יום שישי, 24 בנובמבר 2017

קצצתי, קלפתי, ערבבתי וטגנתי לביבות ירק.




בישולי יום שישי מקבלים אצלי כפל אהבה וזמן. ההתרגשות לקראת בואם של ילדי ובני זוגם מעוררת בי את החדווה לגוון ולחדש בכל סופ"ש מחדש.
אני אוהבת שולחן גדוש מטעמים וסלטים. הצבעים משחקים תפקיד משמעותי במראה השולחן.








השבוע התחדשתי במנדולינה איכותית מבית סלייסר של כרמל דיירקט. 
מנדולינה חדשנית לחיתוך מהיר עם הגנה מושלמת לאצבעות ידי הזריזות...ולחיתוך ללא מאמץ מיותר

המנדולינה החדשה מגיעה עם  3 סכיני נירוסטה איכותיים מתחלפים שצורתם V.
סכין שטוחה לפריסה דקה, סכין לחיתוך גלי, וסכין מגרדת גסה בו השתמשתי להכנת  לביבות הירק . 
יתרון משמעותי שלא היה לי במכשיר הישן הוא העובדה שניתן לכוון את עובי הפריסה בין 1-9 מ"מ.
ואת עובי החיתוך הג'וליאני לגודל 6 או 9 מ"מ.
לביבות, סלטים, ירקות קצוצים למרק הירקות ועוד שפע מתכונים שחומרי הגלם שלהם הם ירקות טריים 
עברו תחת המנדולינה החדשה והפכו לתבשילי שבת משובחים






לביבות ירק במנדולינה
מרכיבים:

גזר בינוני
בצל גדול 
תופח אדמה
קישוא 
חופן פטרוזיה קצוצה
פלפל שחור גרוס
עשבי תיבול במטחנה
ביצה

טבעות בצל ירוק טרי
2 כפות קמח תופח
מלח ים

ההכנה
גררתי את כל הירקות לתוך קערה רחבה תוך שימוש במנדולינה

בחרתי מינימום עובי כי כך אוהבים אצלי יותר. 
הוספתי את התבלינים, הבצל הירקות והפטרוזליה

הוספתי ביצה וקמח 
במחבת רחבה עם מעט שמן טגנתי לביבות נפלאות והגשתי עם סלט כרוב






סלט כרוב אדום 
מרכיבים
ראש כרוב אדום קטן
צרור פטרוזיליה קצוצה
מיץ מלימון טרי
מלח
עשבי תיבול במטחנה (אני משתמשת בעשבי תיבול של מלח הארץ)
שמן זית
חצי כפית סוכר
מעט חומץ הדרים


ההכנה
לחלק את ראש הכרוב לארבעה רבעים ולגרר על המנדולינה לפרוסות דקות. 
להעביר לקערה רחבה ולהוסיף את כל מרכיבי התיבול
לפזר את הפטרוזילה מעל ולערבב
מוטב להכין לפחות שעה לפני ההגשה כך משתלבים הטעמים זה בזה
הסלט מושלם למחרת היום.




את הקולפן שלי אני נוטה לא אחת לזרוק אל הפח יחד עם הקליפות.
יש לי מן חולשה כזו בלתי מובנת
עכשיו כשיש לי את הקולפן האיכותי של סלייסר המאפשר ארבע פעולות שונות של קילוף ירקות ופירות, חילוץ גרעיני תירס, הסרת ניצני תפוחי אדמה וקילוף קליפות הדרים אצטרך לשמור צמוד אלי מיד אחרי שאני מסיימת את השימוש בו כדי שלא ימצא את דרכו אל הפח...










ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה