יום שלישי, 9 באוקטובר 2018

לביבות תירס בריאות









"מה להכין לך לשבת?" שאלתי את הבכורה ביום חמישי שחלף.
"לא יודעת!" ענתה לי כמו תמיד.
זה לא מקדם אותי"! עניתי לה. 
"אחשוב ואשוב אליך"! השיבה ונעלמה.

כעבור שעה הגיעה הבשורה: "אני רוצה לביבות תירס!"
נשמתי לרווחה ודאגתי לברר אם יש לי את כל המרכיבים דקות לפני שיצאתי לקניה השבועית.


אני אוהבת לפנק אותם במטעמים שהם הכי אוהבים. זה לא דורש ממני כלום מלבד לדעת מראש מה מתחשק להם.
בכל שבת בצהרים כשאנו מסבים לשולחן המשפחה, אני מאלתרת מנות שונות לבקשת הסועדים.
תמיד זה כייף. תמיד זה מחבר והכי כייף שבסוף הארוחה נארזות המנות שנותרו והולכות אתם לשבוע חדש.
















מרכיבים
 
כוס וחצי גרעיני תירס
ביצה
רבע קילו גבינות - מלוחה, סקי, קוטג, צהובה
מעט פלפל שחור גרוס
כף פירורי לחם
2 כפות קמח תופח

ההכנה
מערבבים יחד את כל חומרי הגלם, מכסים ומצננים לפחות מחצית השעה במקרר לספיגת הנוזלים.
יוצרים לביבות בגודל בינוני
מניחים על גבי תבנית מרופדת בניר אפיה תוך הקפדה על מרווחים כי הן מתפשטות בתהליך האפיה.

אופים מחצית השעה בחום 180 מעלות ועד הזהבה.
מוציאים ומצננים ורק אז מחלצים עם מרית דקה מהתבנית


*ממליצה להגיש עם סלט ירקות טרי. 
*אפשר לאפות גם בתבנית שקעים ואז נוצרות מאפינס תירס גדולות יותר. 





  



כל סלט יתאים










ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה