יום שני, 22 בנובמבר 2021

תכירו את טיטו טוב- ספר ילדים מקסים ומיוחד מאת אפי שושני

 


אני אוהבת כלבים. לאורך כל ימי ילדותי, נעורי ובגרותי במושב, אמצנו כלבים והם מלאו את חיינו באהבה גדולה. כלב כשמו כן הוא - כולו לב.💗 בימים אלו כשנכדי הקטנים גדלים באהבה לצד כלבים, אני שמחה לשתף אתכם בספר נפלא שהגיע לידי ומלמד על אהבה ושייכות שלא הכרתם. הספר "טיטו טוב" הוא ספר מקסים, יחודי וערכי, והוא גם הראשון שנכתב על ידי כלב. 
את הספר כתב אפי שושני, מגדולי המלחינים והמעבדים המוזיקליים בישראל. האיורים מאת מלאכי. 



"אֲנִי טִיטוֹ. אֲנִי כֶּלֶב.
כֶּלֶב קָטָן. כֶּלֶב קָטָן וְלָבָן.
בְּטַח מַמָּשׁ מוּזָר לָכֶם לִקְרֹא סֵפֶר שֶׁכֶּלֶב כָּתַב.
אֲבָל… לִי זֶה חָשׁוּב. חָשׁוּב לִי לִכְתֹּב סֵפֶר עַל… עַל… עַל הָעֵינַיִם שֶׁלִּי. כֵּן. הָעֵינַיִם שֶׁלִּי. מָה כָּל כָּךְ מְיֻחָד בָּעֵינַיִם שֶׁלִּי? עוֹד מְעַט תָּבִינוּ."


קרדיט תמונה כאן. צילום יח"צ

תכירו את סיפורו האמיתי של טיטו, כלב לבן וקטן שהתעורר בגיל שתים-עשרה והצליח להתגבר ולחיות עם העיוורון חיים שמחים ומלאים. עכשיו טיטו ואבא שלו רוצים להנחיל את שמחת החיים שלו לכל ילד שמתמודד בחייו עם מכשול כזה או אחר.

אַבָּא קָרָא לִי, "טִיטוֹ, בּוֹא. יוֹרְדִים."
שָׂמַחְתִּי שֶׁיּוֹרְדִים, אָז קַמְתִּי מֵהַמִּטָּה הַסְּגֻלָּה.
הַכֹּל חָשׁוּךְ! הַכֹּל! אֲנִי לֹא רוֹאֶה כְּלוּם. יָרַדְתִּי מֵהַמִּטָּה לָרִצְפָּה.
הִתְנַעַרְתִּי. וְאָז חָשַׁבְתִּי:
רֶגַע... לָבוֹא לְאָן? אֵיךְ לָבוֹא?
אַבָּא, אוּלַי תַּדְלִיק אוֹר?! אֲנִי לֹא רוֹאֶה כְּלוּם!

אנשים רבים בינינו ילדים או מבוגרים נאלצים לחיות עם סוגים שונים של קשיין ומוגבלויות. הספר המקסים, הייחודי והמרגש הכתוב בשפתו ומפיו של הכלב טיטו, מסביר לקורא כי למרות זאת עדיין אפשר להתגבר על הקשיים וליהנות מהחיים כמו כולם. טיטו וכמוהו האנשים המוגלים לא זקוקים לרחמים. צריך רצון חזק, אמונה בעצמנו וכך נוכל להתגבר על כל מכשול.
ממילותיו של טיטו: "כתבתי את הספר שלי: כדי ללמד ילדים שלא צריך לפחד, ותמיד כדאי להתמודד, להעז, ולהאמין. מישהו חכם מאד פעם כתב שאם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים. וזה מה שאני רוצה ללמד את כל הילדים, שלא יפחדו, אלא יצאו אל העולם, ויגיעו גם הם למקומות נפלאים". (קרדיט ציטוט)




מיקי קם מספרת:

חנה לסלאו מוסיפה: "'טיטו טוב' הוא ספר טוב, הוא מספר על כלב ועל היחסים שלו עם הבעלים שלו… מאוד מומלץ".
אוולין הגואל: "אני רוצה להמליץ על ספר מדהים של אפי שושני, "טיטו טוב", הנכדים שלי מתים עליו, אני מתה עליו, ואני ממש ממליצה בחום על הספר הזה, יש מה ללמוד ממנו."


קראתי את הספר והתרגשתי מאד. טיטו הטוב יצר בי אמפטיה ורצון לחבק אותו תוך כדי. הספר כתוב בלשון בהירה, מזמינה, קולחת ומקרבת. הסיפור מעורר השראה ואמפטיה מחד ומאידך מעניק לקוראים את התובנה כי קושי ומכשול אינם "סוף העולם". טיטו למד להשתמש בחושיו הנוספים ובזכותם התגבר על הקושי הגדול, העיוורון. 

אפי מרתק את התלמידים בפעילות בעקבות הספר




אפי שושני, הוא מוזיקאי ומטפל רגשי בשיטת nlp לילדים נוער ומבוגרים, אבא לשני ילדים. אפי  הוא מוזיקאי בכיר בעולם התיאטרון שהלחין מוזיקה למאות מחזות ומחזות זמר שהוצגו בתיאטראות הבימה, באר שבע, תיאטרון בית ליסין, חיפה, הספרייה, הקאמרי, הסימטה, הקיבוץ, מופע ובית צבי. בנוסף, כמו כן הלחין שושני מוזיקה לסרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה וסדרות טלוויזיה ישראליות ולסדרות הנפשה בערוץ הטלוויזיה האמריקאי BFTV. אפי זכה בפרסים רבים והשתתף בפרויקטים חובקי עולם.


בנוסף לספר נתן לרכוש חוברת צביעה ומשחק זכרון


הצטרפו לדף הפיסבוק של טיטו טוב.
ניתן להשיג את "טיטו טוב" בחנויות סטימצקי לרכישה בהנחה ובתוספת קלפי זיכרון וחוברת צביעה לחצו כאן בצומת ספרים הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה לאור "אופיר ביכורים".


ספר מעולה! אני ממליצה באהבה גדולה











ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה