יום ראשון, 17 בדצמבר 2017

מעדן כרובית בחלב קוקוס וקארי- כל השלבים בתמונות.









אני גאה בה. זה לא להאמין איך הצורך הביא אותה להיות יצירתית באופן שלא דמיינתי שתגיע אליו
אבל במחשבה שניה הבנתי כי מי שמעצבת בנפשה משליכה את כשרונה גם לתחום המטבח למרות שהוא קצת פחות ממה שמעניין אותה בסולם הבחירות בחיים.

השבוע הגעתי אל יערה שהיתה שרועה על הספה, עייפה מיום עבודה ארוך ורעבה לארוחת ערב.

"מה נאכל"? שאלה בחיוך.

"מה יש במקרר"? שאלתי

"כרובית" ענתה לי כמו מאוכזבת

"קדימה!  אמרתי, "נעשה את מה שהבטחת לי לטעום אצלך כבר מזמן."

"את תכיני ואני אצלם... חלוקה צודקת? שאלתי.

"חצי צודקת!" ענתה לי וקמה להוציא את כל מרכיבי המנה מהמקרר.

תבשיל כרובית בחלב קוקוס ובטעם קארי טעים שכזה, לא אכלתי כבר הרבה זמן.

קרדיט הכנה: יערה ברוך








המרכיבים
קוביות מבצל בינוני 
מעט שמן
ראש כרובית בינוני, מחולק לפרחים
כפית גדושה שום כתוש
כפית של קוביות או רצועות קטנות של פלפל ירוק חריף
חצי כפית כמון טחון
רבע כפית קינמון,
שתי כפיות משחת קארי
מלח ופלפל גרוס
קופסת שימורים של מי קוקוס- 400 מ"ל


ההכנה
בסיר רחב מטגנים את קוביות הבצל עם מעט שמן
שוטפים היטב את הכרובית ומחלקים לפרחים, מסננים
מוסיפים את הכרובית אל סיר הבצל וממשיכים לאדות למשך 10 דקות
 מערבבים מעט ומכסים כדי שישמור על אדים
ניתן להוסיף רבי כוס מים להאצת התהליך.
מוסיפים את הפלפל החריף ואת השום ומאדים עד ריכוך
מוסיפים את שאר התבלינים ואת משחת הקארי
מוספים את מי הקוקוס מערבבים וממשיכים לבשל עד הסמכה
מגישים עם אורז
















ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה