יום ראשון, 4 באוגוסט 2024

מרק חומוס כתום שלמדתי מסבתא חנה

 



חדש בארץ: סדרת קטניות אורגניות מוכנות לאכילה, בקרטונית נוחה לשימוש, ללא חומרים משמרים או מלאכותיים. הסדרה כוללת חומוס אורגני, וארבעה סוגי שעועית – שעועית לימה אורגנית, שעועית אדומה אורגנית, שעועית לבנה אורגנית ושעועית שחורה אורגנית. הקטניות הן תוצרת חברת VALLE DEL CILENTO מאיטליה, המתמחה במזון אורגני וטבעי, והן משווקות בישראל על ידי חברת תבואות, המתמחה במזון אורגני וטבעי.

את מרק החומוס שאביא לכם במתכון של היום, למדתי להכין מחמותי ז"ל. אני זוכרת אותה טורחת להכנתו למשך יומיים לפחות. קונה את החומס היבש. משרה אותו במים למשך יממה. מסננת ומחליפה מים תוך כדי היממה בהשריה. מבשלת אותו לאורך שעות, שוטפת ומסננת לפחות פעם אחת עד שגרעיני החומוס רכים במידה מספקת ולשביעות רצונה. 


כאשר החומוס היה בשל דיו, הייתה מסננת שוב, מצננת ואז מתחיל הטקס:
על כיסא מול השולחן הייתה יושבת מול קערת החומוס המבושל, עם מערוך ומגבת חופנת גרגרים בכמויות מדודות, סוגרת במגבת, מעבירה מעל את המערוך בפעולת רידוד כך שהייתה גורמת לחומוס להתקלף מעצמו. אצל חמותי לא היו פשרות, מרק החומוס היה מוגש ללא קליפה. בשלב הבא רקחה את המרק.

הכנת המרק:
כל כמות החומוס שבושלה וקולפה מראש, נכנסה לסיר גדול עם בצל מטוגן קלות בשמן זית, כפית כורכום, כף אבקת מרק, כפית פלפל שחור, ומים חמים עד כיסוי וקצת יותר. על אש גבוהה עד רתיחה ואז הונמכה האש והמרק התבשל במשך שעה נוספת לפחות. במידת הצורך הייתה מוסיפה מים.


בגיוונים שאני הכרתי הייתה חמותי מוסיפה לקראת סוף הבישול כדורי בשר קטנים או כופתאות מבשר טחון ואורז. שמעולם לא העזתי להכין אותן אחרי אותה פעם שהכל התפורר לי במרק.



השבוע כשקרטוניות מסדרת הקטניות האורגניות תוצרת חברת VALLE DEL CILENTO תוצרת איטליה, הגיעו להתנסות, החלטתי שזו הזדמנות נהדרת להכין את מרק החומוס הנהדר בתהליך מהיר הרבה יותר, ולקבל מנה לא פחות טעימה. 




חשוב לי לציין שגם כאשר הקיץ בשיאו והכל סוגר עלינו מסביב אני מקפידה על תפריט של חלבונים, ירקות ומרכיבים כמו קטניות, שרצוי ועדיף שיהיו מגידולים אורגניים, נקיים מכימיקלים וחומרי הדברה. אבל איך אפשר להספיק הכול? אז במקום להעמיד סירים כמו שנהגה חמותי לעשות, פשוט יותר לקנות קטניות אורגניות מבושלות, מוכנות לאכילה, בקרטונית נוחה לשימוש. רעיון שימושי ונהדר לגיוון של כל ארוחה - בסלט, כמנה עיקרית או כתוספת – בבית, במשרד, לקחת לטיול, לבריכה או לחוף הים ועוד.
ואני העברתי את כל תכולת קרטונית החומוס של חברת VALLE DEL CILENTO 
לתוך סיר קטן. הוספתי מים חמים, שמן זית, כורכום, כפית אבקת מרק, פלפל שחור ובשלתי לרתיחה. הנמכתי את הלהבה והמשכתי לבשל על אש קטנה עוד חצי שעה כדי שהטעמים יספגו בחומוס. 
מתוך ההמלצה שלי המרק טעים יותר למחרת ההכנה כי כל המרכיבים מתאחדים.
הגשתי עם עלה של נענע כמו שבעלי אוהב.

קרדיט תבואות


בכל קרטונית בסדרה 100% קטנית אורגנית, מבושלת ומוכנה לאכילה, עם מים ומלח בלבד, ללא חומרים משמרים ותוספות. לאחר הפתיחה יש לאחסן במקרר. משקל כל קרטונית: 390 גרם.

כשר פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף, והרבנות הראשית לישראל.
מחיר: 9.90 ש"ח.
להשיג ברשתות השיווק, חנויות טבע ובחנויות פרטיות.





























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה