יום ראשון, 4 באפריל 2021

התרפקות, נער עם כינור, אלוהים אהבה אסתטיקה, הים ואני חיים שכאלה, את זה לא תשמעו בתקשורת וחוכמת העיר-איך להבין נדל"ן - ספרי קריאה ועיון בהמלצה.





התרפקות מאת נגה דיין
"ככל שהאוטובוס הדרים השתנתה אוכלוסייתו, ואת מקום הסטודנטים בעלי התרמילים החדשניים תפסו קשישות חרוצות קמטים, נושאות סלים ועגלות קניות. לאחר תחנת השוק קמתי ממקומי, נאחזתי בחוזקה בכלונסאות האוטובוס, חתרתי כנגד כוחות הבלימה והתאוצה המתחלפים אקראית, ולבסוף שיגרתי את עצמי לעבר דלת היציאה ובלמתי ברגע האחרון על הסף..." (עמוד 9 בספר)

"התרפקות" מאת נגה דיין, הוא רומן שנון ומרתק, המביא את סיפורה של יערה, מורה צעירה להיסטוריה, שמגיעה מצפון הארץ לתל-אביב במטרה להתנתק מהזיכרונות ומהתהיות סביב מותו של נמרוד, בעלה, שהיה דוקטורנט לפיזיקה בטכניון.


יערה מתחילה ללמד בתיכון "הגאונים", שמתאפיין באוכלוסייה מאתגרת, ולכן לא פלא שהיא נאלצת להתמודד עם בעיות משמעת קשות העלולות לגרום לפיטוריה. גם תוכניות הלימודים אינן לרוחה, ובכוחותיה הדלים היא מנסה לעצב אותן כך שירחיבו את אופקי תלמידיה.

ואולם מה שמייחד אותה יותר מכול הוא נטייתה לפרש כל אירוע בחייה בראי האירועים ההיסטוריים בתולדות ישראל והעמים ואף לקבל השראה מדמויות מן העבר.
נטייתה זו לצד רצונה העז לפתור את התעלומה סביב מות בעלה מובילים אותה למסע שבמהלכו היא חוקרת לעומק את נסיבות מותו ומגלה בעצמה צדדים חדשים שלא הכירה קודם לכן.
נגה דיין מלמדת היסטוריה כללית ויהודית במסגרות שונות. פרסמה עד כה סיפורים קצרים. "התרפקות" הוא ספרה הראשון.
"התרפקות" מאת נגה דיין. הוצאת "ספרי ניב", 215 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
***

אלוהים אהבה אסתטיקה מאת ד"ר יעקב מעוז - אומנות אמונה אתיקה אסתטיקה ומיסטיקה במחשבת חז"ל, מסה עיונית

ד"ר יעקב מעוז בספרו "אלוהים אהבה אסתטיקה – אומנות אמונה אתיקה אסתטיקה ומיסטיקה במחשבת חז"ל", מבקש להזמין את הקורא לעיון בסוגיה מרכזית מאוד בחיינו כבני אדם והיא סוגיית הקשר שבין ערכי האהבה והיופי.



אחת הטענות המהותיות העולות בספר היא שכל מה שיפה בעינינו אהוב בלבנו; וכל מה שאהוב בלבנו יפה בעינינו. נשאל נא את עצמנו, עד כמה נראה יפה בעינינו אהוב/ת לבנו וכמה חן אנו מיחסים לאופן שבו הוא נראה ולדרך שבה הוא מתנהג? זאת ועוד, עד כמה אנו טורחים להעצים את יופיים של מושאי אהבתנו, באמצעות קישוטים ובאמצעות ייחוס תכונות נאות אליהם? האם חפץ אמנותי, פרח מלבלב או אפילו כלבלב קטנטן הנראים נאים כל כך בעינינו, אינם מעוררים בקרבנו רגשות חמלה ואהבה?

המנגנון האנושי הזה פועל גם במישורים הרוחניים והדתיים של האדם. מי שמאמין בכל לבו שקיימת ישות עליונה, שלה הוא חייב את עצם חייו ואת הצלחתו בהם, יפתח באופן טבעי רגשות כלפיה. זאת במידה רבה של דמיון ליחס הרגשי שמפתח האדם להוריו.




היפה אהוב והאהוב יפה. אלוהי ישראל הוא אל יפה באופן מופשט ומוחשי. אומנם דמותו לא צוירה ולא פוסלה, אך היא תוארה בפירוט. את התנהגותו האסתטית אנו מצוּוים לחקות. הוא מבכר אומנות כאמונה; מצווֹת נאות ומקדש מפואר. האהבה שבין העם לאלוהיו מתבססת על חן הלכתי, מוסרי, אומנותי וגופני. הספר מראה כי האסתטיקה מרכזית במחשבת חז"ל ומתוך כך גם בפילוסופיה ובמיסטיקה היהודית.

תקראו בספר על יהדות ותורת יופי, מקראות ומדרשים אסתטיים, אמונה ואומנות, יופי ומוסר, היופי המוחשי של האל, התגלות היופי על הים, מיסטיקה ואסתטיקה ועוד.

ד”ר יעקב מעוז הוא יו"ר הוועד לתחיית הלשון הארמית ושגריר של רצון טוב של העם האשורי בישראל. חוקר, משורר ופעיל חברתי. מחבר "צדק פואטי" ו"חגים בקהילה". מתנדב כפרשן בגלי צה"ל וכחבר הנהלה בתנועת תיקון.

"הספר כתוב בבהירות ובשיטתיות. הניתוח של מחשבת חכמים הנוגעת ליופיו של האל מעניין ומאלף" (פרופ' רחל אליאור).
"הספר מעניין, ראוי לפרסום, ותרומתו עשויה להיות רבה" (פרופ' הרב נפתלי רוטנברג).
"היצירה טובה מאוד, חלוצית באופייה, מבטאת יכולת מחשבה והשוואה, והיא ראויה לציון מעולה" (פרופ' חביבה פדיה).
"יש לשבח את המחבר על שבחר לעסוק בסוגיה חשובה כביטויה בספרות חכמים; יופיו של האלוהים ואהבתו" (פרופ' אביגדור שנאן).
"הפרק הגדול על ר' עקיבא הוא בהחלט גולת הכותרת של היצירה כולה, והוא מבוסס על יסודות איתנים ועל מחקר ראוי" (פרופ' מנחם הירשמן).
"אלוהים אהבה אסתטיקה – אומנות אמונה אתיקה אסתטיקה ומיסטיקה במחשבת חז"ל" מאת ד"ר יעקב מעוז, הוצאת "ספרי ניב", 390 עמודים. מחיר לצרכן 140 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות או באתר ההוצאה לרכישת עותק מודפס נא לפנות אל המחבר בכתובת המייל.
***


נער עם כינור מאת יוחנן פיין
"נער עם כינור" מאת יוחנן פיין, בהוצאת ספרי ניב, נקרא כסיפור עדות וכרומן סוחף ומרתק, המתרחש בעיצומה של מלחמת העולם השנייה ובתקופה שאחריה. הסיפור נע על פני גטו קובנה, מקומות מסתור, תלאות ונדודים, עד הגיעו של המספר לחופי הארץ.

ראשיתו של הסיפור ב-22 ביוני 1941, עת פלשו צבאות גרמניה הנאצית לליטא, יום בו תמה ילדותו של יוחנן, והוא אז בן 11. וסופו ב-9 בפברואר 1950, יום בו הגיע לחופי ישראל והמרדף אחריו תם.





לספר שלושה חלקים. חלקו הראשון הוא סיפור הישרדות והצלה של הילד יוחנן בגטו קובנה. הסיפור הוא עדות מתוך הגטו, סיפורו של יוחנן, גבורת אחותו יהודית, וסיפורם של אחרים שלא שרדו את התופת ההיא. במיוחד נוגע ללב הוא סיפורה של הילדה גטא׳לה שנולדה ביום סגירת הגטו והוציאה את נשמתה ביום חיסולו.

חייו של יוחנן נצלו בזכותו של יונס פאולביצ׳יוס, פועל חקלאי חסר השכלה אמנם אך בעל לב. יונס ומשפחתו שמו את נפשם בכפם והצילו 16 נפשות, 12 יהודים, שני שבויים רוסיים, ושני לוחמי מחתרת ליטאים. מכיוון שלא היה בכוחו של יונס להציל את כל היהודים, הוא החליט להציל את רוחו של העם היהודי. כך התהוותה בביתו ובמסתורים שהכין, כעין תיבת נוח ובה מהנדס יהודי, רופאים יהודים ונער עם כינור. יוחנן, כנר בילדותו, הרשים בנגינתו את קסטוטיס, בנו של יונס לפני המלחמה. הכרות חד-צדדית זאת הניע את קסטוטיס לשכנע את אביו לאתרו בגטו ולהצילו. חלקו הראשון של הספר הוא גל-עד לגבורתם של בני משפחת פאולבצ׳יוס.

חלקו השני של הספר מתרכז בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה עת שבו השורדים אל מה שנותר מביתם וניסו לאחות את שברי חייהם. בתחילה, יוחנן, נער יהודי בודד, חי עם מציליו הליטאים ואחר כך עם אמו ואחיותיו ששרדו בדרך פלא. אך תלאותיו לא תמו. אנטישמיות, עול הכיבוש הסובייטי, מחסור ועצב. אך גם שמחת נעורים, ותעצומות נפש.

חלקו השלישי של הספר, מספר את סיפור הימלטותו של יוחנן מליטא הסובייטית לפולין בה חיי כשלוש שנים בזהויות שאולות. יוחנן הצטרף לתנועת נוער ציונית, עבד עם בני נוער, צעירים ממנו בשנים אחדות, יתומים ברובם ובהם אשתו לעתיד, אז יתומה בת 15. התקופה הייתה רוויה בוויכוחים רעיוניים בה ניסו הניצולים למצוא כיוון לחייהם ומשמעות לאחר השבר הנורא של השואה. יוחנן מתאר בספרו את המאבקים הרעיוניים האלו בין ציונות לקומוניזם.

יוחנן היה בן מעל 70 כשכתב את הספר, כמעט 60 שנה לאחר התרחשות המאורעות. הוא מתאר את המאורעות של ילדותו לפי הקשרם ולא בהכרח בסדר כרונולוגי, תוך איפוק ואפילו במעט הומור שמאזן את התוכן הקשה. הספר אינו מסמך היסטורי יבש, כי אם עדות לעוצמת רוח האדם. תורת חייו מתבססת על התנסותו והערכים אותם רכש מאביו שנספה בשואה. שני ערכים מזכיר יוחנן בספרו. הראשון - אדם חייב להיות ״א-מענטש״. כה פשוט, אך בזמני גזרה, כמה מעטים העומדים בכך. והערך השני, הוא שאין להדמות ״להם״ - לנאצים, לגזענים. גזענות היא אבי אבות הרוע, היא נרכשת ומונחלת. היא שואבת את כוחה מפחד, תסכול, הסתה ורדיפת בצע ושררה.
האקטואליות של תורת חיים זו היא בתוקף היום כשהייתה אז.

״האם אין הסיפורים האלה חוזרים על עצמם? שוב נער יהודי עם כינור, שוב קול הלמות מגפי קלגסים, שוב מוות ויגון. אבל הספר הזה ניצח אותי, נשביתי בכבליו ונסחפתי,״ מעיד המבקר ההולנדי John Jansen Van Galen עם צאת הספר לאור בהולנד, "נסעתי ברכבת והייתי שקוע כל כך בספרו של פיין, עד כי החמצתי את תחנת היעד שלי״.

פרופסור מתתיהו מינץ כתב: ״גיבוריו של פיין הם אנשים יחידאיים, שהתמודדו על חייהם בנסיבות בלתי אפשריות ויכלו להן, והם מאירים באור נהוגות את חשכת הימים ההם (...) לזכותו ייאמר שלא צייר אותם על-פי ראיית בוסר של נער, אלא הבינם בזיקה לניסיון חייו שהלך ונצבר".
חתן פרס ישראל, פרופסור מנחם ברינקר, כתב: ״כשהתחלתי לקרוא את כתב היד נער עם כינור, לא יכולתי להניחו מידי. על רקע הגיהינום שמתחולל מסביב (...) מנשבת בספר רוח כמעט אופטימית של אמונה בעתידו של האדם כיצור מיוחד, שיכול לעולל לא רק את המזוויע ביותר, אלא גם את המופלא (...) חובה לפרסם ספר זה כדי להראות בזכות מה ׳קם האדם מן האפר׳ ויכול להמשיך לחיות״.
יוחנן פיין, יליד ליטא 1929. שריד גטו קובנה. בשנת 1950 עלה ארצה והצטרף לקיבוץ עמיר (1950-1953), היה חשב בתאגיד, למד היסטוריה באוניברסיטת תל-אביב. מאז 1971 , הוא מתגורר בחולון.

"נער עם כינור" מאת יוחנן פיין. הוצאת "ספרי ניב", 361 עמודים. מחיר לצרכן 75 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת ובאתר ההוצאה
***


אימון באמונה מאת משה חי טל- רעיונות אימוניים בפרשת השבוע

בספרו  החדש "אימון באמונה-רעיונות אימוניים בפרשת השבוע", 
הרואה אור בימים אלו, מביא משה חי טל, אוסף מאמרים שנכתבו מהמקום של הרצון לעשות שינוי ובעקבות שינויים וחוויות מעברו ומימיו אלו. בספרו שואף הכותב להנגיש את הרעיונות האימוניים ולחבר אותם למקורות היהודיים שמהם הוא יונק.

משה היה קצין מוערך בדרגת סא"ל בחיל האוויר ואב לשלושה שחי חיים שגרתיים ונוחים, עד שערך בדיקה רפואית שגילתה לו שעודף המשקל שלו מסכן את חייו. העובדה הזו טלטלה אותו וגרמה לו לבחון את דרכיו גם בתחומים נוספים. אחרי שהחל בפעילות גופנית ובשמירה על כושר, שינה משה את אורח חייו, פרש מצה"ל, החליט לצאת לטיול "אחרי צבא" ולאחר מכן נרשם ללימודי קואוצ'ינג (קורס אימון אישי) ובו רכש כלים, תובנות ומיומנויות ששינו את חייו מקצה לקצה.




בשפה קולחת ובהירה משלב טל בין שני העולמות שמרכיבים את זהותו כאדם: האמונה והאימון ומוכיח שהם קרובים הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. בספרו המהווה תוצר להתהליך האישי שעבר, מציע הכותב דרך התבוננות חדשה בפרשות השבוע, המשלבת בתוכה גם רעיונות מעולם ההתפתחות האישית.

"הופתעתי לראות איך אבות האומה הבינו את נפש האדם, ואילו מסרים עמוקים הם מעבירים לנו בסיפורי התורה - מסרים על מנהיגות, אחריות, צניעות, הורות ועוד. הספר הזה מיועד לכולם. יש מי שיתחבר יותר לרעיונות מפרשות השבוע, יש מי שיתחבר יותר לרעיונות האימוניים, ויש מי שימצא את עצמו בשניהם. כל אחד ייקח את מה שהוא מוצא לנכון, אבל אני בטוח שכולם ימצאו בו משהו". (מתוך הספר)

משה חי טל, יליד 1974, נשוי בשנית ואב לשלושה ילדים, מחנך בתיכון הימלפרב בירושלים, מלמד תנ"ך ומחשבת ישראל, ומשמש כמאמן אישי למבוגרים ונוער. הוא מעביר סדנאות הכנה לגיוס לצה"ל וסדנאות התנהלות כלכלית לנוער ולסטודנטים בהתנדבות, במסגרת ארגון "פעמונים", ומאחוריו כבר שני חצאי מרתון ומרתון שלם אחד. "אימון באמונה – רעיונות אימוניים בפרשת השבוע" הוא ספרו הראשון.

"אימון באמונה – רעיונות אימוניים בפרשת השבוע" מאת משה חי טל. הוצאת "ספרי ניב", 169 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ובאתר ההוצאה.
***


הים ואני, חיים שכאלה מאת מתי מורגנשטרן

רומן חדש מרגש ומרתק "הים ואני, חיים שכאלה" מאת מתי מורגנשטרן מביא את סיפורו מעורר ההשראה של ילד נחוש ובעל תושייה ברומניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, שבגיל אחת עשרה הצטרף לתנועה הציונית "גורדוניה". בן שלוש עשרה וחצי נפרד ממשפחתו והעפיל עם תנועת הנוער ארצה. עם התפכחותו הכואבת מחלום הקיבוץ והחברה השוויונית, עזב את הקיבוץ ואת הקבוצה ושרד בכוחות עצמו.

מתי פיתח קריירה בתחום הספנות. החל כימאי זוטר בחברת הספנות "צים" והגיע לתפקיד מנכ"ל החברה. העבודה בחברת הספנות "צים" החלה כפתרון קיומי מעשי. מראשית דרכו בחברה ייעד עצמו לתפקיד מנכ"ל. בדרך שובת לב מתוארת הקריירה המפוארת שלו ב"צים", השזורה בהיסטוריה של מדינתנו. סיומה בחמש עשרה שנות מנכ"לות, שבמהלכן הציל את החברה מפשיטת רגל ומיצב אותה מחדש כמובילה עולמית בתחום הסחר הימי.

"הייתי כבן אחת עשרה כשהגענו לעיר הגדולה, ורק שנת לימוד פורמלית אחת נזקפה לזכותי. שלוש שנים של נדודים ותלאות עשו את שלהן, ואין בית ספר אחד בעולם, גם לא הנוקשה והתובעני ביותר, שיוכל לצייד את תלמידיו בעשירית מכישורי ההישרדות שבלית ברירה רכשתי. רציתי להיות ילד שוב. (מתוך הספר, עמ' 28)




"ובערבים, אחרי יום עבודה, הייתי עולה לסיפון ומתיישב על ערמת ברזנטים נוקשה כשהאקורדיון שלי צמוד לחזה. לפעמים ישבתי לבדי, ולעיתים הצטרפו אליי אנשי צוות, ואני הייתי מנגן ושר את השירים הרוסיים שהפכו אז לשירי מולדת עבריים". (מתוך הספר, עמ' 58)

מתי מורגנשטרן, יליד 1934 פשקאן, רומניה. עלה ארצה בשנת 1947. בתקופתו "צים" הייתה מעשר חברות הספנות המובילות בעולם בתחום הסחר העולמי. על פועלו ועל הישגיו זכה לאותות הוקרה בינלאומיים יוקרתיים. מתי נשוי בשלישית כבר יותר מ-30 שנה לליאורה, דוקטור לפילוסופיה, סופרת ואושיית תרבות. יש להם שלושה ילדים - בת אחת של מתי, בת ובן של ליאורה, שמונה נכדים ושני נינים מנכדתו של מתי.

"למתי הייתה 'ילדות אבודה', כפי שהתקופה מכונה בפי 'ארגון ניצולי השואה'," אומרת רעייתו ד"ר ליאורה ברש מורגנשטרן. "בעיני, זה כמעט לא נתפס, שאדם שעד היום לא מכיר שום אגדת ילדים – לא 'כיפה אדומה', לא 'שלגיה', לא 'עמי ותמי' ולא כלום – הצליח להפוך את חייו במו ידיו לאגדה, ומפליא לרתק בסיפור קורותיו. אפילו אני, אשתו מזה יותר משלושים שנה, שמכירה את חייו על בוריים, רק אחרי שחזרתי וקראתי את הספר, הפנמתי, שהלכה למעשה, 'צים' הייתה לאורך חלק הארי מחייו הבית היחיד שהיה לו, בים וביבשה".

"הים ואני, חיים שכאלה"
מאת מתי מורגנשטרן. עורכת: אסתי קון. הוצאת הספרים "אוריון", 159 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה.
*** 



את זה לא תשמעו בתקשורת: פיגועי 11 בספטמבר-מדוע הגרסה הרשמית לא נכונה?

"את זה לא תשמעו בתקשורת: פיגועי 11 בספטמבר- מדוע הגרסה הרשמית לא נכונה" מאת דרור איסר הוא ספר היסטוריה משנה תודעה הבוחן באופן ביקורתי את הגרסה הרשמית לפיגועי 11 בספטמבר ומתבסס על שורה ארוכה של עדויות, מסמכים ומומחים בתחומם. השורה התחתונה בספר זה היא חד-משמעית: הגרסה הרשמית לפיגועי 11 בספטמבר לא נכונה. התקשורת ניסתה והצליחה להסתיר זאת מכם, אך לא לעולם חוסן. לאחר 19 שנים הגיע הזמן לחשוף מה באמת קרה באותו היום ששינה את פני ההיסטוריה.
מודה שלא הלכתי עם גירסה הזו עד הסוף...

כותב הספר התבסס על שורה ארוכה של עדויות של אנשים שהיו במרכז הסחר העולמי באותו היום, ובניהם 498 ראיונות שהתקיימו עם כבאים ואנשי עזרה ראשונה חודשים ספורים בלבד לאחר הפיגועים. מהעדויות הללו עולה, בין השאר, כי נשמעו פיצוצים שניות ספורות בטרם מגדלי התאומים החלו לקרוס ושמעל 300 כבאים חיכו במשך למעלה משעתיים בהמשך היום שבניין מספר שבע, בניין בן 47 קומות שהיה במרחק של מעל 100 מטרים מהמגדל הצפוני, יקרוס. העדויות לא מותירות ספק שהכבאים ידעו שהבניין הולך לקרוס במוקדם או במאוחר. הבניין קרס מעט פחות משבע שעות לאחר קריסת המגדל הצפוני בתוך 6.5 שניות ובאופן סימטרי ביותר, ועל כן הסימטריה היא האקדח המעשן. הסימטריה, מהירות הקריסה והעדויות מלמדות שבניין מספר שבע קרס כתוצאה מהריסה מבוקרת ולא כתוצאה מאש, כפי שהגרסה הרשמית טוענת. ואכן, ועדת חקירה עצמאית מאוניברסיטת אלסקה בפיירבנקס חקרה במשך ארבע וחצי שנים את קריסת בניין מספר שבע ובדו"ח הסופי שלה ממרץ 2020 קבעה כי "אש לא הביאה לקריסת בניין מספר שבע בפיגועי 11 בספטמבר."



זאת ועוד, NIST, הסוכנות הפדרלית שעליה הוטלה הסמכות לקבוע מדוע מגדלי התאומים (ובניין מספר שבע) קרסו לא הסבירה מדוע הקומות התחתונות לא הצליחו לעצור את הקריסה בתואנה כי הקריסה היתה בלתי נמנעת. אך עם זאת יש לזכור כי NIST לא חייבת לומר לציבור את האמת, שהרי על פי חוק ("National Construction Safety Team Act") אסור למנהל של NIST לפרסם כל ממצא וכל מסקנה העלולים לסכן את ביטחון הציבור. אם אכן, כפי שהראיות מצביעות, מגדלי התאומים ובניין מספר שבע קרסו כתוצאה מפיצוצים מבוקרים, אז מסקנה זו עלולה לסכן את ביטחון הציבור ולכן התיאוריה של NIST בה 12 הקומות העליונות ריסקו את 98 הקומות התחתונות אומנם מופרכת מבחינה פיזיקלית, אך לפחות לא עשויה לסכן את ביטחון הציבור.

ספר זה שואל גם מדוע לא נמצאו עד היום הקופסאות השחורות של המטוסים שנטען שהתרסקו על מגדלי התאומים? מהו אותו כוח שיכול היה לכתוש לאבק 198 מעליות ולהעיף מקבץ עמודי פלדה במשקל 50 טון למרחק של 182 מטרים? הכיצד קריסת גורד שחקים כתוצאה מאש וכוח המשיכה יכולה היתה לייצר ענני אבק אימתניים שהתפרסו על פני כל מנהטן תחתית? מדוע התרחש פיצוץ בקומת המרתף של המגדל הצפוני עוד בטרם המטוס הראשון התרסק על המגדל? מדוע המעטפת החיצונית המסיבית שהיתה למגדלי התאומים לא הגיבה לחדירת מטוס בואינג בשלמותו? ועוד שורה ארוכה של שאלות שהתקשורת הממוסדת לעולם לא תשאל, זאת מפני שהתקשורת הממוסדת היא בסך הכל משרד יחסי ציבור של גרסאות רשמיות של אירועים.

דרור איסר הוא ארכיונאי בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית והיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת תל-אביב ובעל תעודת ספרן מורשה ממכללת בית ברל.
"את זה לא תשמעו בתקשורת: פיגועי 11 בספטמבר - מדוע הגרסה הרשמית לא נכונה" מאת דרור איסר. הוצאת "ספרי ניב", 249 עמודים. מחיר לצרכן 90 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה
***


חוכמת העיר-איך להבין נדל"ן 
מאת ד"ר חוה ארליך 
איך מקדמים היתרי בנייה? 
מי מחליט איפה יבנו והאם ניתן בכלל להשפיע על עיצוב המרחב הציבורי? 
איך יראו הערים שלנו בעתיד?
"חוכמת העיר – איך להבין נדל"ן" מאת ד"ר חוה ארליך בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר ראשון מסוגו, המסביר את התמונה הגדולה של מרכיבי העיר והתכנון העירוני ואת "מאחורי הקלעים" של הנעשה במוסדות התכנון.

הספר פורש יריעה רחבה בתמציתיות ובשפה מובנת לכול: מתיאוריות תכנון המשמשות מתכננים בעבודתם, דרך סוגיות של צפיפות ועירוניות וכלה בתהליכים בוועדות המקבלות החלטות בתוכניות ובהיתרי בנייה. הספר יעמיק את הידע וההבנה של מי שמתעניין בתחום הנדל"ן או עוסק בתחום זה, החל בתושבים המעוניינים להשפיע על התכנון בסמוך לביתם ועד לאנשי מקצוע.



בחלק הראשון של הספר תמצאו מבוא מקוצר לתכנון ערים המסביר למה תכנון העיר הוא דבר מסובך. בחלק השני  עוסק במעבר ממדיניות תכנונית למתודה ולמימוש בפועל ועל משולש הכוחות - הממשלה, השוק והתושבים; כולל איך יודעים כמה צריך לתכנן בכל שנה ומה היא ההיררכיה של מוסדות התכנון. החלק השלישי בספר עוסק בהתחדשות עירונית - בין המצוי לרצוי. לסיכום, תמצאו ניתוח והערכות על העתיד של התכנון העירוני ושל המתכננים.

ד"ר חוה ארליך היא אדריכלית ומתכננת ערים, בעלת דוקטורט מהטכניון ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד. ד"ר ארליך כיהנה כמהנדסת עיר, כמתכננת מחוז ותפקידים בכירים נוספים במגזר הציבורי יותר מ-25 שנה. היא מומחית בתכנון עירוני ובהנדסה עירונית. השתתפה במאות ישיבות של מוסדות תכנון כמתכננת וכמקבלת החלטות ומכירה לעומק ומבפנים את התהליכים ואת השפה המקצועית. מרצה ומנחה באקדמיה, חוקרת נושאים הקשורים לתחום התכנון העירוני ומאמינה שחשוב לצמצם פערי ידע והבנה של הציבור הרחב וכלל השותפים למלאכת התכנון.

"חוכמת העיר – איך להבין נדל"ן"
מאת ד"ר חוה ארליך. הוצאת "ספרי ניב", 169 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת ובאתר ההוצאה.







ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה