יום רביעי, 13 ביולי 2016

סוד האהבה ספר חדש מאת כנרת טל מאיר







"..את עשר השנים שלי באוניברסיטה ביליתי דווקא בלימודי פילוסופיה ופילוסופיה של המדע. כאשר חתמתי על עבודת המסטר שלי היו לי קצת יותר תשובות לשאלות שהעסיקו אותי..: הבנתי, שאין אמת אחת, ושמשמעות החיים היא זו שאנחנו מעניקים להם... עתה היה עליי למצוא את דרכי בעולם, ולתת משמעות לחיי. 


לאורך כל השנים הללו זוגיות הייתה התחום היחיד שבו לא הצלחתי, לא משנה כמה התאמצתי, ומה ניסיתי לעשות: במשך עשר שנים ניהלתי שתי מערכות יחסים כושלות, כל אחת מהן מתעללת יותר מן השנייה, אחר-כך ביליתי תקופה ארוכה ביציאה לאינסוף דייטים, שבדרך כלל לא נמשכו יותר מפעם אחת או פעמיים.. לא הצלחתי להבין למה זה קורה לי: לא נראיתי פחות טוב מחברותי, שכבר היו נשואות אז, הקרנתי ביטחון עצמי ברמה סבירה פחות או יותר, וברוב המקרים הרגשתי שאני מתנהלת נכון בדייטים. אבל למרות כל זאת - משהו לא עבד.

הספר סוד האהבה מאת כנרת טל מאיר מבוסס על תורת ההונה הקדומה הנחשבת לאחת התורות העמוקות העוסקות ביצירת המציאות. התורה מבוססת על פילוסופיה שאמנית עתיקה אשר הגיעה אלינו על פי המסורת והאגדות לפני למעלה מ 25 אלך שנים. 
הספר מביא את ניסיונה האישי  של כנרת טל מאיר מחד ואת נסיון מטופליה, מאידך. 
בספר מתואר תהליך יצירת הזוגיות, כפי שהוא נעשה בחדר העבודה שלה מידיי יום ביומו. 

כנרת חושפת בספר את כל הכלים, הטכניקות, ושיטות העבודה בהן היא משתמשת בעבודתה, ואת תפיסת העולם העמוקה העומדת בבסיסם. לאורך הספר תוכלו למצוא תרגילים וטכניקות שתוכלו ליישם מייד, ושיסייעו לכם בתהליך העדין והרגיש של יצירת הזוגיות שלכם. 

על פי ההונה אהבה היא כלי וגישה ליצירת המציאות: אהבה היא היכולת להתייחס באופן חיובי לכל דבר סביבך, וליצור את המציאות שלך מתוך גישה חיובית המבוססת על פרגון, אכפתיות, סלחנות, נתינה, חמלה, קבלה ורצון טוב.

אהבה איננה רק רגש, שנוצר או לא נוצר, מבלי שיש לך שליטה עליו, אלא קודם כל יכולת שניתן ללמוד, לפתח ולהעמיק, באופן שיאפשר לך להרגיש, יותר ויותר, את מה שאת רוצה להרגיש, ולזמן לחייך את האדם שיהיה ראוי לרגשותייך ויידע להוקיר אותם ולהעמיק אותם יחד איתך.

הבסיס ליצירת אהבה הוא היחס שלך כלפי עצמך. על פי ההונה המציאות שלך היא יצירה שלך, וכל מה שסביבך מתקיים דרכך ונובע ממך: לכן, כאשר אין בך אהבה את יוצרת מציאות שאין בה אהבה, 
וכאשר את מלאה אהבה, את מפיצה אהבה סביבך, ומגדילה את מאזן האהבה בעולמך. 
אדם אוהב יוצר עולם אוהב, ותחושתו בעולם שלו היא של מלאות, פתיחות, שלמות, בטחון ואושר.











באותה תקופה שקלתי ברצינות לשכוח מחלום הזוגיות שלי ולתייג אותו כחלום מיושן, שאינו יכול להתגשם עבור אנשים מן ה-'סוג' שלי, ולכן - 'לא צריך לקרות לי'. אבל למרות כל הקשיים הרגשיים שהתמודדתי איתם, כאבי הלב החוזרים ונשנים, האגו שנפגע שוב ושוב, ותחושת הכישלון, שמעולם לא חשתי קודם בשום תחום של חיי, למרות כל אלה, החלטתי שאני לא מוותרת: רציתי להיות נשואה, ורציתי להיות אמא, ורציתי שזה יקרה בדיוק בסדר הזה.. מבחינתי, זו הייתה ההחלטה החשובה הראשונה שעשיתי, בדרך להגשמת המטרה המיוחדת הזו – יצירת זוגיות בריאה, אוהבת, מתפקדת."



כנרת טל מאיר היא בעלת תואר שני בפילוסופיה של המדע, ובעלת הכשרה מעמיקה במגוון שיטות אימון. 
שנים שהיא עוסקת בטיפול ויעוץ בעזרת עקרונות שמקורם בשיטת ההונה. 




ריקי ברוך

7 תגובות:

  1. נשמע מאוד מעניין. וכמי שמאמינה שאם אתה מחייך גם העולם מחייך בהחלט אפשר להבין את גישתה לגבי האהבה.
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. מתוך סדנאות "המסע אל עצמי" שחזיתי (לא מעט) בחיי אני מאמינה שכל מה שאני עושה הוא בר השפעה על מה שאני חווה בחיי. תודה לך.

      מחק
  2. אם זה עובד, זה נכון לך. אני לא מאמינה שאפשר להשתנות רק מקריאת ספר, אבל אולי כחלק מ'סל' שלם של אמצעי טיפול זה עוזר.

    השבמחק
    תשובות
    1. נהנתי מאוד מקריאת הספר. הוא ריתק אותי. למדתי על תורת ההונה עליה ידעתי באופן חלקי. בתור אישה נשואה לא נדרשתי לאימון לזוגיות, אבל ניסיתי על עצמי את המטלות והתרגילים וגם נהנתי להתחבר אליהם מתוך בחירה. לא מאמינה שעצם היותי מאמנת אישית היה במקרה הזה סוג של יתרון על פני קוראה אחרת. אגב הספר כולו מופנה אל הקוראות בלשון נקבה.

      מחק
  3. נשמע מעניין. לא ברור לי לגמרי מה מיוחד דווקא בשיטה העתיקה, אבל עושה רושם שזה דומה לעוד דברים, והעיקר שעובד.

    כיף לקרוא אותך שוב, חברה ☺

    השבמחק
  4. נשמע מעניין. לא ברור לי לגמרי מה מיוחד דווקא בשיטה העתיקה, אבל עושה רושם שזה דומה לעוד דברים, והעיקר שעובד.

    כיף לקרוא אותך שוב, חברה ☺

    השבמחק