יום שישי, 26 בינואר 2018

החתול שיצא מן הציור -ספר ילדים חדש מאת נילי אריאלי







ככל שאני מתבגרת ומייחלת לרגע בו אזכה במעמד הסבתאות, אני חשה איך נשמר החיבור שלי לספרי ילדים ומודעת בשמחה שאינו חולף מעצמו. 

גדלתי על ספרי ילדים שהתאימו לשנות ה60-70 ועדיין מלווים אותי בבגרותי.
בשנים שהפכתי לאם צעירה קבלו ספרי הילדים של ילדי תוכן, אופי ומראה שונה,
אבל מעולם לא החליפו את ספרות הילדים הערכית והשורשית שמעצם היותה שכזו היא תשאר כאן דורות רבים אחרי.


השבוע הגיעו לידי שלושה ספרי ילדים של הסופרת והמאיירת נילי אריאלי.
החורף שהביא עימו המון גשם האיץ בי לקחת כוס תה חמה, ולהתכרבל עם הספרים בהנאה גדולה.











אֵיזֶה רַעַשׁ גָּרַם לֶחָתוּל לָצֵאת מִן הַצִּיּוּר...
וּלְאָן הוּא הִגִּיעַ? הַאִם נֶעֱלַם?
סְצֶנַת רְחוֹב הוֹפֶכֶת לְהַרְפַּתְקָה בַּשְּׁכוּנָה
אבל אני ממש לא מתכוונת לקלקל לכם את העלילה... 

כמה שמחה מלאה אותי כשפגשתי בחתול שציירו מיקה ואמא על המדרכה. כמה דמיון וחדווה אפפו אותי כשקראתי על מה שהסב החתול למיקה, 
ומה קרה בסופו של דבר עם הציור... 








נִילִי אֲרִיאֵלִי - סוֹפֶרֶת, מְאַיֶּרֶת וְאָמָּנִית.
הוֹצִיאָה לָאוֹר שְׁנֵי סְפָרִים: עָף הַכּוֹבַע; אִם אֲנִי
לְקָהָל צָעִיר הַמִּתְוַדֵּעַ לָרִאשׁוֹנָה לְסֵֵּפֶר וְלַעֲלִילָה.

סִפְרָהּ הֶחָדָשׁ, הֶחָתוּל שֶׁיָּצָא מִן הַצִּיּוּר
מְיֹעָד לִבְנֵי שָׁלוֹשׁ עַד חָמֵשׁ.








"אם אני יוצאת בגשם זה רטוב מידי"
"אם אני קופצת בשלולית זה מלוכלך מידי"

ילדינו הקטנים מגלים את העולם ולומדים אותו שוב ושוב ובכל רגע מחדש.
בודקים את הגבולות ומצפים ל"תוצאות".
בספרה של אריאלי, אם אני מגלה הפעוטה שכל התנסות משעשעת משיגה עוד חויה שאך טבעי שכל ילד נחשף אליה בשלב הילדות של חייו.








מי מאתנו, קטן או גדול לא מצא את עצמו רודף אחרי הכובע שהרוח העיפה מראשו, ומסרב לתת לו להתרחק ממנו ולוותר?

"עף הכובע" הוא ספר מקסים שהזכיר לי מיד את הספר שכתבתי עליו מעל: "החתול שיצא מהציור" (עכשיו אתם חייבים להקריא לילדכם את שניהם כדי לגלות את גודל השמחה...)

לאמה הקטנה עף הכובע אבל אמה לא מוותרת ו"הולכת אחריו..." 
רוצים לדעת מה היא מצאה שם?
"עף הכובע" מביא לפעוטות את חדוות החברות. קסם של סיפור שהילדים שלכם ישמחו לקרא שוב ושוב








ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה