יום שלישי, 9 בנובמבר 2021

יובב, השמופציקים, מסיבת זיכרונות, מילקשייק בבריכה וקופסת הפלאים של משה וציפי - ספרי ילדים נפלאים בהמלצה

 




השמופציקים מאת נועה שלו
כמה אתם משתפים פעולה עם האחים שלכם? משחקים, משתוללים, משתפים?
בימים אלו רואה אור ספר חדש. הספר "השמופציקים" מאת נועה שלו. ספר ילדים המזמין את הקוראים, הילדים וההורים, להצטרף להרפתקה מופלאה בעקבות האחים דני ודניאלה, לאחר שפגשו כדור חביב שבקע ממנו צליל מצחיק.

בִּכְפָר קָטָן בִּקְצֵה הַקֶּשֶׁת בֶּעָנָן, חָיוּ בְּשֶׁקֶט וּבְשַׁלְוָה שְׁלַל כַּדּוּרִים צִבְעוֹנִיִּים רַכֵּי פַּרְוָה. לַכַּדּוּרִים לֹא הָיוּ פָּנִים וְלֹא הָיָה שֵׂעָר, רַק אָזְנַיִם קְטַנְטַנּוֹת בִּלְתִּי נִרְאוֹת.
בְּכָל פַּעַם שֶׁכַּדּוּר הִתְגַּלְגֵּל, בָּקַע מִמֶּנּוּ צְלִיל מַצְחִיק: שְׁמוּפְצִיק-שְׁמוּפְצִיק-שְׁמוּפְצִיק…


לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של עוזי בנימין, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

"השמופציקים" הוא ספר הביכורים של נועה שלו, פרי ניסיונה כאשת חינוך. נכתב מתוך רצונה להעניק לילדים בגיל הגן וראשית קריאה חוויה חינוכית מהנה לצד פיתוח היכולות הנדרשות בגילים אלו. ניתן להיעזר בספר לצורך הפעלות במסגרות חינוכיות שונות.
בסיפור שזורה עבודת יצירה קלילה מחומרי גלם פשוטים.



"השמופציקים" מאת נועה שלו. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת ובאתר ההוצאה.



קופסת הפלאים של משה וציפי מאת מוריה שטרובך
"קופסת הפלאים של משה וציפי" מאת מוריה שטרובך (שינובר) בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, המביא את סיפורן של משה וציפי, הבובות התאומות. יום ההולדת שלהן הגיע וסבתא שושי הביאה להם מתנה גדולה ומיוחדת, קופסת פלאים.


במהלך מסע מופלא ומלא דמיון סבתא שושי תחוד לכם חידות באמצעות קופסת הפלאים, ותגלה לכם עולמות נפלאים. לאן תיקח אתכם בקריאה קופסת הפלאים?

בעמוד האחרון שבספר תקבלו רעיונות לפעילויות בהם כיצד להפוך בובה ישנה לבובה מיוחדת, תלמדו איך אפשר להציג ללא מילים – הצעה למשחק עם האחים או החברים, תלמדו כיצד ליצור תיאטרון צלליות ואיך ליצור תיאטרון בובות.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של שירה פלד, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"בְּהַצָּגָה מִסּוּג זֶה יֶשְׁנָן בֻּבּוֹת
שֶׁמֵּאֲחוֹרֵי מָסָךְ הֵן מוֹפִיעוֹת.
הַבָּמָה, כָּךְ תִּרְאוּ, לְגַמְרֵי מֻחְשֶׁכֶת,
רַק קֶרֶן שֶׁל אוֹר עֲלֵיהֶן מוּטֶלֶת.
בְּעֶזְרַת הָאוֹר אֶת צֵל הַבֻּבּוֹת רוֹאִים.
מַהוּ הַתֵּאַטְרוֹן אַתֶּם כְּבָר יוֹדְעִים?
שֵׁם הַתֵּאַטְרוֹן מִתְחָרֵז עִם 'חֲלָלִיּוֹת'..."
(מתוך הספר)

מוריה שטרובך (שינובר), אשת חינוך, מפעילת תיאטרון בובות, יוצרת תוכן לאנשי חינוך. מתגוררת בעכו, נשואה ואימא לשני ילדים. זהו ספרה הראשון.

"קופסת הפלאים של משה וציפי" מאת מוריה שטרובך (שינובר). הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת ובאתר ההוצאה 





מילקשייק בבריכה מאת רינת שרון
"מילקשייק בבריכה" מאת רינת שרון הוא ספר ילדים מקסים, בו אוסף סיפורים מהנים בחרוזים. בספר הצצה לעולמם של הילדות והילדים בו הם פוגשים מחשבות ודילמות מחיי היום יום. הספר מלווה באיורים נפלאים מאת שירה פלד, שמאירה בשלל צבעים את הסיפורים ומוסיפה לייחודיות שלהם.

מה קורה כשהחבר הכי טוב מעדיף חבר אחר? למה לפעמים לא קל להיות אחות גדולה? מה עושים אם הולכים לאיבוד? אלה הם כמה מהנושאים בהם עוסק הספר.

בשפה קלילה ונגיעות של הומור, נותנת המספרת מקום לקשת רחבה של רגשות ומאפשרת הזדהות והבנה עם כך שיש ילדים וילדות נוספים בעלי תחושות דומות.



"מילקשייק בבריכה" הוא ספרה הראשון של רינת שרון שמגיעה מעולם הפרסום הדיגיטלי. רינת מגשימה את חלום ילדותה ויחד עם ילדיה, יובל, איתי ואורי, כותבת רגעים ומחשבות מלאי אותנטיות ודמיון שנארזו לספר זה.
"ספר קסום ורגיש המסייע בתיווך התמודדויות לילדים וילדות. דרך האירועים מזדמנת לנו, ההורים, האפשרות ליצירת שיח על רגשות, תחושות וחשיבה משותפת על פתרונות. ממליצה בחום – לרגעים של קרבה והנאה יחד" – ארבל שרייבמן, מדריכת הורים מוסמכת, מכון אדלר ומשרד החינוך.

"מילקשייק בבריכה" מאת רינת שרון. איורים: שירה פלד. הוצאת "ספרי ניב", 60 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת ובאתר ההוצאה




"יובב" מאת אסתר טיירי הולצמן
"יובב" מאת אסתר הוא ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה, המביא את סיפורו של הילד יובב שבריאותו חשובה לו, והוא עושה הכל כדי לשמור עליה.

בתקופה של התמכרות למזון מעובד ומהיר וישיבה מול המדיות השונות, יש חשיבות לספר לילדים את הסיפור יובב המעודד את הילדים לפעילות שתתרום ותשמור על הכושר והבריאות שלהם. הספר מלווה באיורים נפלאים מאת חנה פיכמן שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.
הייתי ילדה פעילה כמו יובב! מסיימת את הפעילות בגן ב 13:00 חוזרת לארוחת צהריים בבית במושב ואחר כך נפגשת עם חברים, מטיילת, משחקת, משתוללת ותמיד מחוץ לבית כשהכל מותר והכל פתוח. ילדותי במושב היא ילדותו של יובב.

"אֱמֹר נָא, יֶלֶד, מָה הַסּוֹד שֶׁגּוּפְךָ חָזָק מְאוֹד?" "אֵין כָּאן פֶּלֶא וְלֹא סוֹד, רַק דָּבָר בָּרוּר מְאוֹד" (מתוך הספר)



אסתר טיירי הולצמן גננת ומדריכה לגיל הרך במשך שנים רבות. בעקבות ניסיונה עם ילדים והיכרותה עימם כתבה את הספר "מעשה בעיגול". "יובב" הוא ספרה השני.
הספר המחורז כתוב בשפה קולחת ונעימה המעניקה לקורא חוויה רגשית המקדמת שיחה שעניינה משמעויות של חברות ואורח חיים פעיל לצד מזון, בריאות והתבגרות מתגמלת. 
אהבתי מאד. 

"יובב" מאת אסתר טיירי הולצמן. איורים: חנה פיכמן. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 




מסיבת זיכרונות מאת אילה אלבאז
אני זוכרת היטיב את ימי ההולדת של ילדי כשהיו קטנים. ככל שחלפו הימים לקראת בואו של היום המרגש היו ילדי מתוחים, נירגשים ומלאי ציפייה להפתעה שתגיע בבוא השעה. כולנו קטנים כגדולים אוהבים לציין את יום ההולדת. לחגוג עם המשפחה ועם החברים לאכול עוגות וליהנות ממתקים.




בימים אלו רואה אור הספר "מסיבת זיכרונות" מאת אילה אלבאז. ספר המביא את סיפורו של ילד שבעוד שבוע בדיוק מגיע יום ההולדת שלו, ועדיין אין לו רעיון למסיבה. וחוץ מזה הוא כל כך רוצה לגוון אחרי שכולם חגגו ואם לא די בכך שהוא הכי קטן גם נדמה לו שכולם כבר השתמשו בכל הרעיונות הטובים.

האם גם אתם רוצים לחגוג יום הולדת באופן שונה מהרגיל ואין לכם רעיון? במסיבת זיכרונות תפגשו רעיונות חדשים לחגיגת יום הולדת משמעותית ושמחה מבלי לפגוע באיכות הסביבה. הספר הנפלא מלווה ב
איורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של שירלי פרי, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"מסיבת זיכרונות" מאת אילה אלבאז, איורים: שירלי פרי, הוצאת דני ספרים, 39 עמ'. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il











ריקי ברוך


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה