ולשאר הכיתה משימה לכתוב ספר. אז הוא חשב איך אפשרי להפוך את המשימה למשהו שקשור לעתיד.



ניצן מקווה בכל ליבו שבזכות רעיונותיו הרבים יוכל להפוך את העתיד לטוב בהרבה מהעתיד הצפוי. "מגיל צעיר חיפשתי כמעט בכל דבר שיטה וסדר, ומאז שאני זוכר את עצמי תמיד הייתי סקרן. אחת המטרות שהצבתי לעצמי בחיים היא ללמוד הרבה על נושאים שונים, להעביר את הידע הזה לשאר האנשים ולעשות איתו משהו. אם אתה יודע הרבה דברים אבל הם נשארים בראש שלך אין לכך שום משמעות".

"מחשבות על העתיד"
מאת ניצן כספי. איורים: מתן קלורי רוב. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.







רישומי הקורונה של עדי ויואב מאת אלי קסן


"הַכְּלָל הַשֵּׁנִי קוֹבֵעַ שֶׁצָּרִיךְ לִשְׁמֹר עַל מֶרְחָק שֶׁל לְפָחוֹת שְׁנֵי מֶטְרִים מִכָּל אָדָם וּלְנַסּוֹת לְהִמָּנַע מֵהִתְקַהֲלוּת עִם הַרְבֵּה יְלָדִים אוֹ אֲנָשִׁים אֲחֵרִים וַאֲפִלּוּ לֹא לְהִתְרָאוֹת עִם כָּל הַמִּשְׁפָּחָה בְּיַחַד. זֶה הַכְּלָל שֶׁהֲכִי קָשֶׂה ליִ כִּי אֲנִי כָּל כָּךְ אוֹהֵב לְהִתְחַבֵּק עִם סָבְתָא וְסַבָּא, אֲבָל הַמַּחֲלָה יְכוֹלָה לְסַכֵּן אוֹתָם, וַאֲנִי דּוֹאֵג לָהֶם״. (מתוך הספר)

ספר ילדים חדש רואה אור בימים אלו ומספר דרך עיניהם של הילדים את החוויה שעברו במהלך מגפת הקורונה. "רישומי הקורונה של עדי ויואב" הוא ספר ילדים מקסים, חשוב וייחודי שמספר כיצד הרגישו הילדים כשהכל התחיל, מה גורם לאנשים לחלות, מה הנגיף עושה לגוף שלנו, כיצד הוא עובר מאדם לאדם, מהי מגפה ולמה הקורונה הוגדרה ככזו, מדוע יש צורך בסגר ומהי משמעותו, וכיצד אפשר להישמר מהמחלה ואף להתגבר עליה בעתיד הקרוב. הספר מלווה באיורים, אשר ממחישים את המילים הכתובות ומאפשרים לחזק את המסר ולהפוך אותו לברור יותר עבור הקוראים.





כותב הספר, אלי קסן נוהג לבטא את רגשותיו בציורים ובאיורים. כך עשה גם לאחר שיחות שערך עם נכדיו על רגשותיהם בתקופת מגפת הקורונה. הרגשות שעלו בשיחות הניבו ציורים, והציורים הציפו את הצורך במלל שימשיג את הרגשות וייתן הזדמנות לילדים נוספים לאוורר את רגשותיהם - צעד חשוב בהתמודדות מוצלחת עם התקופה המאתגרת הזו.

סיפורה של הקורונה מוצג כדיווח, בצורה מדעית אפילו, אך כזה שמדבר בשפה של הילדים בקשר שבין העובדות המדעיות לבין הרגשות שלהם.
קריאה בספר והתבוננות בציורים מספקות הזדמנות לילדים, להורים, למחנכים ולמטפלים לשוחח על רגשות, כמו תקווה, פחד, קושי, עצב, שיעמום, אהבה, כעס, ייאוש, געגוע, דאגה, רגיעה ועוד ועוד.


אלי קסן - כלכלן בהשכלתו, היה טייס ומפקד טייסת בחיל האוויר ומנכ"ל בתעשייה הכימית בדרום הארץ. נכון להיום הוא אומן המצייר, מאייר וכותב. הוא ולאה רעייתו חובקים 15 נכדים. בקרו באתר שלו.

"רישומי הקורונה של עדי ויואב" כתב ואייר אלי קסן. הוצאת "ספרי ניב", 40 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

 


"צורות של אהבה" כתבה ואיירה אביה

"אַתָּה תִּדָּקֵר מֵהַקּוֹצִים שֶׁלִּי," אָמְרָה לוֹ. "אֲנִי לֹא פּוֹחֵד," עָנָה אָדוֹן פֶּרַח, "אֲנִי אֲחַבֵּק אֶת הַקּוֹצִים שֶׁלָּךְ עַד שֶׁהֵם יֵעָלְמוּ." "וּמָה אִם יִכְאַב לְךָ?" שָׁאֲלָה גְּבֶרֶת צוּרָה מְשֻׁנָּה. אָדוֹן פֶּרַח לֹא עָנָה. הוּא רַק חִבֵּק אֶת גְּבֶרֶת צוּרָה מְשֻׁנָּה עַד שֶׁהָפְכוּ שְׁנֵיהֶם לְלֵב אֶחָד פּוֹעֵם" (מתוך הספר)




הציטוט שמעל לקוח מסיפור על גברת עיגול שיצאה לעולם, גילתה אנשים בצורות שונות, התחתנה עם מר כוכב והשניים הביאו לעולם ילד סימן שאלה. אבל החיים במחיצת מר כוכב הלכו ודקרו, ולא משנה כמה גברת עיגול ניסתה לחבק אותו, כלום לא עזר. הספר "צורות של אהבה" שכתבה ואיירה אביה בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים חשוב, מקסים ומהנה. 

אביה, כותבת הספר היא צעירה בת 28, אימא לענהאל. "אני מאמינה בכל ליבי שכל אישה ראויה לאהבה טובה שתגרום לה לאהוב את עצמה, שאף אחד לא צריך לחיות במקום משפיל או מכאיב שגורם לו להרגיש מאוים, שכל אדם זכאי להרגיש נאהב, בעל ערך, מוגן ומאושר. צוּרוֹת שֶׁל אַהֲבָה הוא סיפור לילדה שבך ולילדים שאת מגדלת, תזכורת לכך שאהבה לא צריכה להיות כואבת, ושיש בך הכוח לשנות ולהשתנות. אל תפחדי להגיד לעצמך שמגיעה לך אהבה טובה, אל תישארי במקום שלא טוב לך ולילדייך. אם בחרת להגן עליהם וללכת, זה לא כי את חלשה ונכשלת, אלא כי את אמיצה וחושבת על האהובים שלך. אל תוותרי על עתיד טוב לך ולמשפחתך. אל תפחדי מעתיד עם ילד לבד. משהו טוב מחכה לך, וגם אם יהיה קשה בהתחלה וזה ייקח קצת זמן, תמיד יש אור בקצה המנהרה. אל תוותרי על עצמך ועל האהבה בשום צורה".
"צורות של אהבה" הוא ספרה הראשון.

"צורות של אהבה" כתבה ואיירה אביה. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.










ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה