יום שני, 23 באפריל 2018

"אפשר גם אחרת" ספר חדש מאת סמדר סלע-גפני













היא פתחה בסיפור חייה המטלטל והרגשתי מאוכזבת מהידיעה שהפרק הבא כבר אינו פרק נוסף מספר פרוזה ש"ההזמנה למסע" גרמה לי לרצות כל כך. 

מהר מאד הבנתי להיכן "נושבת הרוח" ויחד עם זאת הבחירה לתת לספר "סיכוי",  היתה נכונה ומשמעותית. 
אחרי שקראתי את הספר גם הבנתי מה חוויתי ומה בין ידיעה לאמונה.









וזו בדיוק הסיבה שלשמה נקרא הבלוג שלי: בחירות נכונות







האמונות שלנו יוצרות את המציאות שלנו.
כל אירוע בחיינו מוליד אמונה. האמונה הופכת לדפוס חשיבה ויוצרת התנהגות מסויימת. כל אמונה יוצרת בנו תבנית מחשבתית דרכה אנו מביטים על העולם ואליו. מכאן שאנו קולטים את שסביב לנו בהתאם לאמונות שלנו והן אלו שמשפיעות על הדרך בה אנו מתרגמים את המציאות. 
"האם יש קשר בין מה שאנו מאמינים לגבי עצמנו, לבין האופן שבו אנחנו קולטים את המציאות? 
ברור שכן!
מכאן, שכדאי מידי פעם לעצור, לנסות לזהות את האמונות שמפעילות אותנו, ולבדוק אלו תוויות אנחנו מצמידים לעצמנו שלא משרתות אותנו יותר". במילים אחרות אלו האמונות התוקעות אותנו ומונעות מאיתנו צמיחה. 
הבשורה הטובה יש דרך לשנות אמונה מגבילה (כשתגיעו לעמוד 77 בספר...) 


"אנחנו חשים רעב כי אנחנו רוצים הגשמה" מדייקת סלע-גפני. הדבר שיכל להשביע אותנו היא בחירה בעשייה שתשוב להיות משמעותית לנו ולנשמה שלנו. 
כשהיינו ילדים ראינו את הרצון שלנו כטבעי ונכון. עם הזמן כשהתחלנו לקבל תגובות מהסביבה התרחקנו מהרצונות הטבעיים והתחלנו לבחור בהתאם למה שמצפים מאיתנו. התוצאה-כניעה בהסכמה" והתרחקות מקול הלב. האם כך אמורים אנו להיות?

במקום להוכיח בדרך כזו או אחרת שאנו "שווים", שאנו ראויים, די לנו להבין שאם אנו רוצים להיות מאושרים אנו מחוייבים אך ורק לעצמנו! 
על פי הכותבת די בכך שנבחר בתבנית המחשבתית כדי שנחיה על פי הידיעה הפנימית - "אני שווה", ידעה שכוחה רב ומשמעה ידיעה פנימית בעלת כוח אדיר והשלכות מתגמלות.












הספר ואני:
כבר למעלה מעשור שאני "מאמנת אישית". קראתי ספרי אימון מסוגים שונים, חציתי סדנאות ותהליכים, הובלתי מתאמנים ופרחי מאמנים ובקריאת ותרגול הספר "אפשר גם אחרת" עוד יכולתי להיפתח ולפגוש כלים ותובנות מעצימים המנתבים לריפוי עצמי בדרך לברוא יצירה אישית ייחודית.

באמצעות סיפורים, תרגילים, הסברים, טיפים ותובנות שצברה במסע חיים מאתגר, באמונה שלמה שהכל קורה לטובה, בנתה סלע-גפני תהליך המסייע לקורא לעבור את הדרך המובילה לשובו של קול הלב שיחדש בנו את התעוזה להגשים את מי שאנו באמת ומי שנועדנו להיות.


סמדר סלע גפני: "... בעקבות המסע המרגש שחוויתי כתבתי את ספרי: "אפשר גם אחרת", שמאפשר להרחיב את נקודת המבט שלנו על החיים, להבין כיצד לנווט נכון את "הרעש" בראש, להשתחרר מאמונות מחלישות, להיזכר בכוחה של זכות הבחירה, להתמלא בתעוזה ולבחור באושר כדרך חיים.

אפשר גם אחרת הוצאת מדיה 10 לרכישה ישירה באתר 
ובחנויות הספרים.










ריקי ברוך








2 תגובות:

  1. תודה ריקי.
    אולי בעתיד אמשיך ואספר על חיי. הם בהחלט היו מלאי אתגרים מצמיחים.

    השבמחק