יום שלישי, 23 ביולי 2024

רגע של רגש דרך המשחקים

 



סדרת משחקי קלפים המתמקדים ביכולת להבין ולתמוך ברגשות של הילד בשיתוף המרכז לוויסות רגשי

ויסות רגשי הוא אוסף של תהליכים ומאמצים שמטרתם לנהל, להסדיר, להכיל, לרסן ו/או להגביר את הרגשות השליליים והחיוביים. ולכן היא מיומנות חשובה ומרכזית בתהליך התפתחותי תקין של ילדים.
באופן כללי, מדובר בהתנהגויות ותחושות שונות המבטאות קושי במציאת איזון רגשי ו/או חזרה לאיזון רגשי מול אתגר או תסכול. 




איך בעיות ויסות רגשי אצל ילדים באות לידי ביטוי?

* התפרצויות זעם – בבית, בבית הספר ובעצם בכל מקום.
* שינויים חדים במצב הרוח – למשל, מעברים תכופים ומהירים מאוד מעצב לשמחה.
* התלהבות בלתי נשלטת – תגובת יתר שעלולה ליצור רתיעה אצל בני/בנות הגיל של הילדים.
* התנגדות – גם לסמכות ההורית וגם לסמכות של המורים.
* אימפולסיביות – שעלולה להוביל למעשים שלא באמת משרתים את טובת הילד או הילדה.
* קושי לדחות סיפוקים – שגם הוא מגדיל את הסיכון לטעויות ולהתנהגות שנתפשת כלא מקובלת.
* חוסר אונים – במגוון רחב של מצבים.
ילדים לומדים כיצד לווסת את רגשותיהם בעזרת הוריהם.

אני מכירה מקרוב את ביטוי הקושי בוויסות רגשי בקרב נכדיי. אני שוהה במחיצתם שעות רבות בשבוע, ועדה לביטויי תסכול שונים כאשר מתעורר קושי שמקשה עליהם להכיל.
השבוע הגיע להתנסות - תפוס ת'רגש אחד מהמשחקים המיועדים להקלה על התופעה ואני ישבתי עם תומאס, נכדי הבכור בן החמש וחצי וניסינו להבין מה האחר מרגיש, באופן שיאפשר לנו לקבל טעימה ולהזדהות עם מה שקורה בעולמו בנפשו פנימה.

תפוס ת'רגש מביא איתו הזדמנות עבור המבוגרים המשמעותיים בחייו של הילד: הורים, סבים, מחנכים, גננות, להתוודע לעולם הרגשי של הילדים וההפך. 
ממליצה לכל בית ומשפחה וכמובן למסגרות חינוכיות בגני הילדים. 




בלעדי בטויס אר אס, סדרת משחקים רגשיים שיאפשרו לכל הורה וילד להביע את רגשותיהם, להכיר את מגוון הרגשות הנעימים והלא נעימים. באמצעות משחק ילדים מאפשרים לעצמם להביע את רגשותיהם בדרך עקיפה ופתוחה ולהורים זאת הזדמנות נפלאה למצוא שיח רגשי ולתת מקום לכל מגוון הרגשות.
באמצעות המשחקים הילדים יפתחו יכולת להביע את רגשותיהם, לתרגל מיומנויות וויסות רגשי ולהכיר מגוון רחב של רגשות ושל מיומנויות חברתיות.

המשחקים משמשים ככלי עזר להקל על תקשורת פתוחה בין ההורים והילדים בנוגע לרגשות וכמו כן לשפר את היכולת של הילד לבטא את עצמו. בנוסף מציעים דרך נגישה להתמודד עם מגוון מצבים חברתיים. דרך המשחק הילד יוכל לפתח יכולות חברתיות וההורים יקבלו כלים להבין כיצד להתמודד עם עולמם החברתי.
היום יותר מתמיד אנו מבינים עד כמה ילדים ומתבגרים נדרשים ליכולות רגשיות גבוהות וכישורים חברתיים ועד כמה חשוב לאפשר לילדים להבין את עולמם הרגשי, ולווסת את רגשותיהם.


שירלי פאר- יגרמן מנכ"ל טויס אר אס" רשת טויס אר אס שמה דגש על צעצועים חדשנים אשר עוזרים לוויסות רגשי ומפתחים את ילדנו, מעשירים יכולות חשיבה, יצירתיות וכישורים חברתיים. בעזרתם הם לומדים להתמודד עם רגשות של תסכול והצלחה ולשפר תקשורת ושיח. הרשת רואה במשחקים אלו צורך חיוני במתן מענה להורים ולילדים בתקופה זו.


הסדרה כוללת 6 משחקים:

מיינדפולי – משחק שמאפשר למשתתפים לתרגל טכניקות קשיבות ולתקף את הרגשות תוך כדי משחק וכיף

איזה זעם הורס - משחק שהורס מצחוק - באמצעות תוכלו להכיר את 50 המיומנויות החברתיות ולתרגל שליטה עצמית כדי שהזעם לא יהרוס לכם את הניצחון.

שומר הרגשות – מי שנשאר עם השומר הקשוח שלא מאפשר להביע רגשות במשחק וגם במציאות מפסיד. משחק זריז וכיף לכל גיל .

מי מה מו
– מי מזהיר אותנו מפני סכנה? מה מרגישים כשיש פרפרים בבטן? ואיזה רגש מציב לנו גבול ברור? במשחק הזה הכל מתבהר ומהר כי אין כיף כמו לגלות איזו חיה נחטפה לנו מהערימה!

תפוס את הרגש
– מי שיתפוס את הרגש ראשון ויזהה אותו במהירות יהיה זה שינצח. תפוס את הרגש משחק אחד עם אפשרויות רבות ! מתאים מגיל 4+

סידרו אותי – מי אוהב את הסדרה? מה התפקיד של הרגש? ומי הראשון שיעשה סדרה ויוכל לשאול שאלה?! רביעיות ברגשות עם שאלות שמאפשרות לכל המשתתפים להכיר לעומק את מה שמרגישים ושלא יסדרו אתכם כי השועל יכול לגנוב!

המשחקים פותחו על ידי שלי זאנטקרן, מטפלת קוגניטיבית התנהגותית מומחית, מדריכה מוסמכת, מדריכת הורים, מטפלת בסכמה תראפיה, מנהלת המרכז לוויסות רגשי ומרצה בכירה בתחום, בעלת ניסיון רב בפיתוח כלים רגשיים מבוססי מחקר וידע מקצועי רחב.


לדברי שלי זאנטקרן "משחק מאפשר למוח ליצור קשרים חדשים בין שני אנשים .מחקרים מראים כי בזמן משחק מופרשים הורמוני אהבה והיקשרות והורים שמשחקים עם ילדם מגיל צעיר פתחו קשרים טובים יותר, יכולות חברתיות גבוהות יותר, יכולת וויסות גבוהה וכמובן פיתחו את הקשרים במוח שאפשרו הצלחה. בסדרה זו של המשחקים ישנה דרך גם לשחק וגם להרגיש – יש ציפורים במכה!"

מחיר 89.90 שקלים
גילאים החל מגיל -3























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה