יום רביעי, 17 ביולי 2024

לחגוג את יום הג'אנק פוד וליהנות מבלי להזיק לבריאות

 


ה-21 ביולי מציין את יום הג'אנק פוד, חגיגה שמבקשת לתת לנו את ההזדמנות ליהנות מהמאכלים האהובים עלינו, שלרוב אינם נחשבים לבריאים. כן, הג'אנק פוד נתפס כמאכל עתיר שומן, סוכר ומלח, אך כמו כל דבר בחיים, במידה הנכונה, גם הוא יכול להיות חלק מתזונה מאוזנת. אז איך נוכל ליהנות מהמאכלים המפנקים האלה מבלי לפגוע בבריאותנו? התייעצנו עם מיטל רובין- עובדיה מנהלת השיווק והפרסום של מותג כלי הבישול והאפייה סולתם כדי לחקור לעומק את הנושא.


מאכלים מטוגנים: הג'אנק פוד האולטימטיבי

אחד הסוגים הפופולריים ביותר של ג'אנק פוד הוא המאכלים המטוגנים. ממנת צ'יפס קלאסית ועד כנפי עוף פריכות, המאכלים המטוגנים ממלאים מקום חשוב בלבם (ובצלחתם) של רבים מאיתנו. עם זאת, המאכלים הללו ידועים ברמות הגבוהות של השומן והקלוריות שהם מכילים, ולכן חשוב לדעת כיצד אפשר להפחית את הנזק הבריאותי ועדיין ליהנות מהטעמים המוכרים והאהובים.







טיפים לטיגון בריא יותר
אם בכל זאת החלטתם לפנק את עצמכם במאכלים מטוגנים, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לטגן בצורה בריאה יותר:

1. השתמשו בשמנים בריאים: שמן זית, שמן קוקוס ושמן אבוקדו הם אפשרויות בריאות יותר. הם מכילים שומנים חד בלתי רוויים ושומנים רב בלתי רוויים שהם טובים ללב.

2. שמרו על טמפרטורת הטיגון: טיגון בטמפרטורה של 175-190 מעלות צלזיוס מבטיח שהאוכל יתבשל במהירות ויהיה פריך מבחוץ מבלי לספוג יותר מדי שמן.

3. ייבשו את המזון לפני הטיגון: ייבוש המזון לפני הכנסתו לשמן יכול להפחית את כמות השמן שהמזון סופג.

4. טגנו במנות קטנות: טיגון בכמויות קטנות מאפשר לשלוט טוב יותר בטמפרטורת השמן ומונע ירידה חדה בטמפרטורה שמובילה לספיגת שמן מיותרת.

5. סננו את השמן: לאחר השימוש, סננו את השמן כדי להיפטר מחלקיקים שרופים שיכולים להשפיע על הטעם ועל הבריאות של הטיגונים הבאים.

6. השתמשו בטמפורה או בציפוי קל: ציפוי קל כמו טמפורה יוצר שכבה פריכה מבלי להוסיף יותר מדי קלוריות ושומן.

7. הימנעו משימוש חוזר בשמן: שמנים ששומשו לטיגון הופכים להיות פחות בריאים עם כל שימוש נוסף. הם מכילים תרכובות מזיקות שעלולות להזיק לבריאות.

8. הוסיפו תבלינים לתערובת הציפוי: שימוש בתבלינים כמו פפריקה, שום, וכורכום לא רק משפר את הטעם אלא גם מוסיף נוגדי חמצון ובריאות.

9. השתמשו בספריי שמן: ריסוס שמן על האוכל לפני הטיגון מפחית את כמות השמן הנדרשת.

10. אפשרויות ללא גלוטן: אם אתם רגישים לגלוטן, בחרו בציפויים על בסיס קמח אורז, תירס או שקדים.

לסיכום, יום הג'אנק פוד הוא הזדמנות נהדרת ליהנות מהמאכלים שאנו אוהבים. אבל, חשוב לזכור שהכל במידה. בחירה מושכלת במאכלים ובשיטות בישול יכולה להפוך את החוויה לבריאה יותר מבלי לוותר על הטעם. אז תחגגו, תיהנו ותמיד תשמרו על הבריאות!

המידע במאמר ניתן על ידי מיטל עובדיה, מנהלת השיווק והפרסום של המותג סולתם www.Soltam.co.il
























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה