יום רביעי, 21 באפריל 2021

הסוד של מלך היער וסבתא טרלללה - ספרי ילדים בהמלצה




הסוד של מלך היער  מאת עדה גמליאלי
בימים שהייתי ילדה תמימה סרבתי להאמין ששליטים מסוגלים לשקר לנתינים שעליהם הם מופקדים, אלא שהתמימות חלפה לה... בימים אלו רואה אור ספר חדש מאת עדה גמליאלי,  ספר הבא להאיר את עיני הילדים וללמד אותם לבחור נכון בין שליט אמין לשליט שקרן.





בימים אלו רואה אור הספר הסוד של מלך היער. 
הספר מביא משל על אריה מלך היער ששולט בחיות ובעיקר פועל להצלת שלטונו. כשמתברר לו שהחיות מאסו בו ורוצות שליט אחר, הוא שולף מפרוותו פשפש נאמן ומעביר באמצעותו לאוזניהן של החיות, פייק ניוז, ידיעה שהשמש לא תזרח מחר וסוף העולם הגיע. החיות התמימות נתקפות אימה ופחד והולכות להתייעץ עם החפרפרת האם ניתן לחיות בלי אור השמש, גם היונה שלא מאמינה לשמועה שמפיץ הפשפש וגם ינשוף ישנו בסיפור שמייצג את כלי התקשורת ומוסיף לדיון את השפעת התקשורת והפייק ניוז על הילדים וסוחף אותם לגלות שגם בזמן משברים ניתן להתאחד ולחשוב על מצבים של יצירת שיתופי פעולה.



כותבת הספר עדה גמליאלי סופרת ילדים חברת קיבוץ גן שמואל, מעוררת בספרה סוגיה בוערת הדנה בשאלה מה עושים כשמלך החיות משקר? הספר מעלה לדיון את שאלת האמון בשלטון, מה תפקידה של התקשורת, מתייחס לתופעת הפייק ניוז והכול באמצעות המחשה של חיות היער. את הספר מעטרים איוריו הנפלאים של ר דני קרמן.




הסוד של מלך היער האו ספרה השני של הסופרת. קדם לו "מעבר לכביש הלבן". הספר נכתב מתוך חוויות הילדות של עדה בחינוך המשותף. בכשרונו הרב הוסיף המאייר אקרמן לחיות הבעות פנים אנושיות ותקשורת בלתי מילולית באמצעות שפת גוף. עדה מספרת כי כתבה את הסיפור ביום אחד בעיצומה של תקופות הקורונה ובהשראת התהפוכות הפוליטיות האחרונות, אז החליטה לפרסם את הספר במטרה לאפשר להורים לשוחח עם הילדים על נושאים בוערים ואקטואליים. "ילדים סופגים כל מה שקורה מסביב. הם רואים הפגנות כל שבוע בחדשות, קולטים שיש התנגדות לשלטון ושומעים כל פעם מחדש שאנו ניגשים למערכת בחירות. המצב שחוזר על עצמו במדינות בעולם וגם אצלנו, ששליט יחיד מנהל מתוך אינטרס אישי שיגע אותי. אני מאמינה שחשוב לדבר עם הילדים על נושאים אקטואליים בצורה אחרת, לחנך אותם לאיך לבחור מנהיג ערכי שמיטיב עם עמו ואחרי מי ללכת. איך לזהות אם מישהו משקר אותך ואיך להשפיע על חיינו. הספר מעודד את ההורים לפתח שיחה עם הילדים וממשיך את המסורת שלי כמורה – בה הייתי ממציאה סיפורים המתחברים למצבים חברתיים ואקטואליים, כדי לעודד את הילדים להגיב ולדבר על הנושא", מסבירה עדה גמליאלי.

הסוד של מלך היער מאת עדה גמליאלי, איורים דני קרמן, הוצאת מדיה 10
***



סבתא טרלללה מאת בינה קין ואן דר ווין
עוד ספר חדש הרואה אור בימים אלו, הוא ספר חרוזים לילדים על סבתא טרלללה המשתעשעת עם הנכדים בשירים ובסיפורים נחמדים בחרוזים. הסיפורים אמיתיים, משעשעים ומצחיקים. 




סבתא בינה קין ואן דר ווין כתבה את הספר לבני משפחתה האהובים מציעה לקוראים לכתוב לה או להתקשר, לספר לה סיפורים מעניינים ומרתקים ואולי גם יותר.





סבתא טרלללה כתבה וציירה בינה קין ואן דר ווין, הוצאת מדיה 10


















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה