יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

ה"כוח שבי" מאת רינת ונטורה, הספר שיפגיש אתכם עם הכוח שבכם.







פגשתי בה באקראי או שלא, בערב השקת חנות הספרים של מדיה 10, שבשתוף הפעולה עמם הוציאה רינת את הצלחתה אל אור.
משהו באנרגיה ששררה ביננו בחדר הקטן גם כשאורחים נוספים היו סביב, גרם לי להושיט את ידי אל הספר "הכוח שבי" שהיה מונח 
בין עשרות ספרים על גבי מדפים, לעיין בכתוב על גבי הכריכה האחורית, להרגיש משהו בתוכי 
ובו זמנית להבין שהעומדת לצידי היא היוצרת שמאחרי המילים.

חיוכה הצנוע, השקט שהקרינה והשמחה שנבעה מתוכה נגעו בי. 
מרפרוף מהיר על שורות הכריכה האחורית של הספר, 
הצלחתי להבין שהקובץ המודפס שבידי מתעד נתיב חיים פתלתל, גדוש מהמורות 
כשלצידן פרידות מאנשים, ממקומות, מתפיסות עולם ומעשרות קילוגרמים מיותרים 
שהכתיבו את תפיסת ה"אני" שלה לאורך למעלה משלושה עשורים בחייה. 

מכאן ועד לשיחה מקרבת היתה הדרך קצרה. 








"...אמא שלי נטשה אותי כתינוקת, כשהפסיקה לתפקד, והיה הכרח להציל אותי מידיה. 
כשנתתי לה הזדמנות שניה בהיותי בת עשר, היא  נטשה אותי שוב... 
אמא שלי הפקירה אותי כששלחה אותי פעם אחר פעם לגבר ההוא  שאנס אותי, 
שגזל את התום שלי, שקרע את נשמתי. היא מכרה אותי בכל פעם מחדש... 
אמי לא היתה לי אם... כעסתי כל כך, אך בדרך מעוותת כלשהי תמיד סלחתי לה."


למחרת כשצללתי בין דפיו מבלי יכולת להתנתק, מצאתי את עצמי קוראת ובו זמנית "מנהלת" עם עצמי ועם רינת "שיחה". 
מנסה לצעוק את הכאב, להפנים את גודל העוולות ולרכך את משך התיסכול. 
באמפטיה והזדהות בקשתי לעזור למי שילדותה, נעוריה ובגרותה 
הפכו למסע לאורכו היא שבה ומבקשת  להיות ילדה כמו כולם, בת כמו כולם, חברה כמו לכולם, 
חיילת כמו כולם, אמא לא כמו אמה שלה ויותר מכל מי שמנצחת את מטר הקשיים שמלאו את דרכה שוב ושוב.

כשכלו כל הקיצים גמלה בה ההחלטה שלא עוד! 
מכאן והלאה היא זו שתיצור לעצמה מציאות חדשה כשהוויתור אינו נכלל באופציות לשינוי המתחולל ואין עוד דרך חזרה. 
רינת נצחה! 

"אני בחרתי לרוץ כשאני נושאת את השלט: "הכל אפשרי".
בסוף המרוץ המתין לי בן זוגי האהוב ובידו זר פרחים ובלון ענק שעליו כתוב: "מספר 1" .
אף שוקולד בעולם לא יהיה מתוק כמו שהיה הרגע הזה". (ע' 156)


הכוח שבי מאת רינת ונטורה הוא ספר שיעניק לכם את הדחיפה הנדרשת לבחור בעצמכם, לפזר את כל רעשי הסביב ולצאת ליעד הבא מתוך אמונה שהכל אפשרי! 
👈הכח שבי/ רינת ונטורה הוצאת מדיה 10






ריקי ברוך





תגובה 1: