יום ראשון, 15 באפריל 2018

פסטה צינורות בצ'ילי ועגבניות









בבית ילדותי בית שאמא בשלה ומבשלת עד היום ממולאים, מרקים טריים וקדרות על בסיס מתכונים שמקורם בדמשק או בתורכיה, הייתה הפסטה מאכל של "על הדרך"... תמיד צחקנו כשאבא נהג לומר ש"פסטה שהיא מאכל של פועלים". אבל יאמר לזכותה ל הפסטה שהוא משביעה, מרגיעה את הבטן והרעב  ודורשת זמן הכנה קצר תוך שילוב חומרי גלם טריים ובריאים. היום כשהפסטה פלוס של אסם מכילה גם חלבון, הופכת "מנת הפועלים" המשובחת לבריאה ומזינה עוד יותר.





באחד מערבי השבוע כשהבן צלצל מחדר הכושר והודיע שבדרך הביתה הוא עוצר אצלנו לארוחת ערב וישמח ל "משהו פיקנטי של אמא", חשבתי מיד על הפסטה. חצי השעה שעמדה לרשותי עד בואו הספיקה לי לטובת הכנת מנה נהדרת של פסטה צינורות בצ'ילי עגבניות.
כל שנותר לי ברגע שנפתחה הדלת הוא לצלחת את המנה ולהגיש עם המון חיבוקים של אהבה.















פסטה צינורות בצ'ילי ועגבניות

המרכיבים
שמן זית טרי
2 שיני שום כתוש
טבעות מצ'ילי טרי
קוביות קטנות מ3 עגבניות טריות רכות
מלח ופלפל שחור גרוס ורבע כפית סוכר.
עלי בזיליקום טריים מהאדנית במרפסת
גבינת פרמזן מגוררת (אני משתמשת בגוש )

ההכנה
לחמם מים ולהכניס לסיר גדול את הפסטה לבישול בהתאם להוראות היצרן. לסנן ולצנן.
במחבת רחבה לטגן קלות את השום והצ'ילי עם מעט מאד שמן זית, לקצוץ את העגבניות לקוביות. 
⇐אני לא מקפידה לקלוף אותן למרות שקל לעשות כן אחרי חליטה במים רותחים. 
להוסיף למחבת את העגבניות ולתבל במלח, פלפל ורבע כפית סוכר.
מביאים לרתיחה ומנמיכים להבה למשך חצי שעה תוך הקפצת המחבת בין לבין שלא ידבק.
מעבירים לצלחת עמוקה מנה טובה של פסטה מסוננת שופכים מעל כמות נדיבה של הרוטב הלוהט, מטפטפים שמן זית, עלי בזיליקום קרועים מהאדנית ומגרדים מעל פרמזן דק ומגישים.
⇐ אני קונה את גוש הפרמזן ושומרת בפריזר.










וכמה נקודות חשובות לזכותה של פסטה פלוס הפסטה של אסם בה בחרתי להשתמש. 
תוספת החלבון והסיבים התזונתיים לפסטה משדרגת אותה למנת בריאות מזינה והוא הערך המוסף לתפיסת העולם של אבא שפסטה היא "מנה של פועלים" וטוב שכך...
הסיבים התזונתיים הם רכיבים הנמצאים באופן טבעי בצמחים, כמו ירקות, פירות, דגנים וקטניות והינם בעלי יתרונות תזונתיים רבים, ביניהם לתפקוד מערכת העיכול.

ממש בימים אלו משיקה אסם מוצרים חדשים בסדרת מוצרי "אסם פלוס": פסטה פנה, ספגטי ופתיתים המכילים 50% יותר חלבון. בפיתוח ייחודי המאפשר להעשיר את הפסטה והפתיתים האהובים של אסם בחלבון איכותי מבלי לפגוע בטעם ובמרקם. החלבון במוצרי הפסטה והפתיתים החדשים מורכב משילוב של דגן (חיטה) וקטנייה (אפונה), והוא מהווה חלבון איכותי יותר מאשר חלבון שמקורו בחיטה בלבד.
החלבונים מהווים מרכיב חשוב בתפריט מאוזן המסייע לבניית השריר ותפקודו התקין של הגוף. בתוספת הרוטב הטרי והמשובח הגשתי לבני הבית ארוחת ערב טריה וטעימה. 
למתכונים נוספים הכנסו לכאן








ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה