יום שלישי, 15 בפברואר 2022

המקום שבו אני יכול להיות, שבר, מכוון המצפנים, ביתי אינו מבצרי ואהבה כתובה בכוכבים - חדשים על מדף הספרים

 


שבר מאת כינרת מעיין
"שבר" מאת כינרת מעיין בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מרגש ומרתק, ספר שעוסק בעולם פנימי מורכב, בהתמודדות פנימית ובניסיון למצוא מזור. בראשה של הגיבורה עולות הרבה מחשבות קיומיות והיא מנסה למצוא דרך שתיקח אותה מהקיום היום יומי כדי להתמלא.
באמצע החיים, בגיל 52 , גליה מועדת ושוברת את הקרסול. האבחנה-שלושה שברים שמחייבים ניתוח. במהלך החודשים הבאים היא מוצאת את עצמה במצב של הסתגרות ארוכה והתנתקות משגרת חייה כאם, רעיה ואשת מקצוע.

  

בשבועות המכריעים האלה, כשהיא אחוזת חרדה מהחזרה אל העולם, דומה שכל משאביה הפיזיים והנפשיים, אינם מספיקים כדי לסייע לה בהתמודדות עם הלא מוכר והלא ידוע.
את הכמיהה לאסוף את השברים ולהשיב לעצמה את היציבות והאמונה בחיים, מלווה צל שאינו מרפה של מועקה וחרדה.
במהלך השכיבה הממושכת בבית, נפתחת תודעתה של גליה לרבדים עמוקים שעד כה לא הקדישה להם תשומת לב מספקת. כעת היא בוחנת מחדש את ילדותה, את קשריה המשפחתיים, את עבודתה ובעיקר את כמיהותיה המודחקות.

כינרת מעיין, ילידת 1964, תושבת כפר סבא, מורה לספרות ולמחשבת ישראל, בעלת תואר ראשון ושני בספרות חז"ל, ומנחת קבוצות מוסמכת. זהו ספרה הששי.

גם כשאינו סיפור ביוגרפי, שואב הספר "שבר, השראה מאירועים שקרו בחייה של כינרת. כינרת מעיין: "לפני חמש שנים שברתי את הרגל בצורה מאוד רצינית. זאת הייתה נפילה מטופשת, לא משהו הרואי. פשוט עיקמתי את הרגל וברגע אחד הסתבר שהשבר מאוד רציני. זה למעשה לא היה שבר אחד, אלא כמה שברים. עברתי שני ניתוחים והייתי מושבתת להרבה חודשים. לראשונה בחיי לא יכולתי לזוז. היות שאני גרה בבית עם קומות לא יכולתי אפילו להתנועע בתוך הבית שלי. במשך חצי שנה הייתי סגורה בחדר השינה בקומה העליונה והדרך היחידה שלי לרדת הייתה להתיישב על המדרגות ולרדת על הישבן".

האמת היא שגם אני הייתי "לא רחוק משם". "חידלון השבר" הוא תקופה מתסכלת של חוסר נגישות ותלות מוחלטת באחר. אין לך יכולת להתנועע, להתנייד וגם לא לבצע חלק מהפעולות היומיומיות שנראות פשוטות לכל אדם בריא. הכנתם פעם כוס קפה עם גבס והצלחתם לנייד אותה על רגל אחת למקום הישיבה שבחרתם, בקפיצות?
אהבתי את הספר. הרגשתי הזדהות מוחלטת עם גליה שהרי גם אני שברתי את הקרסול וגובסתי, לשמחתי ללא ניתוח. מכאן ואלך מתפתחת העלילה למקומות אישיים ואחרים ומעוררת אמפטיה והמון מחשב. אני שולחת לכם המלצה חמה. 

"שבר" מאת כינרת מעיין. הוצאת הספרים "אוריון", 201 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים ובאתר ההוצאה.




*מכוון המצפנים מאת דורון סיון

"מכוון המצפנים" מאת דורון סיון, הוא רומן מרתק, אינטלקטואלי, שופע תובנות ורעיונות מדעיים ופילוסופיים, לצד סיפור הרפתקאות מסקרן שכולל התמודדות עם יצורים מיתולוגיים, אתגרים לוגיים ואף סיפור אהבה

חשבתם פעם על הדרך שבה אתם מקבלים החלטות, וכיצד היא משפיעה על העולם הסובב אותנו? זה יישמע אולי מפתיע, אבל גם אייזיק ניוטון, בדק את הנושא כבר בשנת 1700. מסקנתו הייתה שהאופן שבו בני אדם מקבלים החלטות יביא את העולם לאבדון בשנת 2060.




שלוש מאות שנה לאחר מכן מתגלים כתביו של ניוטון ומוצגים לקהל הרחב במוזיאון בירושלים. מדען סקרן מפענח את הכתבים, ובהתאם להנחיות המוצפנות בהם, בונה "מערכת לקבלת החלטות" ויחד עם קבוצת נערות על הרצף האוטיסטי, יוצא למסע מאתגר שמתקיים בחלומות.

בדרכם הם פוגשים מנהיגים רוחניים, מדענים ואמנים שמסייעים להם ואף מגדירים עבורם "דיברות" חדשים, כדי לאפשר למשתמשים במערכת לקבל החלטות נכונות וליצור עולם טוב יותר.

הספר "מכוון המצפנים" קורא תיגר על הנחות מוצא שהשתרשו בנו, ובמעטה של ספר הרפתקאות, יגרום לכם להמשיך ולהרהר ברבדים השונים שבו, גם לאחר סיום הקריאה.

דורון סיון, (59), נשוי ואב ל- 3 מחיפה, פיזיקאי ובעל תואר שני במנהל עסקים. מוכר בישראל בזכות רבי המכר שכתב לאורך השנים בתחומי מחשבים, תקשורת וסייבר. מייסד שותף בחברה שפיתחה פטנטים בתחום בינה מלאכותית. ספריו הקודמים: "מדריך רשתות לטכנאי PC", "מדריך Hacking ואבטחת מידע", "ומדריך חומרה ותוכנה לטכנאיPC " שימשו כחומר הלימוד הרשמי במרכזי ההדרכה למחשבים המובילים בישראל. "מכוון המצפנים" הוא רומן הביכורים שלו.

"הספר משלב עלילה עתידנית עם מסרים בתחום קבלת החלטות. אם אתם מרגישים תקועים בחיים, שאינכם מתקדמים לשום מקום, למרות שאתם חכמים ומוכשרים, קריאת הספר תסב לכם ענין רב".

“כתיבה מעמיקה ומרתקת המשלבת את עולמן המיוחד של נערות על הרצף האוטיסטי, שבחלומותיהן המשותפים הופכות את קשיי היום יום לחשיבה ייחודית ולתובנות מרחיקות לכת הראויות לדיון המשך" - עמוס שפירא, מנכ"ל לשעבר של סלקום ואל על, נשיא אוניברסיטת חיפה לשעבר, ויו"ר אלו"ט - אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם.

"מכוון המצפנים" מאת דורון סיון. הוצאת הספרים "אוריון", 417 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה.





*ביתי אינו מבצרי מאת עיינה פידמן

"ביתי אינו מבצרי" מאת ד"ר עיינה פרידמן בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מרתק ומסקרן המתרחש במגדל רב קומות ברמת גן. אפרת, גיבורת הספר, מדמה את המגורים שם לחיים במגדל בבל עכשווי שמיטלטלים בין השאיפה לחיים רגועים לבין כאוס שנוצר בשל תקשורת לקויה ומנהגים שהביאו עימם דיירי הבניין ממקום מגורים קודם.

לעיני הקוראים מצטייר פסיפס דמויות ססגוני, ובו דיירים מכל הגילים, מכל סוגי ההשכלה ובעלי עיסוקים שונים ולעתים אף משונים מתנהלים בחיי היום יום, באירועים, בשמחות או במריבות.

נגד רצונם ושלא על פי בחירתם הופכים הדיירים לשותפים לצלילים, לניחוחות ולמראות של שכניהם לבניין ונאלצים להסתגל לחשיפה זו ולרוב גם להשלים איתה.


בין דיירי הבניין נפגוש איש עסקים, שמתברר שהוא בונה יכטות וגם דייג בשלן. כשהוא עולה במעלית עם שק יוטה ממנו מבצבץ ראש של כריש עולה מפלס הסקרנות והדיירים מנסים לדובב אותו על המראה המפתיע - ללא הצלחה.

ידידות חמה נרקמת בין אדם מסוגר זה לבין שכן הנתקל איתו במעלית - קצין משטרה - איתמר. איתמר מוזעק לקומת החניון לאחר ששופטת שמתגוררת בבניין סבורה שאחד האנשים ששפטה לחומרה אורב לה בתחתית החניון. איתמר חש לעזרתה, עוקב אחרי האדם ומגלה שהוא אחד הדיירים הקשישים שלא יכול היה להמתין עד שיגיע לקומתו ורץ במורד החניון להטיל את מימיו.

בין ההתרחשויות מתפתח רומן בין סטודנט ומדריך כושר, סטודנטים עליזים שגרים יחדיו מספקים מנות רכילות לקשישות שיושבות בכניסה לבניין ומריבות קטנוניות בין דיירים בנושא שקט וניקיון.

בפרקים אחדים צצים אירועים ממלחמות שעברו על המדינה, אירוע רעידת אדמה שמטלטל את הבניין רב הקומות על דייריו המפוחדים ואף התמודדות הדיירים בתקופת הקורונה.

ד"ר עיינה פרידמן, תושבת רמת גן, היא אומנית רב תחומית (וידאו, פיסול ומיצב) ואוצרת תערוכות אומנות המתמקדות בעיקר בנושאים חברתיים. "ביתי אינו מבצרי", הוא הרומן השלישי של עיינה אחרי "שיק פאריז" שעוסק בתקופה החשוכה בתולדות האנושות – השואה, וספרה השני "דווקא אשכנזיה נחמדה", שעוסק באירועים על רקע פערים עדתיים. שלושתם ראו אור בהוצאת "אוריון". בכל אחד מספריה מקפידה עיינה להשתמש במציאות כחומר ביד היוצר וזה עוד יותר מתבקש במקרה של בניין עם שכנים. זה יכול להיות ויכוח על חנייה או מסיבת קריוקי שיצאה משליטה.

עיינה פרסמה עד כה 12 ספרי ילדים, העוסקים במצבים מורכבים בחייהם של ילדים, ובפרקים מתולדות העם היהודי. כמו כן, בעברה כתבה לעיתון "על המשמר", "משקפיים" , "סטודיו" ולמקומון ירושלמי.

"הספר נולד מתוך שהייה ממושכת בבית, שנכפתה עליי כמו על כולם בגלל הקורונה", מספרת ד"ר עיינה פרידמן. "התחלתי להיות יותר מודעת למה שקורה בבניין המגורים שלי. יש פה כ-120 דירות ומאות דיירים. לפני הקורונה היו המגעים בין הדיירים בבחינת 'שלום שלום' במעלית ותו לא. נהגתי לצאת לעבודה וחזרתי הביתה לעיסוקיי ולמשפחתי. בשנים בהן התגוררנו בירושלים, גרנו ביחידת דיור נפרדת. צורת החיים במגדל רב דיירים, התניידות במעליות ובחניון משותף מרגיש כמו קיבוץ עירוני כשקבוצה גדולה של אנשים צריכה להחליט על כללים מסוימים, שלא עולים תמיד ברוח טובה או מתקבלים על כלל הדיירים בבניין".


"ביתי אינו מבצרי" מאת ד"ר עיינה פרידמן. הוצאת הספרים "אוריון", 156 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים וברחבי הארץ ובאתר ההוצאה 




*אהבה כתובה בכוכבים מאת אורית רז

"אהבה כתובה בכוכבים" מאת אורית רז הרואה אור בימים אלו, הוא רומן מרגש ונוגע, המבוסס על סיפור אמיתי.


כשלגופו בגדים של קצין נאצי, נאלץ גיבור הסיפור, יהודי מעונה שנמלט מגטו ורשה, לחפש לעצמו מקום ללון כדי לשרוד. בחיפושיו הוא מגיע לגן הסקסוני, שם הוא פוגש בקסיה, משרתת צעירה ונאה של קשישה ורשאית, וזו מזמינה אותו אל ביתה.
עלילת הספר נעה בין עברן של הדמויות לבין ההווה שלהן, בין הצורך ההישרדותי להסתיר זהויות לבין אהבת נעורים ארוטית שלאורה נופלים מסכי השקר בזה אחר זה וזהותם של הגיבורים הולכת ונחשפת.
העלילה המרתקת, משלבת את גורלן של הדמויות בהיסטוריה של העיר ורשה תחת הכיבוש הנאצי, והיא הולכת ונפרשת בעולם אנטישמי, הולכת ומתגרה בחוקיו של השלטון העריץ עד לפרק האחרון והמפתיע.

אורית רז היא סופרת פופולארית ועטורת פרסים לילדים ונוער. בשנים האחרונות היא הולכת וכובשת את מקומה גם בקרב הקוראים המבוגרים.
"אהבה כתובה בכוכבים" הוא הרומן השלישי שלה. קדמו לו הספרים: "מי בכלל דיבר על אהבה", ו"אני שלך ואת שלי".
"אהבה כתובה בכוכבים" מאת אורית רז. הוצאת "דני ספרים", להשיג בחנויות הספרים ובאתר בהנחה.








המקום שבו אני יכול להיות מאת נסים מטלון - מנהיגות וסיפור חיים כיצירה משותפת

המקום שבו אני יכול להיות מאת נסים מטלון בהוצאת "ספרי ניב" מביא את סיפור חייו של הכותב ומתאר את אופי מנהיגותו, שהלכה ונבנתה נדבך על גבי נדבך במשך ארבעים שנות עשייה, ומנסה להבין את ייחודה, מקורותיה והסיבות להשפעתה הנרחבת. מסעו לגילוי ולמיצוי מנהיגותו רצוף בהתבוננות פנימית, בדיאלוג עם עצמו ועם סביבתו וביצירת מענים אנושיים, ניהוליים ואותנטיים היוצרים מקום מצמיח לכולם.

הספר מאיר אירועים קטנים כגדולים בחייו, לצד תיאור תהליכי ניהול וביטויי מנהיגות בתפקידיו השונים, שהמרכזי בהם הוא מנכ"ל תוכנית קרב.

התבוננות מעמיקה באירועי החיים המתוארים קושרת בין סיפור חייו ובין אופי מנהיגותו. שני צירים אלה מצויים בתנועה, בהתהוות מתמדת ובהשפעת גומלין הדדית, גם תוך כדי כתיבת הספר.

הספר מציע מנהיגות אחרת, אנושית וקשובה, יצירתית ומאתגרת. מנהיגות הרואה את עיקר תפקידה בפיתוח יכולות המנהיגות של שותפיו לדרך, הן בהיבטים מקצועיים והן בהנהגת חייהם. תמצית תפיסת המנהיגות שמציע מחברו מופיעה בשם הספר. הוא לקוח מתוך כתובת קיר בבית ספר בשפרעם, ובה פונה תלמיד למחנכו, ובעצם לכל מבוגר, כדי שזה יסתכל על המקום שבו הוא יכול להיות, על הפוטנציאל שלו, ולא על המקום שבו הוא נמצא כרגע. ההיענות לפנייה הזו – להקשיב, להתבונן, לראות את הייחוד בכל אחד ולהעניק לו תחושת ערך ומפתחות להנהגת חייו, היא עיקר שליחותו של מנהיג ערכי, מיטיב ומשפיע.


הדברים בספר מקבלים משקל מיוחד על רקע משבר המנהיגות שאנחנו חווים בעצם ימים אלה. ואכן, מוצעת בהם אלטרנטיבה שיש בה כדי לסייע למנהלים ולמנהיגים לבחור בדרך הנהגה מיטיבה, ומעניקה לכל אדם את האפשרות להתכתב עם הרעיונות שבספר על הנהגת חייו שלו.

נסים מטלון, מאנשי החינוך והמנהיגים החינוכיים המשפיעים בארץ בעשרות השנים האחרונות, היה למעלה מעשרים שנה מנכ"ל תוכנית קרב, המוכרת בשם קרן קרב, והיווה מקור השראה לעובדיה ולמאות מוסדות חינוך מכל חלקי החברה הישראלית שבהם פעלה התוכנית. הוא עיצב את דמותה הייחודית של התוכנית והוביל שיח חינוכי בתוכה ובמעגלי השותפות הרבים שלה. התוכנית בהנהגתו הביאה לתוך מערכת החינוך רוח אחרת, שהתבטאה בפדגוגיה אלטרנטיבית, שבה ניתנה תשומת לב לאיכותן של אינטראקציות אנושיות, לפיתוח של תחומי העשרה ייחודיים ודרכי הוראה-למידה המזמנות אקטיביות, מעורבות, פיתוח אישי וחברתי, סקרנות, יצירתיות ופיתוח תחושת ערך.

מטלון ניהל גם, במשך למעלה מעשור, את בית הספר התיכון בערד. בתקופה זו הפך בית הספר לדוגמה ולמופת למוסד חינוכי ערכי, חדשני, יוזם, לומד ומפעיל ניסויים חינוכיים, כדוגמת "הקהילה הצודקת".
את צעדיו הראשונים במערכת החינוך עשה מטלון בבית הספר התיכון באילת כמורה, עוד בהיותו חבר קיבוץ אילות. בשנים אלה עיצב את דרכו החינוכית אישית.
"המקום שבו אני יכול להיות" מאת נסים מטלון. הוצאת ספרי ניב, 165 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

 





















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה