יום שישי, 17 בנובמבר 2017

מה תרכשו בblack friday? - סחר של יום חדש.









השבוע הוא עלה לכותרות ופתח כמעט כל מבזק חדשות ומהדורת כלכלה שעלתה במדיה והרשת
הפריצה לאתר הסחר המקוון במודיעין, בסמוך לימי הקניות האטרקטיביים- חג הרווקים הסיני,
יום שישי השחור ודומיהם עוררו שוב את הדיון סביב יעילותו של דואר ישראל  וכושר עמידותו של המוסד הוותיק בעומס הגובר.






קדחת הקניות של יום שישי השחור עוד לפנינו. רבים כבר ערכו את רשמית הקניות והעמידו אותה על hold. 
כשיגיע הרגע תתבצע הרכישה, ועוד חבילה תעשה את דרכה לישראל






שלושה חודשים חלפו מאז נפתח מרכז הסחר המקוון של רשות הדואר במודיעין
בסוף השבוע כשהגעתי למקום נפרש למולי מרחב של 18 דונם שכל ייעודו מרכז מיון ארצי לחבילות שערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. היקף השקעה באתר מוערך בכ-100 מיליון שקל והוא כולל השקעה בציוד ובטכנולוגיה מהמתקדמים בתחומו בעולם, עד שהוא ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה, ומחליף את שיטת המיון שהתבצעה ברובה באופן ידני. 250 איש עובדים במרכז המיון המקוון.



כשהייתי ילדה שרנו על האוטו האדום שהיה מביא מכתב עם בול. היום, חמישה עשורים אחרי, מביא האוטו האדום  בעיקר חבילות, והרבה.
זמינות גבוהה לרכישות כדאיות מאתרי קניות בארופה, ארצות הברית וסין, 
הגבירו את העומס על דואר ישראל ואילצו אותו לעשות את מה שהתבקש יותר מהכל:
מהפך, שינוי ובעיקר התייעלות מחשבתית במישורים רבים.
במטרה להעביר בפרק זמן מדוד של 48 שעות את כל מסת החבילות שנוחתת בנתב"ג ברגע נתון ועד לנקודת האיסוף 
נדרש דואר ישראל לקדם את אותו פרויקט הצומח לנגד עינינו ממש בימים אלו.






בזכות הקמתו של אתר הסחר המקוון עובר כל פריט ש"עשה עליה ארצה" דרך נתב"ג, תהליך שיקוף ביטחוני, מכס, פיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. 
לאחר מכן מופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. 
הפריט נשלח ליחידה הסופית שם יאסף בידי הלקוח בהתאם להודעה על הגעת הפריט. 

מסועים, עגלות ושקים לבנים, ביניהם מתרוצצים העובדים מלאו את האולם הענק בו בקרתי זה מכבר.
כל פריט שהגיע מהמסוע נותב במהירות וביעילות אל השק שיקשר ויועמס בלילה ל"אוטו האדום" משם יסע לנקודת האיסוף. 






  
אופייני לדור המקוון שנולד וגדל כאן היום, אפס סבלנות להמתנה. שירותים שלא נערכים בתאם לקצב הזמן נותרים מאחור ויוצרים תסכול ואי אמון בינם לבין הלקוח.
תקופה מאוד ממושכת היה גם דואר ישראל במקום הזה. עתה כאשר חישוב המסלול מחדש כבר בשיאו, למדו הנוגעים בדבר לטפל בלקוח בצורה נכונה וחכמה . 
בעיות בסיסיות במערך הכללי נפתרות בהדרגה, המסקנות נלמדות הלקחים מנותבים לעוד צעד אחד בדרך לשרות יעיל ומספק עוד יותר. 






עד למחציתו של החודש, נובמבר 2017,  נשבר שיא חדש של הזמנת רכישות מחו"ל. 
סך של 500 טון חבילות "עשה עליה ארצה" ועבר דרך מרכז הסחר המקוון במודיעין. 
הצפי עד לסופו של החודש יעלה באופן משמעותי עת תגענה ארצה החבילות מהרכישות של בלאק פריידי וסייבר מאנדי החלים עתה.
דומה כי כאשר יגדל הפטור  למע"מ מעל ל 75 דולר, יגדל הסחר עוד יותר. 
מרכז הסחר המקוון ערוך כאמור לקלוט ולמיין מעל 100 מליון חבילות בשנה. (רוצו להזמין כבר עכשיו!!! ) 
אין ספק שהשבת אמון הציבור בדואר ישראל היה גדול האתגרים שניצב בפני ההנהלה. 
מזה שנתיים מושקעים ומושקים בחברה חידושים משמעותיים בתחום השרות. 








האפליקציה והאתר מאפשרים זימון תורים למועד נבחר, הורחבו שעות הפעילות בסניפים, חל גידול במספר נקודות המסירה והן התרחבו גם אל מחוץ לבתי הדואר בסניפי שופרסל, קניוני עזריאלי ובקרוב גם בלוקרים בתחנות הדלק. נוסף מגוון שרותי דואר בסניפים ובאון ליין. דואר שליחים, השרות הבולאי, בנק הדואר, אמצעי ההודעה ללקוח שופרו וכיום מרביתן מגיעות בSMS  ועוד לא תמה הרשימה.









בזכות ההתייעלות יודע הלקוח היכן החבילה שלו נמצאת בכל רגע נתון. 
המשולש המושלם של:
מיידע - INFO, מיון ומסירה- SMART ומספר פתרונות לאספקת המוצר- CHOIC
מהווים כיום את לב השרות והטיפול בלקוח בצורה חכמה.







כבר נרשמתם לאתר הדואר ואתם עוקבים אחרי החבילות שלכם מכאן ?






ריקי ברוך 










7 תגובות: