יום רביעי, 9 בפברואר 2022

חיים קלים חיים קשים, סמוראי בעסקים, פתק קטן, פתק גדול - שלושה ספרי עיון מומלצים



חיים קלים חיים קשים מאת עדנה ברק
מרגישים שהחיים קשים? מרגישים מועקה תמידית? חוסר מוטיבציה? סובלים מביטחון עצמי נמוך? באמצעות היכרות עם העולם הרגשי שלנו, כולנו יכולים לבחור להשתנות ולהפוך את חיינו לקלים.

"חיים קלים חיים קשים" מאת עדנה ברק מספק לקורא כלים מעשיים להשתנות ולחיות חיים קלים במקום חיים קשים. אין כאן תיאוריה ומושגים מסובכים. יש כאן דיוק מקצועי שמוצג בשפה פשוטה, מובנת לכול.

"אין צדק בעולם הזה!" אומר אלחנן הקורבן; "שרק לא יהיה יותר גרוע..." אומר יהושוע התקוע; "אני צריך להספיק", אומר דץ, האץ-רץ; "אני ממוקד במטרה שלי, ואשיג אותה בעתיד!" אומר גד הממוקד; "אני עושה ואני שמח, אבל יש לי ספקות", אומר מנחם שמתקדם ובולם; "החיים הם חגיגה והזדמנות. אני חי בביטחון עצמי, בשמחה ובאהבה ומקבל מתנות מהחיים", אומר לב שלו ואוהב.



ששת הטיפוסים נמצאים בתוכנו, והיכרות איתם תאפשר לנו לעבור מאחד לשני. לכולנו עולם רגשי משותף שבנוי מ-12 סודות רגשיים. הם שקובעים איזה טיפוס נהיה. הסודות מנהלים אותנו בלי ידיעתנו (אחרת הם לא היו סודות). הפתעה: מעולם לא שמענו על טיפוסים ועל סודות רגשיים. מעולם לא סיפרו לנו שהחיים לא חייבים להיות קשים.

המחברת משוחחת איתנו ומציגה בהומור ובחמלה, דוגמאות מוכרות מחיי היומיום של כולנו: איך לעבור מ"אין" ל"יש", איך לחזק את הרצון ולהשיג הישגים, איך לרכוש ביטחון עצמי, אסרטיביות, שמחת חיים. זה פשוט: כדי לשנות את חיינו לטובה צריך רק להבין, לרצות ולעשות.

אנחנו יכולים להמשיך לחיות כמו "אלחנן הקורבן" או "יהושוע התקוע", אך אנו גם מוזמנים לבחור לחיות כמו "לב, שלו ואוהב": בתחושה של ראוי ורצוי, בביטחון עצמי, בשמחה, בתחושת יכולת, עם הישגים, אהבה ושפע.

עדנה ברק היא פסיכולוגית חברתית, ארגונית ותעסוקתית, יועצת ארגונית בכירה. בין השאר הייתה חברה בכירה באיפ"א (האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני) ואחראית על המיון הפסיכולוגי לקורס טיס. היא עבדה עם ההנהלות של החברות המובילות במשק בתחומים של ייעוץ ארגוני, ייעוץ אישי למנהלים והדרכות ניהוליות, בהן תדיראן, קומברס, בנק לאומי, אגרסקו ומכון וייצמן.

בשנת 2005, לאחר חמש שנים של מחקר מעמיק בנושא השינוי, פיתחה את הגישה "האומץ לשנות" – גישה חדשנית וכמעט מהפכנית לנושא השינוי של אנשים וארגונים. הגישה מיועדת לאנשים בריאים ומתפקדים. המוטו של הגישה הוא שרוב האנשים, רוב הזמן, חיים בצורה רגשית לא נכונה. התוצאה: החיים מביאים איתם סבל רגשי. העולם הרגשי של כולנו מורכב מ-12 סודות רגשיים. אנחנו החלטנו איך נחיה עם כל סוד, ולכן אנחנו יכולים גם לשנות ולקבל החלטה חדשה. השינוי מושג באמצעות מודל שיטתי בעל שלושה שלבים: הבנה - של הסודות הרגשיים, הטיפוסים והפנטזיות שלנו, הסכמה לשנות ועשייה קלה: לא מדובר בתהליך ארוך וקשה. ברגע שמדליקים אור בחדר (= מופיעה תובנה) החושך נעלם. באותו רגע ממש.

"חיים קלים חיים קשים" הוא ספרה החמישי. הספר מבוסס על השיטה 'האומץ לשנות', שפיתחה. ספריה הקודמים: "נקודת מפנה בקריירה", "לחזור למעגל העבודה", "מבצעי פרישה מרצון" ו"המדריך האישי לשינוי קריירה ומציאת עבודה".

לדברי עדנה ברק (73), אימא לשתי בנות וסבתא לשלושה נכדים, היא בזבזה את רוב שנותיה בתחושת "אני לא בסדר". בלי ביטחון עצמי ועם הרבה ביקורת עצמית, מרירות וכעס. לטיפוס כזה היא קוראת בספר "אלחנן הקורבן" – אדם שהוא כל הזמן קורבן של אחרים. אנשים אחרים מקבלים קידום והטבה -, הוא לא. אנשים אחרים יודעים מה לומר ומתי - הוא לא . אנשים עומדים בתור לאוכל והוא עומד בלחץ - כולם יקבלו ורק לו לא יישאר. "אלחנן הקורבן חי בעולם של אין, לא בעולם של יש", מסבירה עדנה. "זה עולם של מאבקים. הוא מרגיש דחוי מאוד ולא רצוי. הוא מפוטר ממקום העבודה שלו והוא לא מבין למה. הוא איש מקצוע טוב, אבל הוא דחוי כי יש לו ביקורת חריפה מאוד על אחרים. זה נראה לו לגיטימי לבקר אחרים כי יש לו ביקורת יותר גדולה על עצמו. יש לו קול פנימי שכל הזמן תוקף אותו ומותח עליו ביקורת: 'למה אתה שותק? למה אתה לא מצליח?!'".

"חיים קשים חיים קלים" מאת עדנה ברק. הוצאת "ספרי ניב", 150 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת, או באתר של עדנה ברק מופיע גם כספר שמע.





פתק קטן, פתק גדול מאת אריאל פינטו

400% גידול -מנכ"ל מרצדס ישראל לשעבר חושף את סודותיו המקצועיים להצלחה

"פתק קטן, פתק גדול" מאת אריאל פינטו בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר ניהולי-אימוני שמציג לפניכם מגוון כלים להצלחה בעסקים בפרט ובחיים בכלל, ובהם שיטות וטכניקות להגדלת המכירות, לשיפור התוצאות העסקיות ולהגשמת מטרות.

כיצד להגדיר מטרות לחיים ולהגשים אותן? איך להתנהל בצורה יעילה וממוקדת? איך ניתן להגיע לגידול של מאות אחוזים במכירות?
הספר אינו טקסט ניהולי קלאסי, הוא לא מתייחס לכל הנושאים והסוגיות שקשורים לניהול, ולא תמצאו בו דיון על ניתוח דוחות כספיים או על ניהול מלאי. מה שכן תמצאו בו הן שיטות וטכניקות בלעדיות ומוכחות שיעזרו לכם להצליח!



לספר שני חלקים עיקריים. החלק הראשון דן בעקרונות מרכזיים, לא רק לעסקים אלא לחיים בכלל, עקרונות שאריאל חי על פיהם ושהביאו אותו למקום שבו הוא נמצא כיום. את העקרונות הללו אפשר (וכדאי) ליישם בניהול היום-יומי – התוצאות יהיו מהירות מכפי שאתם מצפים. עקרונות אלו נוכחים ורלוונטיים גם לחלקו השני של הספר שמתרכז בצד הניהולי. הפרקים בחלק השני עוסקים בנושאים ניהוליים, כמו שירות ומכירות, ושם תוכלו למצוא גם הרבה מאוד טכניקות יעילות שאריאל השתמש בהן רבות והובילו אותו להצלחות ולהגשמה של יעדים ושל חלומות.

בסופו של כל פרק מופיע עמוד בד"ח, שמסכם את העקרונות המרכזיים שלו. ראשי התיבות של בד"ח הם "בדיקות חיוניות", אותן בדיקות שכל טייס מבצע לפני המראה. הבד"חים הם מעין צ'קליסט לכל נושא ולכל פרק ומסכמים את העקרונות המרכזיים שמובאים בו.

אם אתם מחפשים הדרכה וכלים למימוש עצמכם בחיים, אם אתם בעלי עסק, מנהלים, נציגי שירות ומכירות או פשוט רוצים להצליח, ספר זה ייתן לכם יתרון יחסי שבאמצעותו תוכלו להתבלט, להתקדם ולהצליח מהר מכפי שאתם חושבים!

אריאל פינטו נולד בארגנטינה, עלה ארצה עם משפחתו בגיל צעיר וגדל בחיפה ובבאר שבע. הוא כיהן בתפקידי ניהול בכירים בחברות מובילות במשק, כמו שטראוס, טיב טעם ויבואנית הרכב הגדולה בישראל, חברת כלמוביל. חברת הייעוץ APBC שאותה הקים פינטו לאחר פרישתו מכלמוביל, מספקת כיום שירותי ייעוץ לחברות מובילות במשק. בה-בעת הוא ממשיך להיות פעיל כאיש עסקים, להעביר סדנאות והרצאות ולכתוב פתקים קטנים וגדולים.

אריאל פינטו: "מאז שאני זוכר את עצמי כתבתי פתקים, ובהם הצבתי לעצמי יעדים אישיים ומקצועיים. תמיד חשתי צורך לאתגר את עצמי עד הקצה, לצלוח משוכות ומכשולים ולהגיע להישגים. בעבורי לא היה יעד שאינו בר-השגה: כתבתי את השאיפות ואת המטרות שלי על פתק, ורצתי קדימה כדי להגשים ולממש אותן. לאורך השנים פיתחתי שיטות להנעה עצמית ויישמתי אותן גם בעולם העסקים. צברתי ושכללתי עוד ועוד כלים למימוש עצמי ולניהול, עקרונות מרכזיים שמלווים אותי בחיים ובעסקים, כמו לזרוק את החכה, להביא את הדלתא או לקחת את הזהב. ניהלתי את מרצדס ישראל במשך עשור, ובספר זה אני חולק את הדרך שעברתי ואת סודותיי המקצועיים, שסייעו לי להגדיל את מכירות רכבי היוקרה של מרצדס פי חמישה!"

"פתק קטן, פתק גדול" מאת אריאל פינטו. הוצאת "ספרי ניב", 268 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.




סמוראי בעסקים מאת עופר מכמל
האם העסק שלך מוכן להיות סמוראי?
האם העסק שלכם הוא האגרוף הכי חזק שלכם? האם השיווק, המכירות, השירותים שאתם מציעים הם החרב הכי מושחזת שלכם? מה ההבדל בין איש מקצוע שיודע לספק שירות מסוים לבין בעל עסק מצליח? עשרות אלפי עסקים נסגרים בישראל מידי שנה ומאחורי כל אחד מהם סיפור עצוב על חלום שנגוז ובית שמתקשה לשרוד כלכלית. רוב אותם בעלי עסקים הם טובים מאוד בתחומם, אבל כדי שעסק יצליח, לא מספיק להיות טובים בשירות שמציעים. מרגע שפתחתם עסק, אתם כבר לא נותני השירות שהייתם. עברתם לעסקי השיווק והמכירות ואתם חייבים ללמוד לנהל עסק באופן מושחז ביותר. סגירת הפער הזה דורשת התפתחות מנטלית משמעותית. סטטיסטית, הסיבה לחוסר ההצלחה של 70% מהעסקים היא חוסן מנטלי נמוך.



עופר מכמל בספרו "סמוראי בעסקים", מציג את תפיסת העולם שלו על פיתוח עסקים, תפיסה שנולדה מתוך ניסיון עם מאות בעלי עסקים: איך עושים שיווק סיסטמתי שתוצאתו לידים איכותיים? איך מוכרים באחוזי המרה גבוהים? איך מכינים את העסק למשברים? וכיצד הכול קשור לחוסן המנטלי של בעל העסק? יש הרבה ספרים על עסקים - הספר משקף לכם את האמת מול הפנים.

הספר הזה הוא לא על עופר. הוא על היכולת שלכם לקחת את מה שיש לכם להציע – שירות או מוצר – ולהפוך זאת לאימפריה משגשגת. כמה גדולה? כמה שאתם רוצים.

עופר מכמל הוא בוגר מדעי המחשב ומתמטיקה (אוניברסיטת תל-אביב) ובמשך 17 שנה הוביל מהנדסים ומנהלים בהיי-טק ופיתח שירותים בעולמות הסייבר והייעוץ בחברות בין-לאומיות כמו IBM, HP ו- Gartner. עופר, אבא של יובלי, מרתוניסט שיצא לטרקים על הרים רבים בעולם לאחר שהשיל 45 ק"ג ממשקלו. את "סמוראי בעסקים" הקים מתוך שליחות להכפיל עסקים ולהציל בתים מפני קושי כלכלי אותו חווה בביתו שלו כילד.
מייד אחרי הצבא טס עופר ליפן עם חלום לקבל את החגורה השחורה בקרטה מהמורים הגדולים בעולם. במשך שנה וחצי חי במנזר לקרטה וספג את הגישה הסמוראית לחיים. את הגישה הזאת הוא מנחיל לבעלי העסקים איתם הוא עובד.
עופר מכמל מספר: "מורה לקרטה ביפן אמר לי פעם: "אני מעדיף שתיכנס לדוג'ו, תלבש חליפת קרטה, תעשה חימום ותיתן אגרוף אחד. וזהו. לך להתקלח, אבל שהאגרוף הזה יהיה האגרוף הכי טוב שיש לך לתת".

שירטל עמנו (סחוגל – תוכן ומדיה עם פלפל) - "עופר הצליח להוציא אותי מהמגננות שבניתי סביב עצמי והביא אותי לנקודה שבה העזתי להתמודד עם הפחדים והחששות שלי ולהכפיל את הכנסות העסק שלי פי שלושה בשלושה חודשים! הספר מרתק, קולח ויוצר את החיבור המעולה שעופר מציע בין פיתוח העסק לחיזוק הצד המנטלי. הסיפורים והדוגמאות מוחשיים ועוזרים להבין את התהליך שאני עוברת כבעלת עסק".

ליאור צדיקריו (מנכ"ל חברת – StarVision הדרכות ופיתוח תהליכי ניהול מוצר): "הקמה של עסק היא אתגר עצום, והרבה מאוד פעמים בעל עסק עומד בודד במערכה. עופר, שעבדתי איתו כקולגה וחבר עוד בימיו בעולם ההיי-טק, הוא אחד האנשים שיודעים לפרק את התהליך המורכב של הקמת עסק ולהרכיב אותו מחדש. כך המסע הגדול של הקמת עסק אינו מורכב כל כך, אלא נִפרט לשלבים ברורים ומוגדרים, שהופכים אותו לא רק לפשוט יותר, אלא גם לחוויה מעשירה, יצירתית ומופלאה, כפי שתהליך כזה צריך להיות. עופר הוא השותף הכי מדויק להקמת העסק, תמיד שם לתמוך ולעזור לשאול את השאלות הנכונות ולהגיע לתשובות הנכונות. הספר קולח ומשקף ראיית עולם הוליסטית של הדרך שעושה כל בעל עסק בדרכו אל ההצלחה".

"סמוראי בעסקים" מאת עופר מכמל. הוצאת "ספרי ניב", 334 עמודים. מחיר לצרכן 113 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה .
















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה