יום שלישי, 16 במאי 2023

פיצה ביתית משובחת

 


בערבים שבני יניב מגיע לאסוף מכאן את נכדי בנו אורן, אחרי יום סבתא סבא אני נוהגת להכין פיצה. זה לא משנה באיזה יום בשבוע זה "נופל", יניב תמיד מוכן לאכול פיצה. 
השבוע הגיע להתנסות הקמח המושלם של "קמח הארץ" ואני הכנתי בצק וציפיתי לבואו.


לקראת חג השבועות מציעה טחנת "קמח הארץ" קמח לפיצה ופוקאצ'ה באיכות מעולה, ותערובות אפייה איטלקיות "מולינו" (ירוק וכחול) נטולות גלוטן כך שכולם יוכלו ליהנות ממטעמי החג!

הקמח לפיצה ופוקאצ'ה, תוצרת גרמניה, הוא קמח חיטה לבן באיכות מעולה, עשיר במיוחד בחלבון ובגלוטן. הקמח יוצר בצק חזק, גמיש, רך ובעל מרקם וטעם עשירים ובזכות הרכבו הוא מתאים במיוחד להכנת פיצות ופוקאצ'ות. הקמח כשר בהשגחת בד"ץ מהדרין הרב רובין והרבנות הראשית לישראל. מחיר: 10 ש"ח לאריזה של 1 ק"ג.

מתערובות האפייה האיטלקיות נטולות הגלוטן - "מולינו ירוק" ו"מולינו כחול" - אפשר להכין פיצות נהדרות, פוקאצ'ות, לחמים ועוד. תוצאות האפייה בהן לא נופלות מאפייה בקמחים רגילים מבחינת המראה, הטעם ונוחות העבודה. התערובות כשרות פרווה, בהשגחת בד"ץ העדה החרדית והרבנות הראשית לישראל. מחיר: כ- 17 ש"ח לאריזה של 500 גרם.

ניתן להשיג באתר הטחנה ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ (רשימת חנויות באתר).






אוהבת את הרגע הזה שהקמח האיכותי "לובש צורה" של בצק חמים המכפיל את נפחו והופך לפיצה שמנמנה ומבעבעת בגבינה רותחת היישר לשולחן השבט.

פיצה ביתית משובחת 
500 גרם קמח 
לפיצה ופוקאצ'ה של "קמח הארץ" 
2 כפיות של שמרים יבשים
כפית סוכר
כפית מלח
3-4 כפות של שמן זית
כוס עד כוס ושליש של מים פושרים

לרוטב העגבניות:
שמן זית
3 עגבניות קצוצות קלופות-אפשר מקופסה
5 שיני שום כתושות
מלח לפי טעם
2 כפות רסק עגבניות
1 כפית אורגנו יבש
להרכבה:300 גרם גבינה צהובה מגוררת
תוספות לבחירה: תירס, פטריות, זיתים, גבינה מלוחה, נקניק, אנשובי וכו...


אופן ההכנה:
להכנת הבצק מערבבים בקערה את הקמח, השמרים היבשים ואת הסוכר. מוסיפים את המים, השמן והמלח, ומתחילים ללוש. מוסיפים תוך כדי לישה ולפי הצורך את שליש כוס המים הנוספת עד שנוצר בצק גמיש. יוצרים מהבצק כדור ומקמחים או משמנים אותו קלות. מחזירים לקערה ומכסים במגבת להתפחה.

מכינים את הרוטב מניחים במחבת עם שמן זית את העגבניות עם השום. מבשלים כמה דקות ומוסיפים את הבזיליקום ואת שאר התבלינים והרסק. מסירים מהאש.
על תבנית פיצה עגולה מרופדת בנייר אפייה מרדדים באצבעות ופותחים את הבצק

מברישים בשמן זית את שולי הבצק, מורחים על בסיס הבצק את הרוטב, מפזרים גבינה ותוספות.
אופים את הפיצה בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות עד להשחמה (מתחילים לבדוק אחרי 15 דקות).















חג שמח בתאבון
ריקי ברוך




















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה