יום שלישי, 16 בנובמבר 2021

"תני הסקרן" - ספר ילדים דו לשוני מקסים מאת יאיר סדן





דומה כי הסקרנות היא בסיס לכל למידה בכל גיל, וככל שנלמד את ילדינו הקטנים חקר וסקרנות כך נאפשר להם להגיע למקומות חדשים פיזיים ואחרים. השבוע הגיע לידי הספר "תני הסקרן" מאת יאיר סדן. קסם של סיפור. כריכת הספר, האיורים והפורמט משכו כל כך את תשומת לבי, שהחלטתי לזנוח את מטלות היום, הכנתי קפה והתיישבתי לקרא.  




תַּנִּי הַתַּנִּין, סַקְרָן לְגַלּוֹת הֵיכָן גָּרוֹת חַיּוֹת הַבַּר
אַךְ הוֹרָיו אוֹסְרִים עָלָיו לָצֵאת מִן הַבִּיצָּה.

בְּאֶמְצַע הַלַּיְלָה הוּא חוֹמֵק לְבַדּוֹ וּמוֹצֵא עַצְמוֹ
עָצוּב, בּוֹדֵד וְרָעֵב ..




כשתני שאינו עומד בסקרנותו לגלות מהיכן מגיעות החיות יום יום אל הביצה הוא חומק עם ליל, בניגוד להסכמת הוריו אל מחוץ לביצה כדי לברר. בבקר כשהוריו יוצאים לחפשו הם נעזרים בחיות הבר. בזכות יתרונה של כל חיה: זיכרון הפילים, שאגת האריות ומעוף הנשר נמצא תני בעל משקפי הראיה הכחולים וקצה הזנב בצורת הלב .

הספור, שסופו מפתיע ומרגש, מלמד על נתינה חברות וקבלת אחריות.
ייחודו של הספר "תני הסקרן" שהוא ספר דו לשוני, כתוב בשפה העברית ובשפה האנגלית זו לצד זו.
כסבתא שמודעת לחשיבות חשיפת הילדים לשפה האנגלית בגיל צעיר אני יודעת וממליצה להקריא באנגלית ואחר כך בעברית, שהרי השפה מקנה יסודות נכונים, אוצר מלים, התנסות בחיקוי צלילים ופתוח יכולת קוגניטיבית.

בשפה קולחת רהוטה ומותאמת לבני הגיל הצעיר וראשית קריאה מביא יאיר סדן את סיפורו המקסים של תני הסקרן את לבבות הילדים ומעורר בהם המון אמפטיה ולמידה. 
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של ג'ולי צ'אן  שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו. הספר תורגם לאנגלית בידי לני נזרי.
"תני הסקרן" הוא מתנה לפלאה לחנוכה!

תני הסקרן / יאיר סדן,
איורים: ג'ולי צ'אן.
תרגום ועריכה לשונית: לני נזרי.
31 עמודים.
יצא בהוצאה עצמית.
לרכישה ישירה בעלות 50 שקל ומשלוח 10 שקלים, צלצלו 0546212969 חני

















ריקי ברוך

תגובה 1: